La campanya per fomentar l’aparcament de motos en calçada permet reduir un 44% les motos en vorera en els punts d’actuació : Servei de Premsa

La campanya per fomentar l’aparcament de motos en calçada permet reduir un 44% les motos en vorera en els punts d’actuació

23/02/2019



Temps estimat de lectura: 3 minuts

La campanya ha actuat en 60 punts de la ciutat i ha permès reduir un total de 1.629 motos aparcades en vorera, passant de 3.717 vehicles a l’inici de l’actuació a 2.088 al final

En els últims 4 anys s’han creat 6.866 places d’aparcaments de motocicletes en calçada, arribant a una xifra total de 66.256

La campanya d’informació i actuació per fomentar l’aparcament de motos en calçada ha permès reduir un 44% de les motocicletes mal aparcades en vorera en els punts on s’ha actuat. Aquesta campanya s’ha dut a terme entre el desembre de 2017 i l’octubre de 2018 i s’ha fet en 6 fases. En cadascuna d’aquestes fases s’ha actuat en 10 zones repartides per tots els districtes de la ciutat. Cada fase ha comptat amb una setmana d’avisos i d’actuació d’informadors i posteriorment s’ha passat a la fase sancionadora.

En el conjunt de punts d’actuació, un total de 60 al llarg de la campanya, s’havien comptabilitzat en la fase prèvia un total de 3.717 motos aparcades a la vorera. En finalitzar l’actuació s’havia reduït la xifra en 1.629 vehicles, arribant als 2.088. En aquesta campanya s’ha informat al voltant de 8.000 persones.

Els objectius de la campanya

L’Ajuntament de Barcelona ha treballat per alliberar al màxim les voreres per als vianants, entenent la seva prioritat d’ús de la via pública convertint-la en un espai segur. Barcelona és una ciutat que aposta pels desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic i per una mobilitat que protegeixi el vianant com a objectiu prioritari.

Pel que fa als objectius concrets d’aquesta campanya hi ha:
– Reducció de riscos en els espais amb vianants.
– Augmentar el grau de compliment de la normativa d’aparcament de motos en vorera.
– Incrementar l’ús regular de l’aparcament en calçada.
– Incrementar el nombre de places i l’ús dels aparcaments soterrats.
– Conscienciació de la ciutadania sobre la prioritat dels vianants en l’ús de l’espai públic.
– Sensibilitzar els conductors de cotxes, motos i bicicletes en el compliment de les normes de circulació
– Fomentar els comportaments responsables, la convivència i el civisme en l’ús de l’espai públic.

La campanya també ha buscat altres objectius com són recordar la prohibició de circular motos per la vorera i la prohibició de circular pels carrils bici i els carrils bus.

Aquesta campanya ha anat acompanyada de la creació de 1.759 places d’aparcament de motos en calçada i ja s’arriba a les 6.866 noves places en calçada en els últims quatre anys.

Actualment a la ciutat existeixen unes 175.000 places d’aparcament en superfície per a motos, de les quals més de 66.256 són en calçada.

Campanya de conscienciació aquest 2019

Barcelona aposta per una mobilitat segura, sostenible i assequible i per tant prioritza un transport públic eficient i de qualitat, preserva espais segurs per a la mobilitat a peu i en bicicleta i afavoreix la coexistència i convivència entre els diversos modes de transport.

La mobilitat en motocicleta representa un 25% del total de desplaçaments en vehicle privat que es fan a la ciutat i un 7% del total de la mobilitat a Barcelona. Per aquest motiu entre els mesos de febrer i març continua una campanya informativa perquè els conductors i usuaris d’altres mètodes de transport coneguin i compleixin la normativa vigent.

Aquesta campanya es durà a terme amb informadors, amb flyers informatius i amb un seguit d’accions pedagògiques que arribaran a 205 establiments i 100 equipaments de la ciutat. També es recordarà els canvis que s’han implantat els últims anys per aconseguir unes infraestructures i una circulació més segures:
– El 100% de les tanques de carretera existents a la ciutat ja inclouen el faldó de seguretat per evitar conseqüències greus pels motoristes en cas d’accident.
– El 100% dels passos de vianants, així com els altres elements de senyalització horitzontal, contenen pintura antilliscant. Barcelona ha estat pionera en pintar passos de vianants amb un quadrat a l’inici i un quadrat al final per tal de disminuir possibles relliscades d’aquest mitjà de transport.
– La implantació i extensió dels carrers velocitat 30. Els diferents estudis mostren que reduir la velocitat de 50 a 30km/h disminueix exponencialment la gravetat de les lesions, millora el camp de visió dels conductors i redueix considerablement la distància d’aturada en cas d’accident.





Paraules clau

mobilitat/