El Summit de Turisme LGTBI de la Destinació Barcelona reuneix el sector empresarial : Servei de Premsa

El Summit de Turisme LGTBI de la Destinació Barcelona reuneix el sector empresarial

27/09/2018



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Turisme de Barcelona, juntament amb la Diputació de Barcelona i ACEGAL, promou en el Dia Mundial del Turisme, una trobada sobre els viatgers LGTBI

Jornada dedicada a analitzar el potencial d’un segment estratègic per la destinació i el seu impacte social i econòmic

El visitant LGTBI registra una major despesa i estades més llargues, en comparació amb altres segments de públic

Aquest matí, el regidor de turisme i vicepresident segon de Turisme de Barcelona, Agustí Colom, juntament amb el director general del Consorci, Joan Torrella, han donat el tret de sortida a una jornada de treball monogràfica, organitzada per Turisme de Barcelona, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona i la Diputació, dedicada a analitzar el segment LGTBI i el seu impacte social i econòmic en el turisme de la destinació Barcelona.

“Barcelona s’ha posicionat com una de les ciutats més atractives per al col·lectiu LGBTI. No és casual, sinó que respon al clima de benvinguda a la diversitat, entre d’altres aspectes”, ha assegurat Agustí Colom en la seva intervenció. També ha subratllat la importància d’aquest turisme Joan Torrella: “El segment LGTBI és un mercat estratègic per Turisme de Barcelona, i no solament per l’oportunitat de negoci que significa, sinó també perquè situa Barcelona com a destinació de referència de la diversitat i dels valors associats a la tolerància, el diàleg i la convivència”.

El visitant LGTBI actualment és el segment de més creixement entre els diferents consumidors turístics. Segons l’OMT (Organització Mundial del Turisme), dels 1.200 milions de turistes internacionals del 2016, 35 milions pertanyien a aquest col·lectiu. Mou més del 3% del volum de turistes a nivell mundial i representa un 15% de la despesa turística. És un tipus de visitant que reuneix més facilitats a l’hora de viatjar durant tot l’any. De fet segons IGLTA ( International Gay and Lesbian Association) el segment LGBTI viatja tres vegades més a l’any que una persona heterosexual, amb una estada superior a la destinació i una despesa mitjana tres vegades superior a la d’una família heterosexual.

Barcelona, Madrid, Sitges o Eivissa son referencia mundial en turisme gay. A Espanya actualment es reben anualment sis milions de turistes LGTB i gasten un 40% més que la resta. Totes aquestes dades contrasten amb el fet que al voltant de 75 països del món aquest col·lectiu continua estant estigmatitzat per la qual cosa, un dels principals aspectes que determinen la destinació escollida és sentir-se segur.

Aquesta acció s’emmarca en l’estratègia de Turisme de Barcelona de posicionament de Barcelona com a destinació LGBTI. Per aquest motiu, el consorci té una línia de treball específica en aquest segment i participa activament i proactivament en diferents fòrums i certàmens com ara el Pride o la Convenció de la IGLTA (International Gay and Lesbian Travel Association) que va tenir lloc a Toronto el mes de maig i que treballa per contribuir a identificar els principals agents dels països asiàtics.

Pel sector empresarial, la creació d’una oferta turística centrada en la població LGBTIQ cada vegada és més interessant per a les empreses, ja que aquest públic registra majors despeses i estades més llargues, en comparació amb altres nínxols. Amb aquest mateix objectiu, l’any passat el consorci va organitzar una sessió de formació i networking per transferir coneixement als agents clau del sector sobre el potencial d’un segment que demostra capacitat de millorar la qualitat dels visitants i visualitzar Barcelona com una ciutat de referència en la defensa de la diversitat i els drets dels col·lectius LGTBI. L’objectiu de la sessió d’avui és precisament proporcionar informació, idees i debat en benefici dels viatgers LGBTI, així com mostrar el seu potencial i impacte social i econòmic entre el sector empresarial.

Entre els ponents que han participat en la trobada hi ha Jennifer Iduh, de l’European Travel Comission; Juan Julià, president de Pride Barcelona i del grup Axel Hotels; Ingrid Olmo, de la Casa Batlló, o Mattia Bertini, de l’empresa d’ulleres Etnia Barcelona, entre d’altres.





Paraules clau

lgtbi/ turisme/