Demà entren en funcionament quatre noves línies de la Nova Xarxa de Bus : Servei de Premsa

Demà entren en funcionament quatre noves línies de la Nova Xarxa de Bus

12/11/2017



Temps estimat de lectura: 4 minuts

Es posen en marxa una línia diagonal (D40) i tres línies verticals (V5, V29 i V31), arribant així a les 20 línies d’altes prestacions a la ciutat

El desplegament d’aquesta fase també implica modificacions de recorregut en un total de 8 línies de la ciutat i la creació de dues noves línies de proximitat

Fins al 25 de novembre 110 informadors estan desplegats en 550 parades de bus, 31 intercanviadors, 32 CAP’s i hospitals i 29 casals de gent gran per oferir la màxima informació a la ciutadania

Entre la primavera i la tardor del 2018 s’implantaran les 8 línies que resten de la Nova Xarxa de Bus, culminant la remodelació total de la xarxa

 

L’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) implanten una nova fase de la Nova Xarxa de Bus, que afronta ja aquest 2017 i 2018 el seu desplegament final. L’aposta s’emmarca en el compliment dels objectius que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018, de fomentar els desplaçaments a peu, en bici i en transport públic.

En aquest marc, demà, 13 de novembre, entren en funcionament quatre noves línies d’altes prestacions, una de diagonal i tres de verticals, que són les següents.

– D40: Plaça d’Espanya – Via Favència: Línies de referència: 32 (substituïda) i 27 (modificada). Longitud: 21,8 km. Vehicles: articulats /estàndard. Freqüència en feiners (de 7 a 21 h): 7 minuts.
– V5: Mare de Déu de Port – Pedralbes: Línies de referència: 37 (substituïda) i 91 i 109 (modificades). Longitud: 14,7 km. Vehicles: estàndard. Freqüència en feiners (de 7 a 21h): 8 minuts.
– V29: Diagonal Mar – Roquetes: Línies de referència: 26 i 32 (substituïdes). Longitud: 17,6 km. Vehicles: estàndard. Freqüència en feiners (de 7 a 21h): 8 minuts.
– V31: Mar Bella – Trinitat Vella: Línies de referència: 36 i 40 (substituïdes). Longitud: 22,1 km. Vehicles: estàndard. Freqüència en feiners (de 7 a 21h): 8 minuts.

Les interseccions d’aquestes quatre línies entre elles i amb les altres 16 existents comporta la creació de 18 noves àrees d’intercanvi i la modificació de 7 àrees d’intercanvi de fases anteriors.

La implantació d’aquesta fase també comporta variacions de la xarxa d’autobusos actual. Es modificarà el recorregut de les següents línies de la Nova Xarxa: H6, H14 i H16 i alhora hi haurà canvis d’itinerari a les següents línies convencionals: 27,42, 68, 91 i 109. A partir de demà també deixaran de circular set línies que se superposen a línies noves o existents, d’acord amb el següent esquema:

Per altra banda, es crearan dues noves línies de proximitat, la 136 i la 191 que reforçaran les connexions entre el districte de Sant Martí i l’Hospital del Mar, i entre el barri del Congrés i els Indians i l’Hospital de Sant Pau, respectivament.

Actualment a Barcelona hi ha 16 línies d’autobusos d’altes prestacions en funcionament: D20,
H6, H12, V7 i V21 (octubre 2012); H8, H10, H16, V3 i V17 (novembre 2013); H14, V15 i V27
(setembre 2014); H4, V11, V13 (febrer 2016). Amb la incorporació de les quatre noves línies s’arribarà a les 20 línies d’altes prestacions en funcionament a la ciutat, que es preveu que en conjunt transportin 357 mil viatgers els dies feiners, prop del 50% del passatge de la xarxa d’autobusos.

Un cop finalitzada la implantació d’aquestes quatre línies, l’Ajuntament de Barcelona i TMB procediran a desplegar

El seu desplegament final també comportarà una remodelació de l’actual xarxa d’autobús en superfície, que quedarà estructurada en tres nivells: Nova Xarxa de Bus, línies convencionals o complementàries i busos de barri o de proximitat. Un cop finalitzat aquest procés, la ciutat passarà a comptar amb un total de 98 línies:

– 28 línies de NXB: 8 horitzontals, 17 verticals i 3 diagonals
– 43 línies convencionals o complementàries
– 27 línies de proximitat i bus del barri

 

Campanya de comunicació

Per donar la màxima informació a la ciutadania sobre aquesta fase de la Nova Xarxa, l’Ajuntament de Barcelona i TMB han dut a terme una campanya de comunicació per oferir els detalls del desplegament d’aquestes quatre línies i tots els canvis que hi porten associats. La campanya inclou difusió publicitària general de la Nova Xarxa de Bus a través de premsa, ràdio, internet i xarxes social i mitjançant banderoles i els suports publicitaris de la ciutat i dels autobusos. Alhora, s’ofereix informació via webs municipals, Oficines d’Atenció al Ciutadà (OAC’s) i el telèfon d’atenció ciutadana 010 i mitjançant els canals propis de TMB: telèfon d’atenció al client, web TMB, TMB app, TransMet, MouTV, TransMet i amb les alertes dels serveis de JoTMBé.

Del 2 al 25 de novembre 110 informadors també estan desplegats a les parades, els autobusos i als intercanviadors i un altre grup s’ubiquen sobre el territori en equipaments clau dels barris com hospitals, CAP’s i casals de la gent gran de les zones d’influència de les noves línies, les convertides en nova xarxa o les modificades, així com en zones territorials on s’ha detectat un important canvi de mobilitat en superfície. Els informadors proporcionen les màximes dades als usuaris sobre la implantació d’aquesta nova fase. Cobreixen 550 parades de bus, 31 intercanviadors, 32 CAP’s i hospitals distribuïts pel territori i 29 casals de gent gran.





Paraules clau

nova xarxa bus/