‘El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950’, nova proposta expositiva del Museu del Disseny : Servei de Premsa

‘El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950’, nova proposta expositiva del Museu del Disseny

12/12/2018



Temps estimat de lectura: 1 minut

Dijous 13 de desembre, a les 12:00 hores, a la Sala B del Museu del Disseny (Pl. de les Glòries Catalanes, 37-38) es presentarà en roda de premsa l’exposició temporal El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950 , així com el llibre que recopila i amplia tota la publicitat gràfica de la mostra i que edita l’Ajuntament de Barcelona.

A l’acte hi assistiran Pilar Veléz, comissària de l’exposició i directora del Museu del Disseny; el col·leccionista Mateu Llinàs i Audet; i Núria Costa, directora dels Serveis Editorials de l’Ajuntament de Barcelona, entre altres.

El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950 es podrà veure des del 14 de desembre de 2018 i fins al 31 de març del 2019 al Museu del Disseny. Un recorregut a través de 250 peces per imatges publicitàries icòniques de marques i productes d’ús quotidià provinents de la Col·lecció Mateu Llinàs i Audet de Barcelona -llauna i cartró- i del Museu de Manises de València-ceràmica-. L’Ajuntament de Barcelona publica el llibre que recull tota l’obra gràfica de l’exposició.

Tant la mostra com la publicació volen acostar a tots els públics aquests reclams publicitaris, molt populars en el seu moment, concebuts com un producte efímer i que avui han assolit la consideració de patrimoni cultural per la seva dimensió comunicadora, artística i social. És un patrimoni que evocarà un passat llunyà als més grans i als no tan grans i que vol despertar l’interès dels més joves en descobrir la força d’unes icones que han perdurat durant vora un segle.





Paraules clau

cultura/