400 establiments han rebut assessoria gratuïta per encarar l’etapa postpandèmia del programa “Comerç a Punt” de Barcelona Activa : Servei de Premsa

400 establiments han rebut assessoria gratuïta per encarar l’etapa postpandèmia del programa “Comerç a Punt” de Barcelona Activa

11/08/2021



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Restaurants, botigues de roba i supermercats, entre d’altres, han analitzat el seu model de negoci i han implementat noves fórmules de venda, màrqueting, aparadorisme i disseny d’interiors o finançament i tresoreria

S’han realitzat plans específics i personalitzats per a cada negoci amb l’ajuda de persones expertes que han visitat els comerços

Des del juliol de 2020 a juliol 2021, 400 comerços de la ciutat han participat en el programa d’assessorament gratuït “Comerç a Punt”, de Barcelona Activa i la Direcció de Comerç de l’Ajuntament de Barcelona. Aquest programa té per objectiu desenvolupar noves fórmules per reactivar els negocis mitjançant un acompanyament individualitzat i personalitzat, sobretot en un escenari marcat per la pandèmia.

El programa, disponible a tota la ciutat, ha tingut un major impacte als comerços dels districtes de Ciutat Vella (75), Eixample (59), Sant Andreu (45) i Sant Martí (43). Durant el programa més de 380 establiments van rebre les visites de les persones assessores i també s’han efectuat acompanyaments virtuals.

Restaurants, botigues de roba i supermercats, entre d’altres comerços, han rebut una diagnosi d’avaluació dels seus punts forts i febles, i han dissenyat un pla d’acció en funció de les seves particulars necessitats.

 

Aparadorisme, finançament o repensar models de negoci

Els plans de treball s’han concretat en, per exemple, implementar maneres d’arribar a clientela nova, mitjançant programes de màrqueting i vendes, una nova ordenació dins la botiga per atraure visites amb serveis d’aparadorisme i imatge interior, com estructurar millor els comptes del comerç perquè sigui rendible a través de finançament i tresoreria, o com adaptar-se al nou context de postpandèmia reactivant un nou model de negoci.

“Comerç a Punt” és un programa que forma part dels ajuts CECORE, el Centre Econòmic de Coordinació i Resposta, que es va posar en marxa des de l’Ajuntament de Barcelona arran la nova situació econòmica i els efectes provocats per la Covid-19 en l’economia de la ciutat. Els comerços que vulguin participar en el programa de Barcelona Activa poden enviar un correu a proximitat@barcelonactiva.cat

 

Un pla per als comerços de Barcelona

L’Ajuntament té en marxa el Pla de Digitalització del Comerç de Barcelona, i “Comerç a Punt” és un recurs més que s’ofereix als establiments de la ciutat. El paquet de mesures més ampli està impulsat des de la Direcció de Comerç, Restauració i Consum i Barcelona Activa inclou l’assessorament per crear plans digitals i l’accés a un catàleg formatiu amb més de 50 cursos en línia. L’Ajuntament destina un milió d’euros per portar a terme aquest Pla.

Barcelona Activa té en marxa altres projectes de suport i assessorament en l’àmbit dels establiments comercials, un sector que s’ha vist especialment afectat per la crisi econòmica provocada per la Covid-19.

El programa de Digitalització de Comerços ha atès 300 comerços durant el darrer any a l’Oficina d’Atenció a les Empreses de Barcelona Activa, amb plans personalitzats adaptats a cada negoci.

S’ha realitzat també, la prova pilot amb comerços de CorEixample, amb col·laboració de CTecno, per incorporar uns dispositius digitals innovadors que milloren l’experiència del comprador i fer més atractives les vendes. Aquesta iniciativa rep el nom de “Barcelona Retail Lab” i s’ha creat per impulsar la transformació digital dels comerços i estimular la seva viabilitat econòmica, així com la sostenibilitat i el dinamisme social del teixit comercial. La prova pilot analitza els reptes del comerç online, els nous hàbits de compra i la nova etapa de les botigues presencials.

Totes les accions del Pla destinat a revitalitzar i digitalitzar els comerços són per reduir els efectes adversos de la crisi econòmica en els negocis i impulsar la competitivitat, les vendes i la digitalització del comerç presencial i virtual en els propers anys.





Paraules clau

Barcelona Activa/ comerç/ proximitat/