El grup Marriott es fa membre de Turisme de Barcelona i es compromet a contribuir a promoure el turisme sostenible i la certificació Biosphere : Servei de Premsa

El grup Marriott es fa membre de Turisme de Barcelona i es compromet a contribuir a promoure el turisme sostenible i la certificació Biosphere

28/12/2018



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Els hotels Marriott de Barcelona s’adhereixen al Consorci a través del programa Barcelona Sustainable Tourism (BST) amb el compromís de fomentar la sostenibilitat en entre el sector

Signen un acord per innovar, promoure el turisme social i responsable i fomentar l’adhesió a la certificació Biosphere entre les empreses turístiques

El 2019, any de la implementació de la certificació Biosphere entre les empreses del sector

Amb 15 hotels a Barcelona, Marriott es compromet a estendre pràctiques sostenibles i a crear un impacte positiu i sostenible en el negoci turístic amb el repte d’abordar la conciliació entre residents i visitants

Turisme de Barcelona ha signat un acord amb el Northeast Spanish Business Council de Marriott per fomentar el turisme social, ambientalment responsable i compartir i desenvolupar pràctiques de gestió més ètiques i sostenibles amb l’objectiu de promoure la certificació Biosphere entre el sector.

Un acord a gran escala en què els 15 hotels que el grup té a Barcelona i entorns s’adhereixin al Consorci d’acord amb l’objectiu de fomentar les bones pràctiques i desenvolupament sostenible de l’activitat. En aquest sentit, el grup hoteler i Turisme de Barcelona comparteixen els principals reptes globals entorn el turisme com son: el respecte pel medi ambient, l’ocupació laboral justa, la igualtat de gènere, l’accessibilitat, el consum responsable i la conciliació entre residents i visitants.

L’acord amb Marriott España suposa un pas endavant a l’hora de posicionar Barcelona com a destinació sostenible i en aquest sentit, s’han compromès a complir una sèrie d’objectius com promoure oportunitats de negoci entre els seus membres; construir una xarxa de negocis de turisme social i ambientalment responsable; compartir i desenvolupar pràctiques de gestió més ètiques i sostenibles, i promoure la certificació Biosphere Barcelona entre les empreses.  En relació a la demanda turística, tant el Consorci com Marriott respondran a la demanda creixent de clients conscienciats amb la sostenibilitat social i ambiental i a promoure el turisme accessible en les instal·lacions, serveis i productes.

 

Any 2019, any de la certificació Biosphere entre el sector

L’any 2019 serà l’any d’implementació del projecte Biosphere, que pretén estimular i afavorir el compromís per a la sostenibilitat entre el teixit empresarial de la Destinació Barcelona. La implementació d’aquesta iniciativa per part de Turisme de Barcelona, liderada per l’Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona amb la col·laboració activa de la Cambra de Comerç i en el marc de l’estratègia de màrqueting turístic i de l’encomana de gestió de l’Ajuntament al Consorci, tindrà com a objectiu preferencial els membres dels programes del consorci de promoció.

Turisme de Barcelona es compromet a posicionar Barcelona internacionalment com a destinació sostenible i responsable; reforçar la imatge  i el prestigi de Barcelona a través dels valors ètics i sostenibles i contribuir a assegurar el compromís amb el desenvolupament del turisme sostenible a la ciutat.

L’acord es considera clau i d’una gran transcendència a l’hora d’accelerar el procés per  a les bones pràctiques sostenibles. La cadena hotelera opera tots els seus hotels de manera responsable introduint la sostenibilitat en cadascuna de les activitats de la cadena. Per tal de complir amb els objectius de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides, el grup disposa d’una nova plataforma sobre l’impacte social de la seva activitat basada en quatre àrees de treball (medi ambient, negoci responsable, desenvolupament ètic i drets humans),  mitjançant la qual es compromet a crear un impacte positiu i sostenible dels seus negocis, allà on sigui.

La ciutat ha estat reconeguda com una destinació urbana compromesa amb la sostenibilitat, i es treballa perquè les empreses de l’àmbit turístic s’incorporin als criteris d’aquesta certificació, amb un acompanyament i guiatge que es durà a terme amb la Cambra de Comerç de Barcelona.

Marriott va ser la primera cadena hotelera a calcular la petjada de carboni i a llançar un pla per millorar l’eficiència energètica, conservar l’aigua i recolzar projectes que redueixen la desforestació. Sistemes de bases de dades i monitorització els ajuda a portar un registre del consum i a verificar l’evolució en relació als objectius. Propugnen els valors de responsabilitat empresarial mitjançant polítiques d’ocupació, drets humans,  medi ambient, de cadena de subministrament i en la conducta, i tenen un programa de formació ètica empresarial que reforça els valors de responsabilitat ètica i ofereix assessorament a tot el personal i plantilla de treballadors en matèria de conducta.

A l’àrea de Barcelona tenen hotels al Fòrum, Illa Diagonal, Sants, a l’Arts, Gavà Mar, Irla, Sant Cugat, Meridien, Hotel W, Renaissence, el Cotton House, 8Edition Barcelona i el Four Points by Sheraton Diagonal.





Paraules clau

turisme/