El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona participa al World Routes 2021 a Milà : Servei de Premsa

El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona participa al World Routes 2021 a Milà

08/10/2021

L’esdeveniment, que se celebrarà del 10 al 12 d’octubre, és un dels principals punts de trobada entre companyies aèries i aeroports, entre d’altres, així com també un marc idoni on debatre sobre les futures rutes aèries mundials.

El CDRA participarà a la cita amb l’objectiu de recuperar algunes rutes intercontinentals que encara romanen tancades o amb poques freqüències com són principalment els mercats canadencs i asiàtics.

Durant aquest any 2021, l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona – El Prat ja ha recuperat 25 de les 47 destinacions intercontinentals del 2019.

El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA) participarà en la 26a edició del World Route Development Forum amb l’objectiu de teixir contactes i contribuir a la recuperació del tràfic aeri internacional de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona – El Prat. L’esdeveniment, que tindrà lloc del 10 al 12 d’octubre a la ciutat de Milà, és un dels principals punts de trobada que reuneix en un mateix espai companyies aèries, aeroports i altres organització i empreses interessades en l’àmbit aeroportuari per debatre sobre les futures rutes aèries mundials.

De fet, la cita, clau per recuperar la imatge i les rutes intercontinentals que encara no s’han restablert, retorna novament a la normalitat després que l’any passat no se celebrés a causa de l’impacte de la Covid-19.

En aquest sentit, la delegació del CDRA seguirà tenint estand propi, com en  edicions anteriors, el qual comptarà amb la presència dels seus quatre membres: Generalitat de Catalunya – Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Aena, l’Ajuntament de Barcelona – Promoció de Ciutat i la Cambra de Comerç de Barcelona; així com també l’Agència Catalana de Turisme i col·laboradors com Acció, el Port de Barcelona i Turisme de Barcelona.

Cal recordar que l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona – El Prat va tancar el 2019 assolint una xifra rècord de passatgers, més de 52 milions, i 47 destinacions intercontinentals, però les restriccions de mobilitat establertes per l’impacte de la Covid-19 van condemnar el comportament alcista registrat els últims anys. D’aquesta manera, Isidre Gavín, secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya i president del CDRA, manifesta que davant l’impacte que ha ocasionat la pandèmia sobre el sector aeri “ens vam adonar que per superar aquest enorme repte el nostre principal actiu era la nostra capacitat de treballar junts com a equip multi-institucional esforçant-nos encara més per donar suport a la tornada de les companyies aèries i intentar explotar oportunitats personalitzades com la càrrega aèria i noves rutes ad-hoc”.

A data d’avui, la xarxa europea està totalment restablerta en nombre de destinacions i s’estan recuperant connexions amb l’Orient Mitjà, l’Àfrica i Amèrica del Nord. En concret, 25 de les 47 destinacions intercontinentals amb les quals es va tancar el 2019 ja estan actives.

 

Una agenda de reunions per restablir les connexions amb el mercat nord-americà 

El programa de treball del CDRA al World Routes Forum 2021 preveu una agenda de reunions amb companyies aèries i aeroports, per tal de continuar desenvolupant la recuperació de rutes prèvies a la pandèmia, així com futurs enllaços seguint les directrius de l’últim Pla Estratègic del CDRA 2021-2024.

Actualment, un dels grans objectius del CDRA és recuperar la connectivitat d’alt impacte, que correspon a les destinacions que són centres mundials claus per motius econòmics, culturals, grans emissors turístics, de negoci i d’alt impacte social. Una recuperació que passa no només per tenir connexió directa, sinó també per recuperar les companyies i freqüències setmanals prèvies a la pandèmia.

Per aquest motiu, arran de l’anunci de la reobertura de les fronteres amb els Estats Units prenen importància recuperar les connexions ja establertes anteriorment amb Chicago, Washington, Philadelphia, Los Angeles i Charlotte. Un objectiu que també es marca per a l’Àsia, a l’espera de la seva reobertura, per teixir de nou connexions amb Beijing, Xangai, Hong-Kong i Seül.

L’Aeroport està compromès amb les mesures sanitàries adoptades per a la seguretat d’empleats i passatgers, tal com reconeixen diverses autoritats aeronàutiques internacionals. En els darrers mesos, les instal·lacions han obtingut la certificació del programa Airport Health Accreditation (AHA) de l’ Airports Council International (ACI), que l’acredita com a aeroport segur; la qualificació de cinc estrelles del programa ‘COVID-19 Safety Rating’ de la consultora d’investigació i estudis aeroportuaris Skytrax i, per últim, el premi ‘COVID-19 Airport Excellence Awards’ atorgat per Skytrax, que consolida l’aeroport com a garant d’una experiència segura i de màxim nivell per al passatger.



Compartiu aquest contingut