Noves ubicacions de les parades d’inici i final de les línies de bus regulars supramunicipals de la ronda de la Universitat : Servei de Premsa

Noves ubicacions de les parades d’inici i final de les línies de bus regulars supramunicipals de la ronda de la Universitat

28/01/2021



Temps estimat de lectura: 3 minuts

A partir del proper 8 de febrer es canvien d’ubicació 11 de les 15 línies que tenen l’inici i el final a la ronda de la Universitat: les de Lleida-Berga-Puigcerdà (1 línia), Olesa-Manresa (3 línies), Castelldefels-Port Ginesta (1 línia), les del Maresme que no són exprés (3 línies) i les del Garraf (3 línies)

La mesura és fruit de l’acord entre l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l’Àrea Metropolitana. L’objectiu és millorar l’eficiència de les línies, oferir una millor experiència de viatge als usuaris i minimitzar l’impacte de l’estacionament de busos en els àmbits centrals de la ciutat

Les parades es traslladaran a les estacions d’autobusos existents o en àmbits de menys afectació. Amb aquesta intervenció es reduiran prop del 60% de les expedicions que tenen lloc en aquest espai

Barcelona té entre les seves prioritats avançar cap als objectius que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU), el Pla Director Metropolità i el Pla Director de Mobilitat de l’ATM, potenciant desplaçaments més sostenibles, segurs i saludables.

Dins del conjunt de moviments que es realitzen diàriament a l’interior de la ciutat, un nombre elevat de desplaçaments són efectuats per autobusos i autocars de línies regulars supramunicipals. En alguns punts de la ciutat, el fet de tenir les terminals de línia a l’espai públic acaba suposant un impacte important sobre els veïns i les veïnes més propers, que han d’assumir una sèrie d’externalitats negatives com poden ser el soroll, la congestió, la contaminació o les aglomeracions a les voreres.

El fort increment de viatgers en autocar cap al centre de Barcelona consolida l’aposta pel transport públic a Catalunya, convertint-lo en molts casos en una alternativa real i millor al vehicle privat. Però aquest èxit, comporta la necessitat de reordenar aquests transports per fer los assumibles per la trama urbana de la ciutat.

Un dels principals punts crítics de la ciutat de Barcelona és la ronda de la Universitat, on el creixement de la utilització del transport públic ha provocat una concentració molt alta d’autobusos i una gran demanda d’usuaris. Per donar resposta a aquesta situació i millorar el servei, a petició de l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l’Àrea Metropolitana de Barcelona han acordat amb el consistori municipal un seguit de modificacions de les terminals de les línies regulars supramunicipals de la ronda.

A partir del proper 8 de febrer, coincidint amb la segona fase dels treballs de remodelació de la ronda de la Universitat, es desplaçaran les terminals d’11 de les 15 línies que operen a la ronda de la ronda de la Universitat. Concretament de les línies de: Lleida-Berga-Puigcerdà (1 línia), Olesa-Manresa (3 línies), Castelldefels-Port Ginesta (1 línia), Maresme-no exprés (3 línies) i Garraf (3 línies). Totes elles estan gestionades per la Generalitat de Catalunya o l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Amb aquesta intervenció es reduiran prop del 60% de les expedicions que tenen lloc en aquest espai, disminuint de manera considerable l’impacte sobre els veïns i veïnes d’aquest àmbit de la ciutat. La reordenació pretén minimitzar la pressió de l’estacionament i parada d’autobusos en els àmbits centrals de la ciutat, millorant la seva integració amb l’entorn urbà i reduint nivells de congestió, soroll, contaminació i aglomeracions a les voreres. Alhora també busca millorar i fer més eficient aquests serveis regulars supramunicipals.

[…]

 

Descarregar tota la nota de premsa en format PDF





Paraules clau

mobilitat/