L’Ajuntament de Barcelona, el Futbol Club Barcelona i la Generalitat de Catalunya acorden fer promoció internacional conjunta de Barcelona i Catalunya : Servei de Premsa

L’Ajuntament de Barcelona, el Futbol Club Barcelona i la Generalitat de Catalunya acorden fer promoció internacional conjunta de Barcelona i Catalunya

30/07/2020



Temps estimat de lectura: 5 minuts

S’organitzaran accions de promoció econòmica internacional i s’atendran conjuntament delegacions institucionals o empresarials a Barcelona per posicionar Barcelona i Catalunya així com atreure noves inversions de multinacionals

L’any passat, en el marc de la gira del primer equip del Barça al Japó, es van organitzar diversos actes que van permetre presentar els actius de Barcelona i Catalunya davant d’una quarantena d’empreses japoneses

Han signat el conveni aquest dijous la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, el primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, i el president del Futbol Club Barcelona, Josep Maria Bartomeu

L’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya -a través d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Coneixement-, i el Futbol Club Barcelona duran a terme accions de promoció internacional de Catalunya de manera conjunta. És el resultat d’un conveni signat aquest dijous pel primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, i el president del Futbol Club Barcelona, Josep Maria Bartomeu.

L’objectiu de l’acord de col·laboració és impulsar el posicionament de Catalunya i Barcelona a l’exterior i atreure noves inversions d’empreses estrangeres. D’aquesta manera, d’una banda, es preveu organitzar accions internacionals de promoció conjuntes aprofitant, per exemple, sortides dels equips professionals del Barça a l’estranger, ja sigui durant la temporada regular o la temporada d’estiu. En paral·lel, el conveni també recull la possibilitat d’atendre de forma conjunta delegacions institucionals o empresarials estrangeres a Barcelona.

El conveni signat aquest dijous donarà continuïtat a accions que ja s’han dut a terme anteriorment, com l’organització de les jornades de promoció i captació empresarial ‘Barcelona Catalonia Talks, Business & Barça’ a Tòquio i Kobe l’any passat  al Japó en el marc de la gira d’estiu del primer equip masculí del Barça en aquest país per presentar els actius de Catalunya i Barcelona de forma conjunta entre les tres institucions. Aprofitant la celebració de partits de futbol en aquestes dues localitats, es van organitzar actes de promoció davant d’alts directius d’una quarantena d’empreses japoneses industrials i de sectors com les ciències de la vida, la indústria farmacèutica, la química, els videojocs i la robòtica.

D’aquesta manera, a través del conveni, es vol sumar esforços i crear noves sinergies entre les tres institucions. En el cas de la Generalitat, es posa a disposició la xarxa de 40 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Coneixement-, responsable de la captació de nous projectes d’inversió estrangera a Catalunya a través de l’assessorament integral a les empreses estrangeres durant el procés de captació i d’inversió.

 

 

 

 

Per al tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, “la recuperació econòmica de Barcelona demana l’alineació dels agents públics i privats i per tant de l’acumulació i l’optimització de tots els recursos disponibles a la ciutat, i el conveni signat avui n’és un pas més en aquesta direcció”. Collboni ha destacat que “la col·laboració públicprivada pren més sentit encara en àmbits com la promoció econòmica internacional, perquè el resultat de sumar el valor reputacional de Barcelona, el Fútbol Club Barcelona i la Generalitat de Catalunya és exponencialment més elevat que si anem per separat”. “Sumem ciutat, club i país per presentar-nos als mercats exteriors on hi tenim interessos complementaris i això ens projecta com a destinació d’inversió sòlida i seriosa”, ha reblat Collboni. L’Ajuntament de Barcelona ja ha organitzat en els darrers anys conjuntament amb ACCIÓ els “Barcelona Talks, Business & Sònar” a les edicions internacionals del Sònar a Copenhaguen, Buenos Aires, Estambul, Santiago de Xile, Hong Kong i Ciutat de Mèxic; i l’any passat les jornades ‘Barcelona Catalonia Talks, Business & Barça’ a Tòquio i Kobe. I al setembre de l’any passat, va signar un conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i el Futbol Club Barcelona per a la cessió d’ús d’un grafisme inspirat en l’escut de la ciutat, a utilitzar com a trama de fons de la 3ª equipació del primer equip de futbol durant la temporada 2019-2020. El Consistori impulsa els treballs per preservar la reputació de Ciutat a través del projecte Marca Barcelona, per potenciar i alinear accions de comunicació del nou relat amb els agents de ciutat tant a nivell local com internacional, estimulant la seva implicació i aprofitant sinèrgies per a la projecció internacional de Barcelona.

Per la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, l’acord signat aquest dijous  “és un exemple de suma d’esforços que ens ha de permetre fer un pas més en la promoció de Catalunya a l’exterior i contribuir així al posicionament del país arreu del món: això requereix estratègies a llarg termini, crear vincles i generar confiança, i l’acord que hem signat avui va precisament en aquesta línia, ara més que mai en aquest entorn de complexitat”. Per Chacón, “amb aquest acord volem enfortir l’estratègia de captació d’inversions estrangeres de Catalunya, que ja ha estat reconeguda per entitats com el Financial Times”. “En els últims cinc anys (2015-2019), Catalunya ha captat més de 23.500 milions d’euros d’inversió estrangera, un 35% més que els el quinquenni anterior”, subratlla.

De fet, el Departament d’Empresa i Coneixement, a través de l’Agència Catalana de Turisme, i el FC Barcelona mantenen un acord de partenariat des de 2012 amb l’objectiu de promoure la destinació turística catalana en els mercats internacionals. En aquest sentit, segons Chacón, “fa temps que col·laborem estretament amb el FC Barcelona per projectar la nostra imatge turística arreu del món. Hi compartim uns valors similars als que volem pel turisme del nostre país: lideratge, professionalitat, innovació, dinamisme, respecte i esforç“.

Segons el president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, “la unió del Barça, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona per a la promoció i difusió de Catalunya arreu del món és una gran notícia. Continuarem treballant en la línia en que ho hem fet fins ara per enfortir el posicionament del nostre país arreu del  món amb accions en les que l’esport hi jugui un paper important. Posem a l’abast del país la visibilitat i l’estima que desperta el nostre Club amb l’objectiu de revertir la complexa realitat que ens toca viure. En aquests moments convulsos i d’incerteses a nivell global calen aliances com aquesta, ara més que mai: tot units fem força.”

 

Enllaç relacionat

Vídeo





Paraules clau

promoció/