L’Ajuntament i el Port de Barcelona es reuneixen amb les principals navilieres de creuers per analitzar la situació del sector davant la crisi COVID : Servei de Premsa

L’Ajuntament i el Port de Barcelona es reuneixen amb les principals navilieres de creuers per analitzar la situació del sector davant la crisi COVID

22/10/2020



Temps estimat de lectura: 3 minuts

El primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, i la presidenta del Port, Mercè Conesa, han transmès la predisposició de la ciutat a aprofitar la crisi Covid per fer l’activitat creuerística més sostenible i reduir al màxim les externalitats

Al 2020, l’activitat resta suspesa des de l’estat d’alarma, i Barcelona acumula una caiguda del 91’8%, després que al 2019 rebés 3.137.918 creueristes, la xifra més alta de la sèrie, i fos el 1r port a Europa i el 4t mundial en nombre de creueristes de port base, després de Miami, Port Canaveral i Port Everglades

El primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, i la presidenta del Port, Mercè Conesa, s’han reunit avui amb els dirigents de les principals navilieres que operen al Port de Barcelona per analitzar la situació del sector en l’actual context de pandèmia. La reunió, que ha tingut lloc de manera presencial a l’Ajuntament de Barcelona i virtualment, ha comptat amb la participació del regidor de Turisme i Indústries creatives, Xavier Marcé, el director general del Port, José Alberto Carbonell; i per part de les navilieres, el director general de CLIA Europe (Cruise Line International Association), Ukko Metsola; el director de CLIA Espanya, Alfredo Serrano; representants de navilieres membres del Comitè Executiu de CLIA; el director i el. director general de Costa Group i Carnival Asia, Costa Crociere S.p.A, Michael Tamm i Luigi Stefanelli; el director executiu de MSC Cruises S.A, Pierfrancesco Vago; i el director de MASC Espanya, Fernando Pacheco.

 

 

El primer tinent d’alcaldia i responsable de l’àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, Jaume Collboni, ha transmès a les principals navilieres “la predisposició de l’Ajuntament a recuperar un sector clau per a l’economia, tenint en compte que Barcelona vol un model de turisme sostenible, mediambientalment i social, i compatible amb la vida a la ciutat”.

El tinent d’alcaldia ha recordat que Barcelona va signar un acord per ordenar l’activitat creuerística, limitant-ne les terminals a 7 i concentrant-les al Moll Adossat, i per reduir les emissions dels vaixells i l’impacte mediambiental a llarg termini, en un pla que s’està desenvolupant per fases fins al 2023, i que inclou també la millora de la mobilitat entre el Port i la ciutat i la creació d’espais ciutadans. “La indústria dels creuers és una indústria rellevant per al turisme de Barcelona i volem seguir sent port base de sortida i arribada dels creuers”, ha seguit Collboni, “tenim una agenda compartida de treball sobre la sostenibilitat i Barcelona vol seguir sent refèrencia a la Mediterrania”. Per al tinent d’alcaldia “aquest és un sector que permet entre d’altres enfortir la nostra connectivitat internacional a nivell aeroportuari, creant una sinergia important entre les dues infraestructures de la ciutat: port i aeroport”.

Per la seva banda la Presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa ha afirmat que “la voluntat del Port de Barcelona és la de reiniciar l’activitat a partir de 2021, treballant conjuntament amb les autoritats sanitàries per garantir unes terminals COVID free i uns protocols segurs per als viatgers i per als ciutadans de les localitats visitades”. Mercè Conesa també ha recordat que els creuers que arriben a Barcelona generen a la ciutat i rodalies al voltant de 9.000 llocs de treball i que anualment la facturació del sector és de 1.083 milions d’euros, aportant a l’economia catalana 562 milions.





Paraules clau

Port de Barcelona/