Servei de Premsa
19/11/2024
La campanya dels Bonus Consum finalitza amb 360.000 vals utilitzats i 1.900 establiments adherits
20/01/2022
Temps estimat de lectura: 4 minuts
[su_qrcode data=”%CURRENT_URL%” size=”150″ margin=”10″ align=”right”]L’Eixample, Sants-Montjuïc i Sant Andreu són els districtes on més vals s’han utilitzat
El cap de setmana amb més bescanvis va ser el del Black Friday mentre que el dia amb més reserves va ser el 14 de desembre, coincidint amb la posada a disposició de la ciutadania de la nova remesa de Bonus Consum
La dotació municipal de 4’04 milions d’euros ha generat més de 7’5 milions d’euros en compres i ha fomentat el comerç de proximitat
La campanya del Bonus Consum, impulsada per l’Ajuntament de Barcelona en col·laboració amb Barnacom, ha finalitzat amb 360.000 vals utilitzats i amb uns 1.900 establiments adherits. Aquesta iniciativa s’ha impulsat durant el darrer trimestre de 2021 per tal de donar suport als negocis de proximitat de la ciutat que més han patit els efectes econòmics de la pandèmia. Per aquest motiu, el consistori ha dotat amb 4.040.000 euros a aquesta iniciativa que han generat més de 7’5 milions en compres i ha fomentat el comerç de proximitat.
El tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, Jaume Collboni, ha explicat que “els Bonus Consum són un bon exemple del que es pot aconseguir amb la col·laboració público-privada i també de la importància del suport de les administracions públiques al comerç de proximitat” i ha afegit “la segona tongada dels bonus va posar-se a disposició de la ciutadania en un moment molt adequat, ja que ha servit per intentar mitigar els efectes que les restriccions provocades per l’arribada de la sisena onada estaven tenint en un sector molt castigat per aquesta pandèmia mundial”.
La primera fase del Bonus Consum es va iniciar el passat 18 d’octubre quan es van posar a disposició de la ciutadania un total de 280.000 Bonus Consum, que es van esgotar a principis del mes de desembre. Gràcies a la bona acollida de la mesura, l’Ajuntament de Barcelona va fer una aportació econòmica extraordinària per tal de generar 100.000 vals més. En total, es van posar al servei de la ciutadania 380.000 bonus i hi ha hagut 154.000 persones beneficiàries. El termini de pagament de l’Ajuntament de Barcelona als comerços ha estat d’entre 15 i 20 dies.
Els vals es van emprar sobretot els divendres i els dissabtes i el punt àlgid va ser el cap de setmana del Black Friday, 26 i 27 de novembre. El pic de reserves va ser dimarts 14 de desembre, quan es van ampliar el nombre de bonus, amb 77.518. Pel que fa als sectors, els més beneficiats pel bescanvi de bonus han estat el comerç quotidià no alimentari, el comerç quotidià alimentari i l’oci i l’entreteniment.
Aquests s’han bescanviat sobretot als districtes de l’Eixample (125.997 bons), Sants-Montjuïc (51.614) i Sant Andreu (47.102). Pel que fa als barris, els més beneficiats són la Dreta de l’Eixample (32.695), el Fort Pienc (31.994), Sant Andreu (30.061) i Sants (22.636). Finalment, a nivell d’eixos comercials, els que més vals han canviat són l’eix comercial del Fort Pienc (36.192), el de Sant Andreu (20.320), el de Creu Coberta (9.724) i el de Sant Martí (8.739).
Els Bonus Consum es van impulsar amb la voluntat d’incentivar el consum local de productes, serveis i restauració durant l’any 2021, en el marc de les mesures impulsades per l’Ajuntament de Barcelona per aconseguir la recuperació comercial de la ciutat, un dels sectors que més s’han vist afectats per la pandèmia. Aquesta iniciativa ha aconseguit l’efecte multiplicador en el consum de la ciutat que perseguia l’Ajuntament, ja que 10 euros d’inversió per part del consistori han generat, com a mínim, 10 euros més de despesa per part de la ciutadania.
Una injecció directa per fomentar el consum ciutadà en establiments de proximitat
Aquesta iniciativa ha suposat una injecció directa de 3.600.000 euros de l’Ajuntament de Barcelona al teixit econòmic de la ciutat amb una acció innovadora que suposava que les persones interessades es descarreguessin un bonus per valor de 20 euros. D’aquests la persona beneficiària només en pagava 10 euros en adquirir el producte o servei triat perquè els 10 restants els aportava l’Ajuntament.
Aquesta iniciativa l’ha impulsat l’Ajuntament de Barcelona conjuntament amb Barnacom (l’entitat que agrupa els eixos comercials de la ciutat aglutinats en Barcelona Comerç i Barcelona Oberta), Comertia, Pimec, Foment del Treball, el Gremi de Restauració, l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya i el Gremi d’Hotels de Barcelona. El projecte formava part de l’acord pressupostari amb ERC.
Prop de 4.600 establiments ja ofereixen productes i serveis online a través del BCNMarket
Un altre dels objectius del Bonus Consum era promoure la plataforma BCNMarket, la botiga online de la ciutat de Barcelona. Aquesta també es va obrir a les persones consumidores el passat 18 d’octubre i ja compta amb prop de 4.600 botigues adherides. Aquesta plataforma busca potenciar la presència del comerç de proximitat a la xarxa, mitjançant la digitalització poder competir amb les grans plataformes de comerç online.
La potenciació del comerç i la restauració de proximitat, un objectiu compartit
Ajuntament de Barcelona, entitats i associacions comercials i els propis establiments de la ciutat porten mesos treballant conjuntament en la revitalització de l’economia de proximitat. El Bonus Consum i la plataforma BCNMarket, són dos projectes d’un conjunt d’iniciatives que busquen recolzar i enfortir aspectes com la digitalització del comerç, a traves de la línia de subvencions i els projectes de formació i assessorament; la promoció de la proximitat, amb campanyes com “Compra a Prop”; la dinamització comercial, amb la campanya i l’enllumenat de Nadal.
Paraules clauBonus Consum/ comerç/