La reforma del carrer de Tànger fomentarà la mobilitat sostenible i millorarà la connectivitat del 22@ : Servei de Premsa

La reforma del carrer de Tànger fomentarà la mobilitat sostenible i millorarà la connectivitat del 22@

06/06/2021



Temps estimat de lectura: 3 minuts

L’Ajuntament ha iniciat les obres de renovació de més de 17.000 m2 del tram de Tànger entre Pamplona i Ávila i de Pamplona i Àlaba entre Bolívia i Sancho de Ávila, al districte de Sant Martí

Amb l’actuació es continuarà revitalitzant l’espai public i potenciant la mobilitat sostenible de l’anomenat sector de ‘Ponent 22@’, a tocar de l’avinguda Meridiana i la plaça de les Glòries Catalanes

Les obres tindran un pressupost d’uns 6 milions d’euros i es preveu que s’acabin al cap d’un any

En marxa les obres de renovació de més de 17.000 m2 al carrer de Tànger i part de l’entorn, a l’àmbit del 22@. L’Ajuntament, a través de l’Institut Municipal d’Urbanisme (IMU), ha començat els treballs de millora urbana del tram de Tànger entre Pamplona i Àvila, i dels carrers de Pamplona i Àlaba entre Bolívia i Sancho de Ávila, al districte de Sant Martí. Amb l’actuació es continuarà revitalitzant l’espai públic, fomentant la mobilitat sostenible i l’accessibilitat i millorant la connectivitat de l’anomenat sector de ‘Ponent 22@’, a tocar de l’avinguda Meridiana i la plaça de les Glòries Catalanes. I la reforma respon al model urbà que el Govern municipal està aplicant en el nou planejament de tot l’àmbit del 22@ i amb l’impuls d’eixos pacificats.

 

 

Els carrers de Tànger i de Pamplona incorporaran un nou carril bici unidireccional, un carril bus i dos carrils de circulació general. S’ampliaran les voreres i s’alliberaran d’obstacles, s’hi plantarà jardineria i parterres amb nou arbrat i espècies arbustives i s’hi instal·larà aparcaments per a bicicletes i mobiliari urbà.

Aquesta secció és la mateixa que s’ha implantat al carrer de Marroc entre Selva de Mar i Puigcerdà, que es va acabar de reurbanitzar a finals d’any passat. Així doncs, el foment de l’ús de la bicicleta i el transport públic i el creixement de l’espai destinat al vianant tindrà continuïtat en tot l’eix Marroc-Tànger, que enllaça amb Alí Bei, i es millorarà la connexió entre Provençals del Poblenou i l’Eixample, travessant el barri del Parc i la Llacuna del Poblenou. I el carrer de Pamplona s’acabarà d’obrir fins a la cruïlla amb Bolívia i l’avinguda Meridiana, de manera que es deixarà enrere la discontinuïtat que hi ha fins ara i l’eix Castillejos-Pamplona quedarà habilitat.

Pel que fa al carrer d’Àlaba, entre Bolívia i Sancho de Ávila es pacificarà. Hi haurà un sol carril de circulació per a ús de veïns i veïnes i servei, també algunes zones de càrrega i descàrrega i la resta de l’espai estarà destinat al passeig i el verd.

En tot l’àmbit s’instal·larà enllumenat nou de tecnologia ‘led’ i els serveis corresponents, com la xarxa de recollida pneumàtica i la xarxa de fred i calor centralitzada (Districlima), que en aquesta zona de la ciutat es troba gairebé totalment instal·lada. Les obres tindran un cost aproximat de 6 milions d’euros i es preveu que s’acabin al cap d’un any.

Aquest projecte se suma a les obres que s’estan duent a terme en aquesta zona, com ara al carrer dels Almogàvers, entre Joan d’Àustria i Pamplona, i al de Zamora, entre Almogàvers i Pere IV, a més de les obres dels túnels viaris de la plaça de les Glòries.





Paraules clau

22@/ connectivitat/ mobilitat/ Mobilitat Sostenible/ Tànger/