[INCLOU MATERIAL AUDIOVISUAL] Barcelona dobla l’equip d’Agents TIC que ajuda a fer tràmits digitals amb l’administració : Servei de Premsa

[INCLOU MATERIAL AUDIOVISUAL] Barcelona dobla l’equip d’Agents TIC que ajuda a fer tràmits digitals amb l’administració

03/08/2021

Es consolida un equip d’11 assessors que ofereixen acompanyament digital a persones que, per diferents raons, no usen l’administració electrònica o les tecnologies de la informació i la comunicació en la seva vida quotidiana

L’ampliació d’aquest equip és fruit de l’èxit d’aquest programa de capacitació desenvolupat per la Fundació BIT Habitat i que es va posar en marxa l’octubre de 2020 en el marc del Pla de Barris amb els 6 primers agents

Els Agents TIC donen suport al veïnat en la tramitació d’ajudes telemàtiques, sent l’Ingrés Mínim Vital i la Renda Garantida les ajudes amb més demanda de suport. També donen suport a tràmits com l’atur, ERTE’s, ajuts al lloguer, entre d’altres

Fins al juny s’han atès 8.031 persones i s’ha donat suport a 13.800 tràmits

L’Ajuntament de Barcelona dobla el nombre d’Agents TIC i consolida un equip d’11 assessors que ofereixen acompanyament digital a persones que, per diferents raons, no usen l’administració electrònica o les tecnologies de la informació i la comunicació en la seva vida quotidiana.

 

 

 

L’ampliació d’aquest equip és fruit de l’èxit d’aquest programa de capacitació desenvolupat per la Fundació BIT Habitat i que es va posar en marxa l’octubre de 2020 en el marc del Pla de Barris amb els 6 primers agents. En concret els agents TIC actuen dins de La Xarxa de Resposta Socioeconòmica (XARSE) que va impulsar pla de barris com a resposta a la crisi econòmica i social derivada de la crisi sanitària.

La seva tasca és oferir-los ajut personalizat a l’hora de fer tràmits o gestions administratives, com, per exemple, sol•licitar ajudes i accedir a serveis, i ensenyar-los a fer servir eines bàsiques, com el correu electrònic, la signatura electrònica, videoconferències o generació de documents en format pdf, entre d’altres.

Aquest equip de capacitadors digitals treballen en les oficines que donen suport al veïnat d’aquests barris en la tramitació d’ajudes telemàtiques, sent l’Ingrés Mínim Vital i la Renda Garantida les ajudes amb més demanda de suport . També donen suport a tràmits com l’atur, ERTE’s, ajuts al lloguer, entre d’altres. Per a sol·licitar-los, en molts casos es requereix disposar d’identificació o certificats digital, gestionar cites prèvies o descarregar documents o informació online. I tot això és el que els Agents TIC els ajuden a fer.

Els 11 Agents TIC funcionen amb cita prèvia i estan a les oficines de la Xarxa de Resposta Socioeconòmica (XARSE) impulsada per Foment de Ciutat, en el marc del Pla de Barris de l’Ajuntament de Barcelona.

Ampliació de l’equip als següents equipaments i barris:

 

Balanç d’atencions fetes per l’equip d’agents TIC

Fins al juny s’han atès 8.031 persones i s’ha donat suport 13.800 tràmits.

 

 

Al gràfic es poden veure el llistat de tràmits o gestions més demanats. N’hi ha una setantena que son els tràmits més habituals i més demandats, però se n’atenen i gestionen fins a un centenar.

 

FONT: Elaboració pròpia a partir de los dades extretes de las atencions dels i les Agents TIC

 

Aclariment:

 

Enllaços relacionats

 

Recursos:

https://ajbcn2017videoscomunicacio.s3.eu-west-1.amazonaws.com/PREMSA/210728_AV_UsuarisIAgentTIC/210728_AV_UsuarisIAgentTIC_Brut.mp4

 

Decla Usuaria:

https://ajbcn2017videoscomunicacio.s3.eu-west-1.amazonaws.com/PREMSA/210728_AV_UsuarisIAgentTIC/210728_AV_UsuarisIAgentTIC_DeclaHakimaUsuariaTIC.mp4

 

Decla Agent TIC:

https://ajbcn2017videoscomunicacio.s3.eu-west-1.amazonaws.com/PREMSA/210728_AV_UsuarisIAgentTIC/210728_AV_UsuarisIAgentTIC_DeclaLupeTecnicaTIC.mp4



Compartiu aquest contingut