Barcelona comptarà a partir de dimecres amb 385 places addicionals per acollir persones vulnerables : Servei de Premsa

Barcelona comptarà a partir de dimecres amb 385 places addicionals per acollir persones vulnerables

23/03/2020

L’operatiu contempla la possibilitat d’ampliar aquesta xifra en 775 persones més de manera gradual, en funció de les necessitats i el funcionament dels dispositius

Barcelona disposarà a partir del proper dimecres de 385 noves places addicionals per acollir persones sense llar. Aquesta xifra se sumarà a les prop de 2.200 places que ja funcionen cada dia a la ciutat i que han seguit operant amb protocols específics per fer front la situació actual que ha generat la COVID-19. Les 385 noves places es podran ampliar encara més, de manera gradual, en funció de les necessitat i el funcionament de cadascun dels dispositius. Es tracta dels següents:

Les 385 places d’allotjament per a persones vulnerables que sumen els nous dispositius que ja estan en funcionament o que començaran a funcionar el proper dimecres es completen també els 200 apartaments turístics que l’Ajuntament de Barcelona està en disposició de llogar per a dos mesos. Els 200 apartaments turístics estan pensats per ampliar la capacitat d’allotjaments dels serveis socials i per donar resposta a situacions que es puguin produir entre dones víctimes de violència masclista, famílies amb infants a càrrec o bé persones sense llar que actualment estan allotjades en diferents equipaments municipals. Aquestes xifres, juntament amb la possibilitat d’ampliar progressivament la capacitat d’acollida del pavelló de Fira de Barcelona suposen una primera resposta adequada per fer front a la situació que ha generat la COVID-19 entre el conjunt de persones més vulnerables.

En tot cas, davant de l’evidència que el sensellarisme és la cara més crua de l’exclusió residencial i que aquest no és un fenomen que només es produeixi a la ciutat Barcelona (la meitat de les persones que acudeixen per primera vegada a un Centre de Primera Acollida fa menys de tres mesos que es troben a la ciutat), l’Ajuntament de ha subratllat la importància que s’obrin dispositius similars en d’altres municipis.

 

Reforç de l’ASPB

Entre la resta de serveis municipals que s’han reforçat cal destacar específicament aquell que ofereix l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), que és la institució responsable de la salut pública a la ciutat i l’autoritat sanitària encarregada d’investigar els brots epidemiològics, en coordinació sempre amb la resta d’administracions de Catalunya i l’Estat. En concret, l’ASPB ha triplicat el personal adscrit al seu Servei d’Epidemiologia (SEPID), que ha passat en menys d’un mes de 27 a 83 professionals. A més a més, també s’ha ampliat l’horari d’atenció, que abans era de 8.00 a 18.00 hores de dilluns a divendres, i que hores d’ara és de 8.00 a 20.00 hores i tots els dies de la setmana.

El Servei d’Epidemiologia i totes les persones que estan treballant amb la COVID-19 mantenen operatives les següents línies de treball:

Des del passat 26 de febrer, quan es va crear a l’Ajuntament de Barcelona el comitè de coordinació i seguiment per fer front la COVID-19, l’ASPB va crear un espai web amb preguntes i respostes sobre el coronavirus. Aquest document, que s’actualitza contínuament, ha rebut des de llavors un total 130.430 visites fetes per 74.306 usuaris diferents.

 

Atenció a les persones grans

L’Ajuntament de Barcelona també ha engegat una campanya de comunicació específica del Projecte Radars per adequar-la a la situació actual de la COVID-19 i fomentar el bon veïnatge. Amb l’objectiu de no desatendre les 1.600 persones d’edat avançada que són usuàries del Radars, personal municipal i en coordinació amb d’altres serveis com ara la Teleassistència s’estan encarregant de fer les respectives trucades de seguiment d’aquetes persones.

Ara bé, amb la intenció d’anar més enllà i ajudar a canalitzar les mostres de solidaritat que han anat arribant en els darrers dies, el Projecte Radars encoratja als veïns i veïnes de la ciutat amb ganes de col·laborar que s’ofereixin per fer petites accions molt focalitzades per ajudar les persones grans que viuen a la seva comunitat de veïns. L’objectiu de la campanya és unificar la manera de procedir, per tal de garantir al màxim les actuals mesures sanitàries preventives de confinament. Així doncs, és imprescindible que les accions es facin tot mantenint les recomanacions higièniques, evitant el contacte físic i articulant les ajudes via telefònica per garantir la distància de seguretat. En cap cas és necessari realitzar més desplaçaments dels previstos per a sumar-se al bon veïnatge, només aprofitar els que ja formen part de les necessitats quotidianes. Igualment, en cas que es detecti alguna situació de risc o de molta precarietat, es pot posar en coneixement dels serveis socials municipals a través del correu electrònic radarsgentgran@bcn.cat.

Aquesta no és l’única mesura que s’ha posat en marxa des de l’Ajuntament pensada específicament per a la gent gran. També el servei VinclesBCN, amb 2.400 persones usuàries, ha engegat un canal de salut específic per atendre els dubtes que els facin arribar. L’objectiu en aquest cas és respondre de manera activa les diferents demandes i inquietuds de les persones usuàries, sense substituir en cap cas els telèfons d’urgències 061 i 112.

 

Mobilitat i espai públic:



Compartiu aquest contingut