Servei de Premsa
10/05/2024
Barcelona aprova la nova Ordenança Reguladora de l’Administració Electrònica que promou els canals digitals per interactuar amb la ciutadania
21/12/2018
Temps estimat de lectura: 2 minuts
El Ple ha aprovat l’ordenança que regula els canals d’accés electrònics a l’administració i els sistemes d’identificació i signatura
El govern presenta també la mesura “Estratègia d’impuls dels serveis digitals”
El plenari ha aprovat definitivament l’Ordenança reguladora de l’Administració Electrònica (ORAE) de l’Ajuntament de Barcelona que promou el canal electrònic com l’habitual d’interrelació entre la ciutadania i l’administració municipal.
L’ORAE és el marc que estableix els instruments necessaris per a la implantació de la gestió pública en suport electrònic i que facilita la simplificació, agilitat i eficàcia dels procediments. Aquest canvi de paradigma, del paper a la relació telemàtica, contribuirà a la proximitat, a prestar un servei més efectiu, garantir la transparència i la participació ciutadana.
Entre d’altres aspectes, regula els canals d’accés electrònics a l’administració, com el Portal d’internet, el Registre electrònic únic o el Canal d’atenció telefònica i regula els sistemes d’identificació i signatura electrònica tant de la ciutadana com de l’administració municipal.
La nova ordenança permet consolidar els canvis legislatius, homologa i harmonitza els diferents procediments i fixa els criteris d’actuació de l’administració municipal. El projecte ha estat treballat en el marc de la Taula normativa integrada per: l’IMI, l’Arxiu Municipal; l’IMH, la Direcció d’Atenció Ciutadana, el Serveis de Transparència, la Secretaria General i els Serveis Jurídics Centrals.
Aspectes d’especial rellevància
Entre els aspectes destacats de la ORAE destaca:
- Ampliació dels subjectes Obligats a la relació telemàtica: A banda de les previsions legals s’ha inclòs com a col·lectiu obligat a qualsevol persona física que actuï com a mandatari d’un tercer en el marc de la seva activitat econòmica o professional.
- Registre de Procediments: peça clau del model d’implantació del procediment administratiu electrònic. Es recull l’obligatorietat de seguir el protocol existent per a la incorporació, modificació i cancel·lació dels procediments que es registren.
- Punt d’Accés General Electrònic i Seu Electrònica: Es preveu l’existència d’una seu electrònica principal de l’Ajuntament i un Punt d’Accés General Electrònic, que constitueix el principal portal de tràmits a través del qual els ciutadans participaran en el procediment administratiu.
- Notificació interadministrativa: es recull una previsió específica per possibilitat i fomentar que les notificacions adreçades a, i provinents de, altres administracions públiques es resolguin per intercanvis registrals.
- L’ordenança opta per un marc flexible: admet pluralitat de solucions tecnològiques.
Paraules claucanals digitals/ innovació/ tecnologia/