Més de 200 informadors explicaran a partir de dilluns la implantació de la darrera fase de la Nova Xarxa de Bus : Servei de Premsa

Més de 200 informadors explicaran a partir de dilluns la implantació de la darrera fase de la Nova Xarxa de Bus

18/11/2018



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Aquests professionals es desplegaran en parades, autobusos i intercanviadors i en equipaments clau dels barris com casals de gent gran, hospitals i zones escolars de les zones d’influència de les noves línies

En total faran prop de 13.000 hores de servei oferint 13 hores diàries d’informació als usuaris en dies laborables

Enguany, i com a novetat, també es compta amb un simulador de rutes accessibles via PC, tauleta i mòbil amb l’eina “Vull anar” perquè la ciutadania pugui conèixer els futurs recorreguts abans de la implantació de la darrera fase

El 26 de novembre finalitza la implantació de la Nova Xarxa de Bus, conjuntament amb la configuració de la resta de les línies d’autobusos de la ciutat. L’actuació s’emmarca en el compliment dels objectius que marca el pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018, de fomentar els desplaçament a peu, en bici i en transport públic. D’aquesta manera culminarà l’aposta de transformació iniciada el 2012 i a partir de la qual s’ha dut a terme la remodelació global del transport públic en superfície més important feta mai a la ciutat.

En total s’implantaran les 5 línies que resten, que són les següents: H2: Av. d’Esplugues – Trinitat Nova; V1: Granvia l’Hospitalet – Av. d’Esplugues; V19: Barceloneta – Pl. Alfonso Comín; V23: Nova Icària – Can Marcet; V25: Nova Icària – Horta. Amb la seva incorporació la Nova Xarxa Bus quedarà completada amb 28 línies d’altes prestacions adreçades a oferir el millor servei a la ciutadania, que passarà a comptar amb un transport públic en superfície modern, eficaç i eficient i preparat per donar resposta als nous reptes de mobilitat sostenible de Barcelona.

Amb la finalització del projecte es preveu que totes les línies passin a transportar 460 mil viatgers els dies feiners, arribant al 60% del passatge de la xarxa d’autobusos de TMB. En total es comptarà amb 97 àrees d’intercanvi que, en la majoria dels casos, permetran arribar a qualsevol punt de la ciutat en només un sol transbordament.

Aquesta darrera fase esdevé un repte important a nivell comunicatiu, atès que implica la modificació d’un important volum de línies i per aquest motiu l’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han maximitzat esforços per tal de fer arribar per tots els canals la informació sobre les modificacions de servei a la ciutadania.

 

Màxima informació

Així, a partir d’aquest dilluns es farà el màxim desplegament realitzat fins ara d’informadors pel territori. Seran un total de 203 professionals que treballaran al carrer durant dues setmanes repartint i donant informació precisa en autobusos, parades i intercanviadors a més de casals de gent gran, hospitals de la zona d’influència i zones escolars.

A aquesta xifra, s’hi sumaran també 25 treballadors jubilats de TMB, que s’afegiran a la tasca comunicativa oferint voluntàriament la màxima informació als ciutadans.

En total faran prop de 13.000 hores d’atenció a l’usuari, tant en parades i intercanviadors com en els diferents punts territorials sensibles (casals de gent gran, hospitals i zones escolars) . Els informadors lliuraran als usuaris fulletons informatius i mapes de línia, i maximitzaran la seva presència en les parades clau de les línies afectades i les noves línies. Els dies 26 i 27 de novembre, els dos primers dies d’implementació de la darrera fase, reforçaran el seu dispositiu per garantir la millor cobertura informativa. També es donarà una especial rellevància als intercanviadors, on s’assegurarà que sempre hi hagi presència d’aquests professionals per atendre als usuaris.

Els torns de treball seran de 7 a 20 hores en dies laborables, cobrint una franja horària de 13 hores de manera ininterrompuda. Els dissabtes cobriran la franja compresa entre les 9 i les 20 hores.

 

La campanya informativa

El passat 12 de novembre també es va iniciar una àmplia campanya de comunicació per explicar els darrers canvis a la xarxa a la ciutadania, abordant-los des d’un triple enfocament: de ciutat, d’usuari i de territori. La campanya inclou fulletons informatius, tant genèrics com detallats per territoris, cartelleria, les webs de l’Ajuntament i TMB, els butlletins informatius de l’Ajuntament i el JoTMBé , a més de suports publicitaris offline i online.

Enguany, i com a novetat, també es compta amb un simulador de rutes accessibles via PC, tauleta i mòbil amb l’eina “Vull anar” perquè la ciutadania pugui conèixer els futurs recorreguts abans de la seva implantació.

A banda, s’ha fet un reforç dels equips d’atenció ciutadana a través del servei telefònic 010 i el CallCenter de TMB, a més de mitjans digitals.





Paraules clau

mobilitat/