Servei de Premsa
24/01/2025
Barcelona completa la tramitació telemàtica de llicències d’obres majors
07/11/2020
Temps estimat de lectura: 2 minuts
L’Ajuntament posa en marxa la darrera fase del procés iniciat fa un any i incorpora millores al portal de tràmits que permeten fer totes les gestions vinculades a aquests permisos de manera digital
S’incorpora per primera vegada la notificació electrònica en la tramitació d’aquestes llicències, fet que contribuirà a reduir considerablement els terminis
L’Ajuntament de Barcelona fa un nou pas endavant cap a la transformació digital de l’administració, la transparència i l’eficiència per adaptar-se a les exigències de la ciutadania. Des del 2 de novembre, s’ha completat la darrera fase de la posada en marxa de la tramitació electrònica de les llicències d’obres majors, de manera que ja es poden dur a terme totes les gestions de manera digital.
Ara fa un any es va engegar aquest servei, impulsat per la Gerència d’Urbanisme per facilitar la relació de la ciutadania amb l’Ajuntament i simplificar i agilitzar els tràmits. S’incorporava un nou tramitador electrònic al portal de tràmits que permetia fer gestions com ara presentar al·legacions, sol·licitar pròrrogues i consultar l’estat dels expedients d’obres majors, entre altres.
Ara s’incorporen millores destacades per tal que es puguin dur a terme totes les gestions vinculades a aquests permisos de manera digital. Una de destacada és que s’incorpora per primera vegada la notificació electrònica en la tramitació de llicències d’obres, fet que contribuirà considerablement a reduir els terminis de tramitació.
A nivell intern s’han establert mecanismes que també ajudaran a agilitzar els terminis, com ara la tramitació d’informes i derivació dels projectes de forma telemàtica entre els departaments. D’aquesta manera s’eliminarà definitivament l’ús de paper per a qualsevol comunicació.
També s’ha inclòs la possibilitat de fer sol·licituds telemàtiques de renúncia i desistiment de llicència, d’accions relacionades amb la transparència com la comunicació de persona interessada d’una llicència, i d’altres de posteriors a la concessió de la llicència com l’aportació de documentació de seguiment i final d’obra o el comunicat de primera ocupació.
A més, s’han introduït les següents millores:
- La Consulta Prèvia per expedients d’obres millora la seva usabilitat i la presentació de les dades.
- Millores en les Guies de Tramitació dels projectes amb les Declaracions responsables automàticament emplenades amb dades bàsiques de la Consulta
- Es regularitza el moment de cobrament de les taxes de les llicències i es fa quan es presenta la sol·licitud de l’expedient, tal com estableix el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
Paraules claullicències d’obres majors/ tramitació telemàtica/