Aprovada la nova ordenança d’estacionament regulat en via pública : Servei de Premsa

Aprovada la nova ordenança d’estacionament regulat en via pública

31/01/2020

La normativa busca desincentivar l’estacionament en superfície incrementant el preu i diferenciant-lo de l’aparcament soterrani

L’estacionament regulat en superfície per a no residents s’establirà en funció del nivell de contaminació del vehicle segons els criteris definits per la DGT incorporant criteris ambientals

El plenari de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat avui la nova ordenança de taxes per estacionament regulat de vehicles a la via pública per a l’any 2020 i successius amb els vots favorables dels grups del Govern Municipal, Barcelona En Comú i PSC, ERC i Junts per Catalunya, i amb els vots contraris de Ciutadans, PP i Barcelona pel Canvi. La normativa busca desincentivar l’estacionament en superfície incrementant el preu i diferenciant-lo de l’aparcament soterrani.

Així, l’estacionament regulat en superfície per a no residents s’establirà en funció del nivell de contaminació del vehicle segons els criteris definits per la DGT incorporant criteris ambientals, tant pel que fa les tarifes en els serveis d’Àrea Blava, com Àrea Verda en ús forà.

D’altra banda, es manté la política tarifària de residents, llevat de dos canvis: eliminar les bonificacions als conductors que no tinguin sancions en els darrers 12 mesos i incorporar el pagament al mes d’agost.

L’ordenança penalitza la mala utilització del servei d’estacionament regulat, revisant l’import de cancel·lació de denúncia, que passa de 7€ a 9€. D’altra banda, es dona coherència a l’horari de regulació de l’Àrea Blava, adaptant l’horari de funcionament del servei d’Àrea Blava a la realitat de la mobilitat actual de la ciutat, ampliant l’horari de regulació en la franja de migdia, de 14 a 16h.

L’ordenança d’estacionament regulat en via pública entrarà en vigor al dia següent de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.



Compartiu aquest contingut