[INCLOU MATERIAL AUDIOVISUAL] Barcelona guardonada amb el Premi Nacional de Comerç Interior 2021 : Servei de Premsa

[INCLOU MATERIAL AUDIOVISUAL] Barcelona guardonada amb el Premi Nacional de Comerç Interior 2021

05/09/2021



Temps estimat de lectura: 5 minuts

Aquesta distinció reconeix actuacions de renovació urbana comercial en ajuntaments de més de 25.000 habitants

L’Ajuntament de Barcelona va presentar com a proposta el Pla de renovació urbana comercial que recull les principals actuacions de la iniciativa “Barcelona mai s’atura” i del “Pla estratègic de Mercats 2015-2025”

A més, la botiga Santa Eulàlia ha guanyat la distinció en la categoria de Petit Comerç

El Pla de renovació urbana comercial de l’Ajuntament de Barcelona ha estat guardonat amb el Premi Nacional de Comerç Interior 2021, en la categoria d’ajuntaments de més de 25.000 habitants, que atorga el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme. I és que el teixit comercial de la ciutat de Barcelona, que també inclou els 43 mercats municipals, és un motor del desenvolupament econòmic de la ciutat i una peça clau per a garantir la qualitat de vida del veïnat.

El Premi Nacional de Comerç Interior es concedeix en tres categories: a Ajuntaments, al Petit Comerç i a Centres Comercials Oberts. En el cas de la categoria dirigida a les corporacions locals, aquest reconeix les actuacions de renovació comercial en un àmbit urbà.

La proposta presentada per l’Ajuntament de Barcelona recollia les iniciatives emmarcades en el programa municipal “Barcelona mai s’atura”, un pla per reactivar l’economia de la ciutat amb mesures de xoc i eines a llarg termini per regenerar-ne el teixit econòmic i social, però també per seguir fent de Barcelona un referent en innovació, sostenibilitat i qualitat en el treball. I també iniciatives del Pla Estratègic de Mercats 2015-2025.

En concret, el document es vertebra en quatre eixos fonamentals:

 

Millores tecnològiques per a aconseguir un millor desenvolupament del comerç

Des de l’Ajuntament s’estan impulsant tot un seguit d’iniciatives que han de permetre que el comerç minorista es digitalitzi per tal de dinamitzar-lo i enfortir-lo. En concret, s’està formant als comerços per dur a terme aquesta transició tecnològica, s’estan subvencionant iniciatives per transformar un negoci a digital i es dotarà els mercats municipals amb fibra òptica.

El resultat d’implementar aquestes tres iniciatives ha suposat, entre d’altres coses, que més de 170 empreses aconsegueixin una subvenció d’un màxim de 6.000 euros per a digitalitzar-se i que els 43 mercats municipals comptin amb una instal·lació de fibra òptica. La millora de la connectivitat d’aquests equipaments ha comportat també una dinamització de les gestions dels treballadors mitjançant les noves tecnologies i ha generat noves iniciatives per tal de digitalitzar encara més els mercats municipals.

 

Rehabilitar, modernitzar i adaptar els mercats municipals a les noves tecnologies

El Pla Estratègic de Mercats de Barcelona 2015-2025 compta entre els seus principals objectius el desenvolupament de les noves tecnologies en aquests equipaments de referència per a la ciutadania de Barcelona. Així, s’estan duent a terme tot un seguit d’iniciatives que han de permetre als mercats fer un pas endavant en la digitalització d’aquests espais:

 

Actuacions per tal de donar ús als locals comercials de la ciutat

Actualment es calcula que Barcelona té més de 5.000 locals buits en planta baixa que suposen una superfície de 1.500.000 metres quadrats. Per evitar la desertificació o gentrificació dels barris s’han posat en marxa diverses iniciatives, com l’”Impulsem el que fas”, que contempla l’atorgament de subvencions per valor de 3’2 milions d’euros. Aquesta iniciativa subvenciona el 80% de projectes que presentin una proposta de negoci que impliqui la compra o lloguer d’un local a peu de carrer.

També s’ha impulsat el programa “Amunt persianes” que preveu comprar locals buits i crear una borsa de locals públics amb un pressupost de 17 milions d’euros. I, pel que fa a l’ocupació s’han donat subvencions per un import de 5.000 euros a aquelles empreses que contractin a una persona treballadora a jornada complerta per un mínim de 6 mesos.

 

Accions de suport a joves emprenedors del sector comercial i pel relleu generacional

Una de les iniciatives que ha creat l’Ajuntament és la línia d’assessorament per a joves de menys de 35 anys per a l’impuls de les seves idees de negoci. A més, també s’han destinat 10 milions d’euros en sis fons de capital risc privats per a impulsar start ups innovadores de la ciutat i preservar la competitivitat emprenedora de Barcelona.

 

Premi Nacional al Petit Comerç a la botiga Santa Eulalia

Barcelona ha estat la protagonista d’un segon guardó, ja que el Ministeri ha concedit el Premi Nacional al Petit Comerç a la botiga Santa Eulalia del passeig de Gràcia, dotat amb 15.000 euros.

 

Delcaracions de Montserrat Barrarín

Vídeo (MP4)

Àudio (WAV)



Compartiu aquest contingut

Paraules clau
Premi Nacional de Comerç Interior 2021/
Anar a l'inici d'aquesta pàgina