L’Ajuntament impulsa una bateria de mesures per fomentar la digitalització dels comerços i la restauració de Barcelona : Servei de Premsa

L’Ajuntament impulsa una bateria de mesures per fomentar la digitalització dels comerços i la restauració de Barcelona

14/06/2020



Temps estimat de lectura: 3 minuts

El conjunt de mesures té l’objectiu de donar una resposta integral i coherent a les necessitats dels establiments per avançar en digitalització: saber on són, elaborar un full de ruta, formar-se i ajudar a la inversió requerida

S’incrementa un 66% la línia de subvencions a la transformació digital del comerç de proximitat i la restauració, passant dels 300.000 euros de l’any passat als 500.000 d’aquest any. La línia serà, a més, ampliable en cas que el nombre de sol•licituds ho requereixi

Barcelona Activa i la Direcció de Comerç, Restauració i Consum han creat un suport tècnic especialitzat per ajudar petites empreses i autònoms a elaborar el Pla de Digitalització personalitzat, destinat a empreses amb domicili social a l’àrea metropolitana de Barcelona, i amb un màxim de 10 treballadors

El Cibernarium ha posat en marxa 52 cursos on line, amb un nombre potencial de 52.000 destinataris, per formar els professionals del comerç i la restauració en coneixements de digitalització que s’aniran ampliant per cobrir els diferents nivells. En un segon moment, s’ampliarà l’oferta de cursos en funció de les necessitats detectades

La Direcció de Comerç i l’Àrea d’Innovació i Transició Digital impulsen la construcció d’una plataforma única a Internet per al conjunt dels comerços de Barcelona que permetrà, entre altres eines, comptar amb un mapa per districtes i barris, informació de cada establiment o possibilitat de pagament telemàtic

L’Ajuntament impulsarà en els propers mesos tota una bateria de programes i accions per fomentar la digitalització dels comerços i la restauració de Barcelona en un moment en què es fa absolutament necessari que els establiments presencials de la ciutat avancin en la seva digitalització i posicionament a Internet.

Entre aquestes accions, destaca la línia de subvencions de 500.000 euros per a la digitalització de comerços amb un increment de 200.000 euros respecte l’any anterior, el suport tècnic i assessorament sobre Plans de Digitalització personalitzats per establiments, la formació on line per a empresaris i treballadors del sector o l’estudi sobre noves competències digitals en el sector del comerç i la restauració. Les quatre mesures compten amb un pressupost de 671.605 euros. El consistori també treballa en el desenvolupament d’un marketplace del conjunt del comerç de Barcelona (una plataforma digital per als comerços de proximitat que permeti la compra i venda) que es preveu que estigui operativa a la tardor.

[…]

 

Descarregat nota de premsa en format PDF

 

Enllaços relacionats

Declaracions Jaume Collboni (Vídeo, MP4)

Declaracions Jaume Collboni (Àudio, WAV)

Declaracions Montserrat Ballarín (Vídeo, MP4)

Declaracions Montserrat Ballarín (Àudio, WAV)





Paraules clau

comerç/ digital/ digitalització/