Turisme de Barcelona llança una línia d’experiències i rutes temàtiques personalitzades per promoure el comerç de la ciutat : Servei de Premsa

Turisme de Barcelona llança una línia d’experiències i rutes temàtiques personalitzades per promoure el comerç de la ciutat

14/12/2018



Temps estimat de lectura: 5 minuts

El Consorci celebra l’Assemblea del programa Barcelona Shopping City amb un balanç positiu de l’any, i una activitat promocional a més de 50 destinacions

El comerç o “shopping” genera 157 mil llocs de treball i té un impacte de 35M€ anuals

Xina és la nacionalitat que més gasta amb un increment del 44% respecte a l’any anterior

Barcelona ja és la tercera europea en turisme de compres, competint amb Londres i París

Objectiu 2019: promocionar el comerç de la ciutat a través de les experiències personalitzades, a mida, dels establiments singulars

Turisme de Barcelona ha celebrat aquest matí l’assemblea anual de membres del programa Barcelona Shopping City fent un primer balanç de l’any 2018 i apuntant algunes de les línies mestres per a l’any que ve en matèria de comerç.

Després de les intervencions inicials del president del comitè executiu de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, que ha emfatitzat en el compromís de continuar promocionant la ciutat en matèria de comerç des del model d’èxit de promoció públic-privat que suposa el Consorci, i del president del programa Gabriel Jené que ha apuntat els dos grans reptes del comerç en l’àmbit territorial-metropolità i en la transversalitat, ha estat el regidor de comerç i turisme i, vicepresident segon del Comitè Executiu del Consorci, Agustí Colom qui ha abundat sobre la importància del comerç a la ciutat: “el comerç representa una quarta part de l’economia de la ciutat i suposa una alma mater de la ciutat, que amb el seu model de mixtura ha aconseguit enfront de molts dels reptes que es plantegen avui dia guanyant la partida al model anglosaxó que desplaça el comercial als afores dels nuclis urbans”. Més enllà dels indicadors econòmics i d’assegurar que la despesa mitjana ha pujat, de 82€ a 100€ per persona, el regidor ha volgut fer èmfasi en la fortalesa de la marca Barcelona i en el component social de l’acte de compra, així com la importància del “made in” que amb la nova Estratègia de Màrqueting Turístic de la Destinació Barcelona haurà de concretar i potenciar.

En la jornada d’aquest matí, s’han explicat les grans xifres del sector shopping que  representen una part molt important de la despesa del turista amb un fort impacte sobre  la ciutat i pels seus efectes en el territori i en l’economia local. Barcelona és la primera ciutat espanyola i la tercera europea en turisme de compres i genera 157 mil llocs de treball amb un impacte de 35.700.000€ anuals.

 

Valoració del comerç 8,4

Barcelona és una ciutat atractiva per anar de compres, i així ho considera el 86% dels visitants,  que valoren l’oferta comercial de la ciutat amb un 8,4 sobre 10, la puntuació més elevada dels últims anys. Així s’explica que el 40% dels visitants de Barcelona diu que vol dedicar una part del temps d’estada a fer compres en la destinació que després es tradueix en el fet que el 22% de la facturació del turista correspongui a les compres (+4% del 2016).

 

Tax Free augmenta un 10,80%

El servei de devolució de l’IVA, Tax Free, ha augmentat un 10,89% amb un total de 103.252 xecs retornats, diners que després retornen a la ciutat amb més compres o despesa. Les dades del Tax Free del 2018 fins a octubre indiquen que  en despesa Argentina (+32%), Xina (+36,2) i Israel (26,2) son les nacionalitats que més compren metre que  les que més gasten son Xina, que ha crescut un 44,2%, Argentina (+8,9%) i EUA amb un increment del 42,7%  respecte l’any anterior.

Per acte de compra, els que més gasten són els procedents de Hong Kong (900€), Indonèsia (881€), Xina (828€) i EUA (745€).

 

Promoció a més de 50 destinacions

Tal com ha explicat la directora del programa Shopping City,  Montse Arnau,  “dins del relat promocional de Turisme de Barcelona, l’oferta comercial és, juntament amb la cultura i la gastronomia, un dels atributs principals de valor de la destinació”. En aquest context, el Consorci ha realitzat aquest any 2018 accions de promoció a més de 50 destinacions diferents com els EUA i el Canadà, Amèrica Llatina, Rússia, Àsia, Índia, Austràlia i Europa. Accions tan diverses com fires, roadshows, visites comercials, accions amb companyies aèries, campanyes de publicitat, on-line i offline, i altres activitats en destí com famtrips, shopping tours, presentacions, i també accions d’aprenentatge dirigides exclusivament als membres adherits que han tingut ‘una gran receptivitat i valoració per la qual cosa aquest 2019 no solament continuarem sinó que ho intensificarem’.

 

Campanya de Nadal

Capítol a part ha estat l’impacte de la campanya de nadal “Barcelona has it all” que fins ara (finalitza el 7 de gener) ha tingut un impacte de 7.993.726 visualitzacions i 29.515.406 impressions.

En aquest context i de cara al 2019, les accions de promoció en comerç aniran focalitzades a potenciar l’oferta d’experiències de compra i del segell Unique Shops que vol donar a conèixer i potenciar el comerç singular i en aquest sentit es llançarà una nova línia de rutes temàtiques i d’experiències personalitzades i exclusives.

Per mercats, s’insistirà en els mercats asiàtics amb accions específiques dirigides al canal de la intermediació, presentacions i sessions d’aprenentatge per promocionar les experiències de compra entre agències receptives, operadors turístics i DMC locals, així com les campanyes de publicitat digital de primavera, tardor i Nadal.

 

Col·loqui “Comprar desitjos, vendre experiències”

La segona part de la sessió d’avui ha donat pas a un col·loqui, moderat per la periodista i escriptora Joana Bonet que sota el títol “Comprar desitjos, vendre experiències” s’han abordat diferents aspectes del comerç des del punt de vista dels estímuls i dels valors socials. La taula ha tingut com a intervinents, Julián Sañudo, artesà del Poble Espanyol que ha parlat de la figura del visitant més que del client o turista; Javier Larios, Project Manager de Wonder, que ha introduït el tema del màrqueting sensorial i la necessitat de promoure la creativitat del client mitjançant les olors o la música;  José Ferraz, propietari de la Concept Store Ozz ha parlat de la necessitat d’abordar l’ slow fashion i  la moda km0, i Hannelore Carzon, managing director de A+Solutions Event Management que ha insistit en la necessitat constant de “guanyar-se el client a través d’estratègies com fer que se senti “més persona”.

Bonet ha situat el debat en el terreny dels valors i en la idea del comerç com a corretja de transmissió de valors no materials. Lluny de l’aspecte econòmic, ha emfatitzat en la projecció de valors que comporta tot acte de compra i com el màrqueting de les experiències dóna pas a un relat. Igualment, la periodista experta en moda i tendències ha parlat de com els establiments contribueixen a construir una identitat cultural i de com el treball ben fet, referint-se en aquest cas a l’artesania, “més enllà de la transacció econòmica explica els valors d’un país”.





Paraules clau

turisme/