Més de 20.000 persones han participat a les activitats del Centre LGTBI durant el primer any de funcionament : Servei de Premsa

Més de 20.000 persones han participat a les activitats del Centre LGTBI durant el primer any de funcionament

09/01/2020

El Centre LGTBI es converteix en el primer equipament municipal que oferirà un programa d’acompanyament personalitzat a persones trans

L’equipament celebra el seu primer aniversari el proper 18 de gener amb una jornada d’activitats per a tots els públics, en el marc de la Festa Major de Sant Antoni.

El Centre LGTBI tanca el seu primer any de funcionament amb una assistència total de 20.565 persones. L’equipament ha acollit 503 activitats des de la seva inauguració, el passat 19 de gener del 2019.

El Centre ha programat 63 activitats a través de diversos cicles d’activitats, la qual cosa representa un 12,5% del total de la programació. Per la seva banda, les entitats residents han estat les organitzadores del 42% dels actes, mentre que el 45,5% restant han anat a càrrec d’entitats que no estan ubicades al Centre (LGTBI, tercer sector, etc). En total, més de 50 entitats han desenvolupat activitats al Centre, que ha esdevingut un espai obert a tot el moviment LGTBI de la ciutat, i també a altres col·lectius socials i projectes comunitaris que han volgut fer-hi alguna activitat oberta a tota la ciutadania.

La tipologia d’actes ha estat d’allò més diversa: reunions, trobades, jornades, conferències, xerrades, projeccions audiovisuals, etc, amb una assistència mitjana de 50 persones. L’activitat amb major afluència de públic (9.000 persones) va ser la jornada de portes obertes amb què es va presentar l’espai a la ciutadania l’any passat. La segona posició l’ocupa la concentració ciutadana (1.000 persones) que va tenir lloc després de l’atac feixista del 26 de gener.

En aquests primers mesos de funcionament el Centre LGTBI ha despertat l’interès de la ciutadania. Bona mostra són les 3.158 peticions d’informació que ha rebut el Servei d’Informació i Dinamització, presencialment (48%) i telemàticament (52%). Prop del 10% d’aquestes sol·licituds han estat derivades al Servei d’Acollida perquè requerien d’una atenció individualitzada per part de professionals. Altres peticions recurrents han estat les relacionades amb el funcionament del Centre i les seves activitats.

[…]

Descarregar dossier en format PDF

 

 

 



Compartiu aquest contingut