Mobile Week arriba a tot Catalunya amb edicions a Barcelona, Girona, Lleida, Reus, Igualada i la Ribera d’Ebre : Servei de Premsa

Mobile Week arriba a tot Catalunya amb edicions a Barcelona, Girona, Lleida, Reus, Igualada i la Ribera d’Ebre

28/01/2019



Temps estimat de lectura: 4 minuts

La tercera edició de Mobile Week Barcelona tindrà lloc entre el 14 i el 23 de febrer i comptarà amb més de 130 activitats en més de 60 espais distribuïts per tota la ciutat

Mobile Week també se celebrarà, per primera vegada i de forma paral·lela, a Girona, Lleida, Reus, Igualada i la Ribera d’Ebre

La iniciativa fusiona art, ciència i tecnologia per reflexionar sobre la relació personal i individualitzada del ciutadà amb la tecnologia

Mobile World Capital Barcelona (MWCapital) presenta Mobile Week 2019 que celebra la seva tercera edició a Barcelona i s’expandeix per Catalunya arribant a cinc noves localitzacions: Girona, Lleida, Reus, Igualada i la Ribera d’Ebre. Del 14 al 23 de febrer, i de forma paral·lela als sis territoris, l’art, la ciència i la tecnologia convergiran en un espai de reflexió entorn al desenvolupament tecnològic i digital. Després de l’èxit de les dues primeres edicions a Barcelona, la iniciativa torna a celebrar-se una setmana abans de MWC Barcelona amb una proposta que convida a la reflexió i a la mobilització ciutadana.

 

 


L’edició d’enguany, presenta una programació d’activitats obertes i gratuïtes sota el lema ‘La nostra senzilla relació amb la tecnologia’ i convida al ciutadà a reflexionar sobre la repercussió que té la tecnologia a la seva vida quotidiana. Artistes, científics, filòsofs, enginyers, emprenedors i professionals generaran aquest debat en un entorn de ciutat obert i totalment gratuït.

 

Mobile Week Barcelona 2019

La capital mundial del mòbil acollirà, per tercer any consecutiu, una programació completa amb més de 80 activitats pròpies i més de 50 d’entitats col·laboradores distribuïdes en més de 60 espais públics de la ciutat i amb la presència de més de 100 ponents. Un any més, la proposta compta amb la participació activa de l’Ajuntament de Barcelona i de més de 200 col·laboradors, entitats locals, espais d’innovació, centres de recerca i científics, entre altres, consolidant-se com un projecte transversal a la ciutat.

Mobile Week Barcelona torna amb una programació dividida en quatre formats d’activitat diferent: mWeek CONFERÈNCIES, un àgora oberta de reflexió; mWeek TALLERS, experiències participatives i inclusives sobre el món digital; mWeek EXPOSICIÓ, 14 creacions artístiques seleccionades per aquesta edició i que es podran veure durant un mes al Disseny Hub Barcelona; i mWeek FAMILIES, un entorn tecnològic on nens, joves, adults i mentors exploren, investiguen, s’equivoquen i creen conjuntament.

De les activitats proposades, destaca la programació de mWeek CONFERÈNCIES on trobem diferents taules de debat amb ponents internacionals i experts locals, que diàriament i en horari de matí i tarda, aproparan l’actualitat tecnològica al dia a dia dels ciutadans. Cada sessió abordarà un tema específic entre els quals destaquen les noves formes d’aprenentatge dins i fora de l’aula; l’impacte de les noves economies socials en les comunitats ciutadanes o les fake news i la seva repercussió social.

mWeek EXPOSICIÓ acollirà 10 propostes d’artistes digitals internacionals que han estat seleccionades per un jurat especialitzat compost, entre d’altres, per Lívia Nolasco-Rózás de ZKM o Rosa Ferré, directora de Matadero Madrid. Les creacions de 2019, reflexionen sobre Intel·ligència Artificial, el poder dels bitcoins, la influència de les xarxes socials als mitjans de comunicació o l’impacte dels robots a la societat. A més, l’exposició també acollirà 4 obres més procedents de la col·lecció BEEP d’Art Electrònic, que participarà com a convidada durant Mobile Week Barcelona.

 

Mobile Week Catalunya

Amb la voluntat que l’impacte de MWC Barcelona arribi a tot el territori neix Mobile Week Catalunya. Impulsada conjuntament amb el Govern de la Generalitat de Catalunya, i amb una visió de país, quatre ciutats (Girona, Lleida, Igualada, Reus ) i a una comarca, la Ribera d’Ebre, se sumen al projecte amb la voluntat de estendre al conjunt de la ciutadania el debat sobre la revolució digital.

A la Ribera d’Ebre, les activitats duraran tota la setmana (del 18 al 24 de febrer), els gironins podran gaudir durant tres dies d’aquesta iniciativa (del 21 al 23 de febrer), mentre que a la resta de localitzacions se celebrarà una única jornada d’activitats. A Igualada tindrà lloc el divendres 22 de febrer i a Lleida i Reus el dimecres 20 de febrer.

En total, les 5 iniciatives noves tenen previst programar 25 conferències i taules rodones, 15 tallers i presentacions, 4 projeccions de cinema o documentals, 2 programes de ràdio, 3 exposicions i 5 activitats per al públic juvenil o familiar. A més a més, comptaran amb 110 ponents convidats que participaran a la iniciativa. Aquests tallers i conferències abordaran temes com la influència del mòbil i les tecnologies a la nostra vida quotidiana, les ciutats i els territoris digitals, els reptes de la mobilitat, el talent i la formació digital, o l’impacte i les oportunitats de la transformació digital en sectors com la salut o l’economia solidària, entre d’altres.

 

Mobile World Capital Barcelona

Mobile World Capital Barcelona impulsa la transformació mòbil i digital de la societat, amb l’objectiu de millorar la vida de les persones a escala global.

Amb suport públic i privat a Barcelona, Catalunya i Espanya, MWCapital treballa en tres àrees: acceleració de la innovació a través de l’emprenedoria digital; transformació digital de la indústria; i la capacitació de noves generacions, professionals i ciutadans en l’ús de tecnologies digitals. Els nostres programes estan transformant positivament l’educació, la indústria i l’economia.

MWCapital acull MWC a Barcelona i és la fundadora de 4 Years From Now (4YFN), la plataforma de negocis per a la comunitat de startups present a tots els esdeveniments de MWC a tot el món.

www.mobileworldcapital.com

 

Descarregar dossier de premsa en format PDF





Paraules clau

innovació/ Mobile Week/ tecnologia/