Barcelona Activa obre un laboratori per ajudar les start-ups i pimes a dissenyar millors productes i serveis : Servei de Premsa

Barcelona Activa obre un laboratori per ajudar les start-ups i pimes a dissenyar millors productes i serveis

16/01/2019



Temps estimat de lectura: 3 minuts

UXLab facilitarà a les empreses diferents metodologies científiques per fer front a problemes que puguin tenir a l’hora de posar en el mercat els seus productes i serveis

L’experiència d’usuari o UX (“User Experience”) és estratègica perquè vincula els objectius del negoci amb les necessitats de les persones, factor clau en l’actual economia

El nou laboratori s’afegeix als serveis que l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, ofereix per impulsar l’emprenedoria a la ciutat

Barcelona Activa ha obert un nou servei dotat d’un laboratori, UXLab, destinat a testar els productes i serveis, tant físics com digitals, de start-ups i pimes abans que surtin al mercat. L’innovador centre, cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea, treballarà amb metodologies de disseny centrat en les persones, és a dir, prioritzarà l’experiència que té una persona usuària en fer ús d’un servei o d’un producte. El servei també es destinarà a empreses que ja funcionen i tenen algun problema a l’hora d’entendre les dificultats que té el seu públic en relació a l’ús dels seus productes o serveis.

 

 

El laboratori, ubicat a la incubadora de Glòries de Barcelona Activa, acompanya les empreses en la introducció de les metodologies de disseny centrat en les persones en el seu dia a dia. A més, els hi permet validar les seves idees a través de tècniques que poden involucrar tecnologies d’última generació com el neuromarketing o l’eyetracking, que donen respostes acurades sobre les emocions que intervenen en el procés de decisió de compra del producte o servei que s’analitza. En alguns dels casos, també, s’utilitzen tècniques d’entrevistes amb grups de persones seleccionades per entendre els gustos, preferències i interessos de les persones que potencialment poden adquirir un servei o producte. Això permet no només trobar solucions de disseny sinó desenvolupar el R+D+i d’aquests mateixos productes.

En l’acte d’inauguració han participat dos ponents. D’una banda, Daniel Torres, pioner en el ús de l’UX a l’estat espanyol, CEO i fundador de Torresburriel Estudio  i conferenciant sobre tendències en aquest àmbit; i d’una altra banda, Jeff Gothelf, autor i ponent de prestigi internacional, premiat pel llibre “Lean UX”, i expert en estratègies de producte i innovació. Així mateix, dues empreses han presentat les seves experiències en provar el laboratori: Kiversal, una start-up biomèdica, ha pogut avaluar la facilitat d’ús d’un nou audiòmetre que estan desenvolupant; i Foods for Tomorrow que, gràcies a aquesta metodologia, ha identificat un problema amb l’empaquetatge d’un del seus productes i els ha permès fer canvis perquè les persones que van al mercat identifiquin els productes com a 100% vegetals, cosa que no quedava clar per a la persona consumidora final en un principi.

Per tant, l’experiència de persones usuàries o UX (“User eXperience”) és estratègica perquè vincula els objectius del negoci amb les necessitats de les persones, factor clau en l’actual economia. Es tracta d’un canvi de paradigma empresarial més adaptat als temps actuals,  ja no és suficient en proporcionar un producte sòlid o un preu competitiu. En el mercat d’avui, les persones esperen un valor afegit, i l’UX al posar-les al centre del negoci fa que la seva experiència i opinions passin a ser part de la presa de decisions estratègiques.

 

Garantir la viabilitat empresarial

El nou laboratori s’afegeix als serveis que l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, ofereix per impulsar l’emprenedoria a la ciutat. Una de les prioritats de l’agència de desenvolupament local és promoure el creixement de les empreses innovadores i dinamitzar l’entorn econòmic de la ciutat. Per tant, en aquest moment s’ha fet necessari dotar d’aquestes iniciatives de les millors eines per garantir la viabilitat empresarial en un entorn competitiu i amb projecció internacional.

Barcelona donarà accés a aquesta metodologia a empreses de la ciutat, amb l’objectiu d’incrementar les seves possibilitats d’èxit i, en millorar l’experiència dels clients, augmentar el seu nivell de fidelització.

 

 

 

 

 





Paraules clau

educació/ empresa/ innovació/