Tot a punt per remodelar l’avinguda del Príncep d’Astúries i donar més prioritat al vianant : Servei de Premsa

Tot a punt per remodelar l’avinguda del Príncep d’Astúries i donar més prioritat al vianant

24/03/2018

Dimarts vinent comencen les obres per eixamplar les voreres i reduir de quatre a tres els carrils de circulació d’aquesta via, que uneix la plaça de Lesseps i la Via Augusta

Els treballs tenen un pressupost de 4,9M i duraran un any, i es crearan noves zones d’estada, més passos de vianants i una avinguda més pacificada d’acord amb les peticions inquietuds manifestades pels veïns i veïnes

Mentre duri la intervenció, es mantindran els dos carrils en sentit descendent, i en sentit Lesseps es tallarà la circulació de vehicles

Les línies de bus D40 i 27 es desvien per la rambla del Prat, que només admetrà trànsit de transport públic i d’accés als guals i als serveis

Tot a punt per a l’inici de la transformació de l’avinguda Príncep d’Astúries. Dimarts vinent, dia 27 de març, l’Ajuntament començarà les obres de reurbanització de la via, que uneix la plaça de Lesseps i la Via Augusta, als districtes de Gràcia i Sarrià-Sant Gervasi.

L’objectiu principal és augmentar l’espai per al vianant, revitalitzar l’avinguda i millorar la connexió entre barris. Per aconseguir-ho, s’eixamplaran les voreres i es reduiran els carrils de circulació, que passaran dels quatre actuals a tres.

El pressupost és de 4.944.723,21 euros, i està previst que la nova avinguda s’estreni al març de l’any vinent. La proposta de renovació recull les peticions i inquietuds manifestades pels veïns i veïnes durant la redacció de l’avantprojecte, que reflectien la voluntat de disposar d’una una via pacificada que connecti els barris adjacents. Per això, s’ha incorporat al projecte elements com més zones d’estada per al descans dels vianants, més passos de vianants i més arbrat.

Amb la remodelació, l’avinguda passarà a tenir tres carrils de circulació, dos en sentit descendent –un per a autobús i un per a cotxes– i un únic carril en sentit ascendent compartit per a cotxe i autobús. Actualment la calçada té quatre carrils en total.

La disminució d’espai reservat per a vehicles permet guanyar-ne per als vianants. Així, al llarg de tota la traça de l’avinguda les voreres noves seran d’uns 4,5 metres, més amples que ara, que són d’entre 2,20 i 3,10 metres.

La calçada serà d’11 metres d’amplada que donaran cabuda als tres carrils de circulació, i un carril addicional de 1,80 metres que va variant la seva funció al llarg del traçat, quedant per a càrrega i descàrrega, contenidors o aparcament de motocicletes.

A més, pel que fa a il·luminació, s’eliminaran els fanals existents i se n’ubicaran de nous que seran més eficients energèticament. Quant a la pavimentació, s’utilitzaran materials que afavoreixin la reducció de la contaminació acústica. També s’incorporarà nova vegetació i mobiliari urbà a totes dues voreres, i s’instal·laran dos punts de recàrrega lenta per a motocicletes elèctriques.

 

Afectacions al trànsit

Durant el període d’obres es mantenen els dos carrils de circulació de vehicles en sentit descendent, és a dir sentit plaça Gal·la Placidia, i la circulació de vehicles en sentit plaça Lesseps queda tallada, des de la rambla del Prat. En aquest sentit, els accessos als guals de l’avinguda es faran en sentit plaça Gal·la Placídia.

Quant al bus, des d’aquest mateix dissabte les parades de les línies D40 i 27 de l’avinguda Príncep d’Astúries, en sentit Lesseps, queden anul•lades i es desvien per la rambla del Prat i Gran de Gràcia per enllaçar posteriorment amb el seu recorregut habitual.

Per altra banda, la rambla del Prat passa a ser un carrer amb circulació restringida i només hi circularan les línies de bus, desviades provisionalment i els vehicles que vagin als guals i als serveis –zones de càrrega i descàrrega, aparcaments de motos, etc.–.

 



Compartiu aquest contingut