Sants-Montjuïc guanya més espai d’estada i per als vianants amb les remodelacions de Carreras i Candi i dels jardins de Magòria : Servei de Premsa

Sants-Montjuïc guanya més espai d’estada i per als vianants amb les remodelacions de Carreras i Candi i dels jardins de Magòria

14/12/2019



Temps estimat de lectura: 3 minuts

S’ha eliminat un carril d’aparcament del c. Carreras i Candi per ampliar les voreres i també totes les barreres arquitectòniques a la sortida de l’estació de metro de Badal

La remodelació, que ha suposat una inversió de 2,5 milions d’euros, inclou també la plantació d’una filera d’arbres a tot el carrer, que fins ara no en tenia

Amb els jardins de Magòria, el barri de la Bordeta millora substancialment la connexió amb la Gran Via, permetent així la permeabilització i connectivitat amb més de 2.000 metres quadrats de zona verda

El carrer de Carreras i Candi, un dels eixos principals del barri de Sants-Badal que connecta el carrer de Sants i Antoni Capmany, serà més fàcilment transitable per als veïns i les veïnes després del final de les obres de reurbanització. Els treballs han deixat unes voreres més amples, com a màxim de 3,25 metres, guanyades essencialment a un carril de la calçada dedicat fins ara a aparcament de vehicles. Les obres han inclòs també el c. Esteràs, entre Riera Blanca i Sugranyes, i que al seu torn creua Carreras i Candi. En total, els treballs han suposat una inversió de 2,5 milions d’euros.

 

 

A la cantonada de Carreras i Candi amb el c. Bassegoda, on es troba una de les boques de l’estació de metro de Badal (L5), un tram del carrer s’ha fet amb plataforma única. D’aquesta manera es prioritza l’entrada i sortida del metro en detriment del pas de vehicles pel c. Bassegoda, molt transitat ja que era utilitzat com a drecera, i s’eliminen totes les barreres arquitectòniques.

La resta d’encreuaments s’han resolt de manera convencional, amb suaus voreres rebaixades als xamfrans o amb connexió directa amb les plataformes úniques ja existents en carrers de Sant Frederic, Canalejas o d’Antoni de Campmany. La banda del carril d’aparcament, a banda del propi estacionament de vehicles, també es destinarà ara a altres usos: zona de càrrega i descàrrega, ubicació de contenidors, , etc., de manera que tots aquests usos complementaris no s’hagin d’ubicar sobre les voreres.

L’ampliació de les voreres també permet incrementar el verd d’un carrer on només hi havia arbres a la cantonada de Bassegoda, on s’han mantingut els exemplars de lledoners (celtis australis). Ara, Carreras i Candi comptarà amb una filera d’arbres , que seran regats mitjançant anelles de degoteig, en escocells d’acer galvanitzat d’1×1,20 metres. La plantació d’arbrat es farà a finals de la tardor, quan faci fred, per tal de garantir el bon arrelament dels exemplars.

Les obres de reurbanització de Carreras i Candi han suposat també la retirada de les lluminàries i el cablejat grapat a la façana i s’han substituït per fanals de sis metres, cosa que ha de permetre millorar notablement la il·luminació de la via. Per tal de minimitzar el nombre d’elements a les voreres, la senyalització vertical del carrer s’instal·laran als mateixos fanals.

Jardins de Magòria

Per la seva banda, la urbanització dels jardins de Magòria, un àmbit de 5.989 metres quadrats que inclou 2.142 metres quadrats de superfície verda, resol un greuge històric del barri de la Bordeta, que ha viscut durant dècades d’esquena a la Gran Via. Amb la remodelació de l’espai com una gran zona verda desapareix la barrera que separava aquests dos àmbits. Alhora, aquesta urbanització suposa un primer pas de la transformació de tot l’àmbit de Magòria com a futur pol d’equipaments al barri i al districte.

Les obres, que han durat nou mesos, han suposat una inversió d’1 milió d’euros i han generat tot un espai d’estada amb bancs, una trentena d’arbres, i diverses zones d’estada amb bancs, cadires i banquetes.

Aquest espai enjardinat, comprès entre el carrer del Corral i la Gran Via de les Corts Catalanes, va formar part durant més de mig segle de la platja de vies de l’estació de Magòria, una estació de la línea que comunicava Barcelona amb Martorell. El nom de Magòria recorda l’antiga riera que baixava de Collserola travessant les Corts. Al seu pas per Sants la riera seguia pels carrers de Miquel Bleach i de Joanot Martorell i passada la Gran Via pels carrers de la Mineria i de la Mare de Déu de Port.

L’inici de la transformació de tot l’àmbit ha estat possible després que el 2016 l’Ajuntament de Barcelona adquirís a la Generalitat de Catalunya aquest solar, accelerant el canvi al barri de la Bordeta iniciat el 2011 amb el començament de la transformació de Can Batlló. Actualment es troba en fase final el concurs urbanístic per transformar tota la Magòria en un pol d’equipaments socials, sanitaris, esportius i d’habitatge.





Paraules clau

Sants-Montjuic/