Servei de Premsa
26/04/2024
Els Punts d’Assessorament Energètic (PAE) de Barcelona obren nous canals d’atenció telemàtica
20/05/2020
Temps estimat de lectura: 2 minuts
L’Ajuntament de Barcelona ha obert nous canals d’atenció telemàtica per facilitar a la ciutadania l’accés als serveis que ofereixen els Punts d’Assessorament Energètic (PAE). En concret, avui es posen en marxa nous correus de contacte i un número de telèfon directe per atendre les persones que tinguin dubtes o incidències relacionades amb l’exercici dels seus drets energètics. Per tant, a partir d’ara es pot rebre atenció i assessorament sobre temes relacionats amb els subministraments energètics al telèfon al 93 000 80 54 de dilluns a divendres de 9.00h a 14.00h, o bé enviant la consulta per correu electrònic a les següents adreces:
- Ciutat Vella: paecv@bcn.cat
- Eixample: paeeix@bcn.cat
- Sants-Montjuïc: paestm@bcn.cat
- Les Corts: paelc@bcn.cat
- Sarrià-Sant Gervasi: paessg@bcn.cat
- Gràcia: paegr@bcn.cat
- Horta-Guinardó: paehg@bcn.cat
- Nou Barris: paenb@bcn.cat
- Sant Andreu: paesa@bcn.cat
- Sant Martí: paesm@bcn.cat
La llum, l’aigua i el gas són drets bàsics, i tota la ciutadania n’ha de tenir el subministrament garantit, especialment durant el confinament, que obliga a passar més temps a casa. L’Ajuntament de Barcelona ofereix la informació i atenció necessària perquè les famílies puguin exercir els seus drets energètics als Punts d’Assessorament Energètic (PAEs) que aquests dies no ofereixen atenció presencial, com a mesura per fer front a l’expansió de la COVID-19, però que mantenen l’atenció telefònica i per correu per seguir garantint els drets energètics.
Els Punts d’Assessorament Energètic, formats per un equip de professionals vinculats a programes de reducció de l’exclusió laboral, van néixer l’any 2017 per defensar els drets energètics de la ciutadania i reduir el nombre de veïns i veïnes en risc de pobresa energètica oferint la informació, l’atenció i la intervenció necessàries perquè les persones puguin exercir els seus drets energètics i les companyies no els neguin l’accés als subministraments bàsics. De fet, la llei prohibeix a les companyies tallar el subministrament a les llars vulnerables i les obliga a mantenir el servei mentre duri la situació de dificultat econòmica.
Els PAEs ofereixen els serveis següents:
- Avaluació d’avisos d’impagament de factures i inici de procediments per evitar talls energètics a famílies en situació de vulnerabilitat.
- Consells i recomanacions i calculadora energètica per reduir el consum de subministraments a casa.
- Informació sobre els passos per adequar al consum elèctric la potència d’electricitat contractada i per canviar a la tarifa de discriminació horària.
- Informació i sol·licitud del bo social i de l’exempció de la taxa de clavegueram.
- Informació sobre l’autogeneració d’energia solar a casa, desenvolupament de projectes d’energia renovable.
Podeu consultar tota la informació municipal sobre la COVID-19
al web desdecasa.barcelona:
Paraules clauPunts d'Assessorament Energètic (PAE)/