L’eix del carrer de la Creu Coberta-carrer de Sants passa a ser de velocitat 30 km/h : Servei de Premsa

L’eix del carrer de la Creu Coberta-carrer de Sants passa a ser de velocitat 30 km/h

24/02/2020



Temps estimat de lectura: 4 minuts

En paral·lel, el Govern municipal signa aquesta setmana el decret que estableix el límit de velocitat a 30km/h a totes les vies de la xarxa secundària de la ciutat, incloses les que tenen més d’un carril o més d’un carril per sentit

Amb aquestes dues actuacions se sumen 112 quilòmetres més de carrers 30 a la ciutat. El canvi de velocitat màxima anirà acompanyat d’actuacions físiques i eines de senyalització per ajudar a visualitzar als conductors que entren en zones pacificades

L’objectiu és que al finalitzar el 2021 Barcelona tingui el 75% de les seves vies a velocitat 30 o inferior

Demà finalitzen les tasques de senyalització per convertir l’eix del carrer de la Creu Coberta-carrer de Sants en una via amb velocitat límit de 30km/h. L’execució es fa en els dos sentits de circulació, en un tram de 2,4 quilòmetres des de la Plaça Espanya fins al carrer de Munné. Per aquest eix cada dia passen 9.700 vehicles en sentit muntanya i 8.500 en sentit mar.

Els treballs de senyalització horitzontal van començar la setmana passada i es realitzen en horari nocturn i els de senyalització vertical s’han dut a terme durant el cap de setmana. En el marc d’aquestes tasques, es senyalitzen un total de 516 m2 de superfície de calçada i s’instal·len 45 senyals verticals de 30km/h entre els dos sentits de circulació. En paral·lel, s’han realitzat els ajustos necessaris per adaptar la programació semafòrica d’aquest eix a la nova velocitat de circulació, prioritzant alhora el pas del transport públic. Amb la intervenció aquest eix de la xarxa viària bàsica passa a convertir-se en una via de velocitat 30.

 

 

 

 

En el mateix marc, aquesta setmana se signa el decret a partir del qual des del proper 1 de març s’estableix el límit de velocitat a 30km/h a totes les vies de la xarxa secundària de la ciutat, incloent també aquelles que tinguin més d’un carril o més d’un carril per sentit. D’aquesta manera, se sumen 112 quilòmetres més de carrers 30, arribant al 68% de la longitud total de calçades de la ciutat amb aquesta velocitat. El canvi anirà acompanyat d’actuacions físiques per ajudar a visualitzar als conductors que entren en una zona pacificada. Es faran servir diverses eines com: radars, passos de vianants elevats, coixins berlinesos, senyalització, etc…, que s’implantaran al llarg del 2020.

Ambdues actuacions formen part de l’aposta del Govern municipal per convertir Barcelona en una ciutat 30, de manera que en la majoria dels carrers de la ciutat els vehicles hagin de circular a un màxim de 30km/hora. L’Ajuntament de Barcelona entén que es tracta d’una mesura necessària i d’una qüestió indispensable per abordar la reducció de la sinistralitat i de la gravetat de les lesions.

Barcelona ja té implantada des de fa anys la reducció del límit màxim de velocitat a 30 km/h a les zones 30 o als carrers amb un únic carril de circulació (o un carril per sentit en aquells casos en què aquestes vies disposen de doble sentit de circulació). Això suposa que més de la meitat del carrers amb circulació permesa a la ciutat, ja tenen límit 30.

El Govern municipal vol fer ara un salt d’escala i ampliar la xifra de carrers pacificats. Així, en els propers dos anys sumarà 212 quilòmetres més de carrers 30, incrementant fins al 75% el percentatge de vies de la ciutat amb aquest límit de velocitat.

Les actuacions s’inicien sobre els carrers de la xarxa secundària que tenen més d’un carril de circulació i l’eix de xarxa bàsica Creu Coberta-carrer de Sants; i prosseguiran el 2021 amb més actuacions sobre carrers de xarxa bàsica, entre els quals hi haurà: Via Laietana, Jordi Girona, Mandri, Travessera de Gràcia, carretera del Carmel, avinguda Mare de Déu de Montserrat, Pi i Molist, Torras i Bages, Almogàvers, Taulat, Diputació i Consell de Cent. A finals de l’any 2021 està previst arribar al 75% de vies a velocitat 30 o menys a la ciutat.

La xarxa secundària suporta un gruix menor de vehicles i compleix una funció de caràcter local i veïnal; la xarxa bàsica, per contra, està configurada pel conjunt de carrers sobre els quals es basa la mobilitat de la ciutat i per tant suporta un major volum de trànsit, connecta districtes i barris i és via de pas pel transport públic.

 


Planòl de la xarxa viària de la ciutat amb la velocitat límit de cada via (desembre 2019)

Planòl de la xarxa viària de la ciutat amb la velocitat límit de cada via (desembre 2020)





Paraules clau

zones 30/