Turisme de Barcelona referma la presència de Barcelona a les fires més importants del món participant a la WTM de Londres : Servei de Premsa

Turisme de Barcelona referma la presència de Barcelona a les fires més importants del món participant a la WTM de Londres

05/11/2020



Temps estimat de lectura: 5 minuts

El departament de Promoció reforça la seva estratègia amb l’adaptació digital de les diverses accions per arribar als mercats emissors més importants

El Consorci prepara una ofensiva de promoció per arribar als mercats amb més retorn

El mercat britànic és un dels principals països emissors que actualment mostra més interès per viatjar a la destinació Barcelona

El Barcelona Convention Bureau ha viatjat aquesta setmana a Málaga per participar en el 59 Congrés de l’ICCA per analitzar perspectives, tendències i evolució del mercat de reunions

El projecte Hotel Salut ha guanyat el Premi Responsible Tourism Awards mentre que Turisme de Barcelona ha rebut distinció especial per la campanya de la “Rosa solidària” impulsada per St Jordi per recaptar fons per la investigació contra la covid-19

Turisme de Barcelona  participarà la setmana vinent a la nova edició de la World Travel Market, de Londres, que excepcionalment, a causa de les restriccions de viatge i les mesures de seguretat, se celebrarà únicament en format virtual. Per Turisme de Barcelona la participació de Barcelona a la WTM respon a l’estratègia de refermar la presència de Barcelona com a destinació turística en els esdeveniments i fires més importants del món en un moment en què les diferents destinacions necessiten posicionar-se per assegurar-se una bona posició en la graella de sortida per quan la situació millori.

Per això, un equip del departament de Promoció i de Productes ha tancat una densa agenda de reunions amb una quinzena d’agents i professionals del sector a més de confirmar la participació activa en diferents taules rodones i sessions de debat sobre tendències i evolució del sector viatges.

Un dels objectius traçats per Turisme de Barcelona és posicionar la destinació Barcelona en els mercats internacionals i, en concret, en un dels mercats emissors prioritaris que aquest any amb motiu de la covid-19 ha viscut una caiguda acumulada del -78%. La intenció és presentar les novetats de Barcelona i mostrar els protocols i el procés per a la recuperació de Barcelona post-Covid-19 juntament a l’extensa oferta d’experiències i productes turístics.

Aquesta és la fira de negocis per a professionals del sector turístic més important a nivell internacional on cada any es presenten les novetats de les diferents destinacions del Regne Unit i dels països participants. A més, s’ha convertit en un referent pel que fa a l’anàlisi turístic i l’exposició de noves tendències amb un seguit de conferències i taules rodones professionals sobre temes d’actualitat de l’activitat. Aquest any compta amb quatre espais virtuals on se celebraran Webinars i debats i s’ha adequat un espai anomenat Travel Forward dedicat a la tecnologia de viatges i turisme que combinarà les sessions de conferències i xarxes per a que les empreses emergents coneguin els principals inversors. Amb el tema “Resiliència, innovació, resposta” se celebrarà una sessió amb un enfocament basat en la tecnologia per a fomentar la recuperació del sector.

De l’agenda institucional, destaca el bloc de les sessions d’anàlisi de tendències i taules rodones que han guanyat pes en una fira per la qual hi passen els principals referents i analistes de l’àmbit turístic. Dijous dia 10 està prevista una sessió moderada per Martin Brackenbury, antic director de Thomson Travel Grup i actual assessor del secretari general de la OMT especialitzat en desenvolupament sostenible, sobre Resilience&Covid-19 en la qual hi intervindrà el subdirector del consorci, Ignasi de Delàs.  Un dels objectius d’aquesta agenda institucional és consolidar i obrir noves vies de col·laboració per treballar en una estratègia d’aliances entre ciutats, organitzacions i entitats en diferents temàtiques.

En el marc de la WTM, aquesta setmana –prèvia a la fira-  s’han fet públic els guardonats en els premis Responsible Tourism Awards (Turisme responsable) on aquest any el projecte Hotel Salut ha resultat únic guanyador en la categoria Comunity Support en reconeixement a la seva labor front la pandèmia. Els premis s’han reformulat aquest any per adaptar-se al context Covid-19, “distingint empreses i destinacions que assumeixen la responsabilitat per afrontar el desafiament del coronavirus”, de manera que s’han atorgat certificats i distintius com a “Altament distingit” (Highly Commended) i Distingit (Commended).  En aquesta categoria, Turisme de Barcelona ha estat un d’aquests  “projectes elogiats” (Commended) en la categoria Neighbours and Employees per la campanya de la “Rosa solidària” impulsada per St Jordi per recollir fons per a la investigació fent una donació a l’Hospital Clínic.

 

El mercat britànic, entre els tres primers

El mercat britànic ha representat històricament un dels principals emissors de viatgers cap a la destinació Barcelona disputant-se, juntament amb França i Estat Units, la posició de primer mercat internacional. Al 2019, va representar el 8,0% del total de visitants, un 8,6% des del punt de vista de les pernoctacions.

El perfil mig del britànic que visita Barcelona és un home de 35 anys que arriba a Barcelona en avió (94,2%), acompanyat de la parella, per visitar la ciutat per segona vegada o més (52,7%) per motiu de vacances i oci (74,3%), durant una estada de 4 dies. La despesa durant la seva estada és de 474,29€, cosa que representa de mitjana uns 79,49€ per persona i dia, import que destina principalment a la gastronomia (menjar i beure).

Cal destacar que prop del 8% dels visitants britànics tenen intenció de realitzar alguna visita fora de Barcelona ciutat, per gaudir de “passejades tranquil·les i de relax” així com degustar “gastronomia i anar de restaurants”.

L’arquitectura és l’aspecte millor valorat, amb un 9,37, seguit de la cultura (9,1), i la valoració general de Barcelona (9,0).

Per l’any en curs, el 2021, s’estima que el mercat britànic tindrà un comportament semblant a la resta de mercats europeus, els quals es preveu recuperin el trànsit així que es recuperin les connexions aèries. Això no obstant, caldrà tenir en compte la baixada de l’oferta estimada per EasyJet, una de les principals aerolínies amb què els britànics més volen a Barcelona. Així mateix, també caldrà monitoritzar l’aterrament del Brexit en l’estructura fronterera amb la Unió Europea, que pot modificar substancialment els procediments i, per tant, la facilitat de viatge entre elles. El punt positiu és que l’interès dels britànics per Barcelona, és ara mateix un dels principals mercats internacionals que es mostra més motivat per viatjar a la destinació Barcelona, segons les tendències de cerca de Google.

 

Ofensiva de promoció de Turisme de Barcelona

Turisme de Barcelona ha preparat tot un paquet d’accions i mesures de promoció per reactivar el turisme i assegurar la recuperació d’un sector que està patint molt directament els efectes de l’impacte de la pandèmia. Així, tant el departament de Promoció com el Barcelona Convention Bureau per a la captació de congressos i reunions, han adaptat els seus equips per tal de realitzar un desplegament a nivell digital de les accions i de contactes professionals segons mercats i segments.

Així, el Consorci no atura l’activitat de promoció internacional mentre estableix les bases per impulsar noves iniciatives i aliances estratègiques amb la mirada posada en els mercats de proximitat, Europeus i de llarga distància com Xina, Sud-est asiàtic, Rússia, Corea i Japó, amb una important inversió en digitalització. A més, es fa un seguiment diari a través de monitoratge del restabliment de les connexions aèries del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA).

Aquesta setmana, el director del Barcelona Convention Bureau  ha viatjat a Màlaga per assistir al 59è ICCA Congress (International Congress and Convention Association), que enguany se celebra en un format mixt virtual i presencial. Segons les primeres impressions del director del BCB, Christoph Tessmar, “l’any 2021 portarà destacats congressos a Barcelona, molts dels quals encara se celebraran molt probablement en format híbrid; de cara als anys següents la previsió és molt positiva per la destinació Barcelona”.

Pel que fa al turisme de lleure, el director de Promoció, Mateo Asensio, avança que “en aquests moments s’està treballant amb accions en diferents mercats emissors de proximitat, europeus, asiàtic i nord-americà en una estratègia curt, mig i llarg termini amb algunes iniciatives innovadors que ja hem realitzat amb resultats molt positius”





Paraules clau

turisme/