Servei de Premsa
22/11/2024
[INCLOU MATERIAL AUDIOVISUAL] Barcelona dobla l’equip d’Agents TIC que ajuda a fer tràmits digitals amb l’administració
03/08/2021
Temps estimat de lectura: 4 minuts
Es consolida un equip d’11 assessors que ofereixen acompanyament digital a persones que, per diferents raons, no usen l’administració electrònica o les tecnologies de la informació i la comunicació en la seva vida quotidiana
L’ampliació d’aquest equip és fruit de l’èxit d’aquest programa de capacitació desenvolupat per la Fundació BIT Habitat i que es va posar en marxa l’octubre de 2020 en el marc del Pla de Barris amb els 6 primers agents
Els Agents TIC donen suport al veïnat en la tramitació d’ajudes telemàtiques, sent l’Ingrés Mínim Vital i la Renda Garantida les ajudes amb més demanda de suport. També donen suport a tràmits com l’atur, ERTE’s, ajuts al lloguer, entre d’altres
Fins al juny s’han atès 8.031 persones i s’ha donat suport a 13.800 tràmits
L’Ajuntament de Barcelona dobla el nombre d’Agents TIC i consolida un equip d’11 assessors que ofereixen acompanyament digital a persones que, per diferents raons, no usen l’administració electrònica o les tecnologies de la informació i la comunicació en la seva vida quotidiana.
L’ampliació d’aquest equip és fruit de l’èxit d’aquest programa de capacitació desenvolupat per la Fundació BIT Habitat i que es va posar en marxa l’octubre de 2020 en el marc del Pla de Barris amb els 6 primers agents. En concret els agents TIC actuen dins de La Xarxa de Resposta Socioeconòmica (XARSE) que va impulsar pla de barris com a resposta a la crisi econòmica i social derivada de la crisi sanitària.
La seva tasca és oferir-los ajut personalizat a l’hora de fer tràmits o gestions administratives, com, per exemple, sol•licitar ajudes i accedir a serveis, i ensenyar-los a fer servir eines bàsiques, com el correu electrònic, la signatura electrònica, videoconferències o generació de documents en format pdf, entre d’altres.
Aquest equip de capacitadors digitals treballen en les oficines que donen suport al veïnat d’aquests barris en la tramitació d’ajudes telemàtiques, sent l’Ingrés Mínim Vital i la Renda Garantida les ajudes amb més demanda de suport . També donen suport a tràmits com l’atur, ERTE’s, ajuts al lloguer, entre d’altres. Per a sol·licitar-los, en molts casos es requereix disposar d’identificació o certificats digital, gestionar cites prèvies o descarregar documents o informació online. I tot això és el que els Agents TIC els ajuden a fer.
Els 11 Agents TIC funcionen amb cita prèvia i estan a les oficines de la Xarxa de Resposta Socioeconòmica (XARSE) impulsada per Foment de Ciutat, en el marc del Pla de Barris de l’Ajuntament de Barcelona.
- El Raval: Oficina del Pla de Barris del Raval sud i Gòtic sud.
- El Besòs i el Maresme: Casal de Barri Besòs
- La Trinitat Vella: Centre Cívic Trinitat Vella.
- Trinitat Nova: Casal de Barri de Trinitat Nova.
- Zona Nord (Ciutat Meridiana, Torre Baró i Vallbona): Oficina del Pla de Barris de la Zona Nord.
- La Marina: Sala Pepita Casanelles
Ampliació de l’equip als següents equipaments i barris:
- El Bon Pastor i Baró de Viver: Oficina del Pla de Barris del Bon Pastor
- El Carmel i Can Baró: Ca n’Andelet – Barcelona Activa
- La Prosperitat i Verdun: Casal de Gent Gran
- El Poble-sec: Centre Cívic El Sortidor
- El Turó de la Peira i Can Peguera: Espai Jove Les Basses
Balanç d’atencions fetes per l’equip d’agents TIC
Fins al juny s’han atès 8.031 persones i s’ha donat suport 13.800 tràmits.
Al gràfic es poden veure el llistat de tràmits o gestions més demanats. N’hi ha una setantena que son els tràmits més habituals i més demandats, però se n’atenen i gestionen fins a un centenar.
Aclariment:
- Sol·licitud i ús de l’idCat, Sol·licitud i ús del certificat digital (FNMT), Sol·licitud i ús de Cl@ve PIN, Sol·licitud i ús de Cl@ve Permanente
- Sol·licitud / descàrrega de: Vida Laboral (Seguretat Social), volant de convivència del Padró Municipal d’Habitants, certificat d’empadronament, certificats del SEPE, esborrany de la declaració de la renda (Agència tributària), certificat d’imputacions (Agència tributària), certificat d’IRPF, certificat de delictes sexuals, altres certificats.
- Cita prèvia per: DNI, Seguretat Social, SEPE, OAC (Oficina d’Atenció Ciutadana), NIE, Habitatge et truca, afers socials, AEAT, Treball als barris, altres entitats.
Enllaços relacionats
Recursos:
Decla Usuaria:
Decla Agent TIC:
Paraules clauAgents TIC/