Les mencions a Barcelona en els mitjans digitals internacionals augmenten un 69% durant els dies del MWC : Servei de Premsa

Les mencions a Barcelona en els mitjans digitals internacionals augmenten un 69% durant els dies del MWC

15/07/2021



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Les cerques a Google relacionades amb Barcelona que es van fer a tot el món entre el 27 de juny i el 3 de juliol, coincidint amb el Mobile World Congress, van augmentar un 5% respecte a la mitjana de cerques de l’any 2021, mentre que el nombre de titulars que citen Barcelona en els principals mitjans digitals internacionals creix un 69% respecte la setmana anterior. L’estudi fa seguiment dels 1.800 principals mitjans de comunicació digital del món, tenint en compte l’audiència dels mitjans i la seva viralitat en xarxes.

Així es desprèn de l’anàlisi encarregada per l’Ajuntament de Barcelona i en la que es constata com el congrés de telefonia mòbil continua fent de locomotora per a la promoció internacional de Barcelona, especialment a nivell internacional, fins i tot en una edició tan diferent com la de 2021. L’anàlisi s’ha fet tenint en compte la temàtica i no només la paraula “Barcelona” per tal d’excloure, per exemple, cerques sobre futbol que podrien distorsionar el resultat.

Seguint aquest criteri, la setmana del MWC ha estat la de més cerques sobre la ciutat de Barcelona a Internet en els darres 12 mesos, seguint seguint una evolució a l’alça que va comentçar amb el concert de Love of Lesbian del passat 27 d’abril.

L’increment de la repercussió de Barcelona s’ha notat especialment entre els mitjans internacionals, on es registra un 69% més de mencions respecte la setmana anterior, mentre que la presència a nivell espanyol augmenta un 12%. En números absoluts, hem passat de 231 a 390 mencions a mitjans internacionals i de 1.405 a 1.574 a mitjans espanyols. En l’àmbit espanyol, a més d’informacions sobre la vida a la ciutat, s’hi destaca la notícia que Barcelona acollirà el nou Congrés Mundial sobre els materials del futur Puzzle X. A nivell internacional, més enllà de la notícia sobre la celebració del MWC, s’hi destaquen notícies sobre la reactivació turística de la ciutat. L’increment de mencions s’accentua si es compara amb la mitjanan dels darrers 12 mesos. En aquest cas, el nombre de mencions en mitjans digitals internacionals augmenta un 138% passant de 164 mencions setmanals a les 390 ja esmentades de la setmana entre el 27 de juny i el 3 de juliol.

Així, en termes generals, l’anàlisi mostra com Barcelona augmenta la seva presència en tots els continents excepte Llatinoamèrica , gràcies a les informacions sobre la celebració del MWC. En el cas d’Àsia i Oceania, el nombre de mencions a Barcelona respecte la setmana anterior augmenta un 250%, a Amèrica del Nord, un 112% i a la resta d’Europa un 67%, mentre que a Amèrica Llatina baixa un 5%.

Quant a la repercussió concreta del MWC  relacionada amb Barcelona, l’anàlisi mostra que, entre el 27 de juny i el 3 de juliol, de les mencions que es feien de la ciutat als mitjans digitals internacionals, el 61% estava relacionat amb el Congrés. Aquest percentatge, lògicament, es capgira quan parlem de les notícies en mitjans digitals espanyols on les notícies sobre Barcelona que fan referència al Mobile són el 16% de totes les publicades sobre la ciutat. En números absoluts, del total de 1.574 notícies a Espanya, 276 han estat sobre el MWC i de les 390 internacionals, 239 han estat sobre el MWC.

Les notícies al voltant del MWC van ser presents a mitjans de comunicació de tot el món, com ara el Financial Times, el Daily Mail, Le Figaro, o el diari financer japonès, Nikkei.





Paraules clau

barcelona/