Barcelona renova el codi de senyalització d’actuacions a l’espai públic : Servei de Premsa

Barcelona renova el codi de senyalització d’actuacions a l’espai públic

20/04/2018



Temps estimat de lectura: 2 minuts

La nova identitat gràfica incorpora elements de comunicació sobre el contingut i el tipus d’actuació senyalitzada, i s’emmarca en la mesura de Govern de Rehabilitació Urbana

L’Ajuntament de Barcelona està enllestint un nou llibre d’estil per a la senyalització de les actuacions dels diferents operadors municipals a l’espai públic. Aquesta renovació respon a l’objectiu general de millorar la comunicació mitjançant els elements urbans més utilitzats en l’espai públic quan es realitzen actuacions com són lones, identificadors d’obres, cobertura de mitgeres, etc. La nova imatge, desenvolupada per l’estudi de disseny gràfic Familia, aporta més informació sobre el tipus i objectius de cada acció i dóna coherència a les actuacions que s’estan portant a terme per tota la ciutat segons el Pla pel Dret a l’Habitatge i a la mesura de Govern de Rehabilitació Urbana, des dels edificis residencials a l’espai públic.

 

 

Les mesures impulsades pel consistori incorporen la mirada social de l’urbanisme i l’habitatge com a factor clau per abordar desigualtats socials i millorar la qualitat de vida. La comunicació de les actuacions vol millorar la comunicació a l’espai públic, incorporant dades en llenguatge proper i uns codis gràfics comuns per identificar-ne  els diferents tipus.

 

A partir del 27 d’abril ja es podrà veure una nova imatge associada a les actuacions al carrer gestionades pels diferents operadors (BIMSA, Paisatge urbà…) El Pla d’implantació serà progressiu i d’acord amb un nou llibre d’estil que s’està definint i que serà d’obligat compliment per als operadors municipals. També es preveu que aquesta nova identitat estigui present en les peces  de comunicació relacionades com ara fulletons o materials de campanyes de rehabilitació, entre d’altres.

 

Els objectius principals del nou llibre d’estil i identitat són:

1/ Comunicar la millora que aporta l’obra, més enllà de senyalitzar-la.

2/ Explicar la tipologia d’actuació de l’obra (reurbanització, carril bici, enllumenat…)

3/ Fer ús d’un llenguatge i un codi de colors el màxim comprensible per a la ciutadania

 

 

Alguns exemples de criptogrames que formen part de la nova identitat gràfica

 





Paraules clau

cultura/