L’Ajuntament de Barcelona ha instal·lat més de 3.700 nous aparcaments de bicicleta a la via pública des de l’inici de mandat : Servei de Premsa

L’Ajuntament de Barcelona ha instal·lat més de 3.700 nous aparcaments de bicicleta a la via pública des de l’inici de mandat

09/01/2022



Temps estimat de lectura: 3 minuts

[su_qrcode data=”%CURRENT_URL%” size=”150″ margin=”10″ align=”right”]La xifra suposa un increment del 10,5% amb el qual s’arriba als 38.904 aparcaments per a bicicletes implantats als carrers de la ciutat

L’augment s’emmarca dins de les polítiques que està duent a terme el Govern municipal per fomentar l’ús de la bicicleta i que també inclouen l’ampliació i millora de l’actual xarxa ciclista de la ciutat. L’objectiu és arribar als 272 quilòmetres el 2023

Respecte abans de la pandèmia l’ús dels carrils bici s’ha incrementat en un 22,4%

L’Ajuntament de Barcelona treballa per assolir una mobilitat més segura, eficient i sostenible a la ciutat. En la línia del que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024, el Govern municipal aposta per fomentar els desplaçaments a peu, en transport públic i en bicicleta.

En els darrers anys Barcelona està fent un esforç important per incrementar la infraestructura ciclista i convertir la capital catalana en una ciutat ciclable. Des de l’inici de la pandèmia s’ha produït un augment dels desplaçaments de bicicletes i vehicles de mobilitat personal d’un 22,4%. Davant l’augment de l’ús d’aquest tipus de transport, el Govern municipal està impulsant un nou paquet d’actuacions pels propers dos anys a partir del qual es crearan 32,6 nous quilòmetres de carril bici i es milloraran 11,7 quilòmetres de la xarxa actual. D’aquesta manera al 2023 s’arribarà als 272,6 quilòmetres de xarxa ciclista a la ciutat.

En paral·lel a aquest impuls, també s’estan ampliant els aparcaments de bicicleta als deu  districtes de la ciutat. Des de l’inici de mandat fins a dia d’avui s’han implantat 3.719 nous aparcaments per aquest mode de transport, arribant així als 38.904 aparcaments situats a la via pública. D’aquests, 2.000 s’han instal·lat aquest darrer any. El districte de l’Eixample és el que disposa de més aparcaments per bicicletes, amb un total de 10.454, seguit del districte de Sant Martí, amb 7.731 i de Ciutat Vella, amb 4.962.

La tercera tinenta d’alcaldia i responsable de Mobilitat, Laia Bonet, ha afirmat que “la bicicleta ja és un vehicle consolidat a la ciutat de Barcelona i per tant ha de comptar amb una infraestructura adient i de qualitat que li permeti no només desplaçar-se sinó també aparcar el vehicle amb seguretat”. Bonet ha explicat que “si es volen complir els objectius de creixement de la bicicleta fixats al PMU l’estacionament és un element crucial i bàsic per potenciar que els ciclistes urbans segueixin augmentant”. La tinenta d’alcaldia també ha refermat “la importància de millorar la capil·laritat de l’oferta d’aparcament de bicicletes per tal que els seus usuaris puguin deixar el vehicle el més a prop possible del seu punt de destinació”.

L’estacionament per a bicicletes de Barcelona consisteix en un element metàl·lic en forma d’ “u” invertida que possibilita l’ancoratge de diferents components de la bicicleta amb seguretat (quadre i rodes).  Es prioritza la seva col·locació a la calçada i s’instal·len preferentment en carrils de serveis adjacents als carrils bici i en punts propers a equipaments i espais d’alta demanda. De la mateixa manera que es fa amb l’aparcament de motos, sempre que es pot es col·loquen abans d’un pas de vianants per millorar la visibilitat.

 

 

 

Normativa d’estacionament de bicicletes

D’acord amb l’Ordenança de Circulació de Vianants i Vehicles les bicicletes han d’estacionar-se preferentment als llocs específicament destinats a aquesta finalitat. En cas de no existir llocs a les immediacions o estar ocupats, les bicicletes poden estacionar-se en altres parts de la via no prohibides, d’acord amb les següents regles específiques:

  1. Es prohibeix lligar les bicicletes als arbres, semàfors, bancs, contenidors, papereres, marquesines de transport i elements de mobiliari urbà quan es dificulti el destí o funcionalitat de l’element.
  2. Es prohibeix estacionar davant de zones on hi hagi reserves d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda, de càrrega i descàrrega a la calçada o de servei públic, durant les hores de reserva.
  3. Es prohibeix l’estacionament en llocs reservats a altres persones usuàries o serveis, i a les zones de servei Bicing, si la bicicleta no integra aquest servei.
  4. Es prohibeix l’estacionament a les voreres quan s’impedeixi el pas dels vianants.

A banda dels carrils bici la ciutat ja compta amb una extensa xarxa de vies ciclables amb carrers a velocitat 30, 20 o a 10 km/h, entre els quals s’hi inclouen les superilles i les plataformes úniques. D’aquesta manera, sumant tots els recorreguts, carrers i carrils bici aptes per desplaçar-se en bicicleta, Barcelona ja disposa de prop de 1.150 quilòmetres d’itineraris ciclistes a disposició dels ciutadans.





Paraules clau

bicicletes/ estacionament/