Barcelona Activa i el Col·legi de Gestors Administratius de Catalunya signen un acord per agilitzar els tràmits de les empreses : Servei de Premsa

Barcelona Activa i el Col·legi de Gestors Administratius de Catalunya signen un acord per agilitzar els tràmits de les empreses

16/10/2020

Les dues entitats col·laboren per oferir serveis d’acompanyament administratiu a les empreses especialment a les que pateixen les conseqüències econòmiques de la COVID-19

L’emergència econòmica generada per la pandèmia de la COVID-19 ha tingut conseqüències en el teixit empresarial local, empenyent molts negocis a reestructurar-se, endeutar-se o tancar i a realitzar tràmits institucionals poc freqüents i gestions complexes per primera vegada. Davant d’aquest escenari, Barcelona Activa ha establert una col·laboració amb el Col·legi de Gestors Administratius de Catalunya (COGAC) amb la finalitat d’oferir a les empreses de la ciutat informació i recursos per accedir a serveis de gestió administrativa i assessorament especialitzat. Actualment la ciutat i la seva província compta amb més de 600 gestors administratius col·legiats que donen servei d’assessorament a empreses i autònoms.

Un primer servei serà l’acompanyament d’empreses joves o acabades de constituir en les obligacions laborals, fiscals i administratives bàsiques, fent èmfasi en les noves altes i constitucions que requereixen definir els seus procediments administratius. Una de les primeres necessitats de les noves societats és, precisament, trobar una gestoria. L’Oficina d’Atenció a les Empreses (OAE) ha atès més de 600 iniciatives emprenedores durant aquest any, ajudant a constituir-ne 300.

El segon servei és l’assessorament en processos de segona oportunitat, de liquidació i tancament ordenat de l’activitat, destinat a empreses o autònoms en situació de crisi, amb problemes per fer front a pagaments o en un context d’insolvència i fallida. Durant el 2020, l’OAE ha assessorat més de 1.200 empreses, xifra que supera el total de l’any passat i que es deu a la crisi econòmica i incertesa generada per l’emergència sanitària.

La tercera línia és el suport en aterratge empresarial i inversió internacional relativa a la creació de filials o aspectes de fiscalitat, destinada a empreses estrangeres que es volen instal·lar a Barcelona.

L’acord, amb validesa fins 2022, respon a un pla d’actuacions per facilitar l’activitat econòmica i empresarial i el full de ruta Barcelona Green Deal, a on l’administració flexibilitza tots els processos per a la reactivació econòmica de la ciutat.

El primer tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda i president de Barcelona Activa, Jaume Collboni, ha remarcat que “la col·laboració entre entitats sempre és un deure i, en aquests moments, les circumstàncies exigeixen un esforç addicional de treballar plegats. Barcelona vol sumar i posar la seva força motora al servei de la recuperació econòmica global. En aquest context acords com aquest són imprescindibles per aconseguir objectius com ara digitalitzar i agilitzar tràmits administratius per dinamitzar l’activitat econòmica de la ciutat”.

Per la seva part, el president del Col·legi de Gestors Administratius de Catalunya, Alfonso Lluzar, valora molt positivament aquest conveni “ja que els gestors administratius hem demostrat que som uns professionals essencials per a l’activitat econòmica i per tant, una peça clau per a la recuperació empresarial. Com assessors i intermediaris de referència entre les empreses i l’administració creiem que podem ser de gran ajuda per als emprenedors que volen desenvolupar el seu negoci amb garanties i també per aquells que, a causa de la crisi sanitària actual, es troben en dificultats per continuar la seva activitat”.



Compartiu aquest contingut