L’Ajuntament de Barcelona inicia la col·locació de la nova senyalització d’angles morts de la DGT als vehicles de la flota municipal : Servei de Premsa

L’Ajuntament de Barcelona inicia la col·locació de la nova senyalització d’angles morts de la DGT als vehicles de la flota municipal

27/02/2022



Temps estimat de lectura: 3 minuts

La nova senyal, que es va donar a conèixer el passat mes d’octubre, adverteix als usuaris més vulnerables dels angles morts dels vehicles de grans dimensions. La senyal es col·locarà a més de 2.000 vehicles de la flota municipal

L’objectiu de la senyal, que és de caràcter voluntari i urbà, és recordar als usuaris vulnerables la importància de situar-se fora de les zones no visibles per als conductors d’aquest tipus de vehicles, entre els quals s’hi inclouen les furgonetes, els autobusos i els camions

L’Ajuntament de Barcelona ha treballat conjuntament amb la DGT i altres ajuntaments de l’Estat en la definició d’aquesta nova senyal

Aquesta setmana s’ha iniciat la col·locació de la nova senyalització d’angles morts de la DGT als 2.199 vehicles de la flota municipal. Es tracta de la nova senyal que es va donar a conèixer el passat mes d’octubre i que adverteix del perill d’angles morts als vehicles de transport de passatgers i mercaderies. L’objectiu és advertir als usuaris vulnerables del perill que suposa situar-se en alguna d’aquestes zones no visibles quan s’aproximen a aquests vehicles senyalitzats per tal que puguin evitar riscos posicionant-se en un lloc on siguin visibles.

 

 

 

Per contribuir a la seva difusió, l’Ajuntament de Barcelona posarà la senyal a vehicles del parc de neteja, de parcs i jardins o de manteniment de l’espai urbà, entre d’altres.

La inclusió d’aquesta senyal és una primera mesura que s’emmarca en un conjunt d’accions que s’estan adoptant a la Unió Europea per la disminució del risc d’accident, a partir de la millora de la visibilitat del conductor de furgonetes de repartiment, autobusos i camions. L’objectiu final és aconseguir una visió directa d’aquests conductors, però fins que els sistemes avançats d’ajuda a la conducció (ADAS) no estiguin incorporats a tots els vehicles, l’opció de senyalització al propi vehicle, alertant de l’existència d’angles morts, pot ser d’utilitat per a prevenir l’accident.

La col·locació d’aquesta senyal és de caràcter voluntari i afecta als vehicles de transport de viatgers de més de 9 places, inclòs el conductor (vehicles de categories M2 i M3, segons el Reglament General de Vehicles), als vehicles de transport de mercaderies de les categories N1, N2 i N3 i als vehicles de transport de residus a l’àmbit urbà.

En aquesta imatge es pot observar en quins espais el conductor no té visibilitat:

La nova senyal busca donar resposta a l’increment de la mobilitat a peu, en bicicleta, en motocicleta i en noves formes de mobilitat com són els vehicles de mobilitat personal, a les ciutats. Cal recordar que aquest increment es dona en paral·lel a l’augment del trànsit del vehicles comercials i pesats pel creixement de l’activitat logística i els lliuraments de comerç electrònic. Segons el darrer balanç de sinistralitat, el 2021 un total de 4.114 motos, 521 ciclomotors, 829 bicicletes i 750 vehicles de mobilitat personal es van veure implicats en sinistres a la ciutat.

L’Ajuntament de Barcelona aposta per garantir una mobilitat sostenible, saludable i segura a la ciutat, en el marc dels objectius fixats en el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024. Una de les principals prioritats del Govern municipal és la reducció de la sinistralitat i, per aquest motiu, treballa de manera transversal en diverses accions per contribuir a disminuir el nombre d’accidents que es produeixen a la capital catalana. En aquest sentit, l’Ajuntament de Barcelona ha treballat conjuntament amb la DGT i altres ajuntament de l’Estat en la definició i implantació d’aquesta nova senyal de trànsit adreçada als vehicles de distribució de mercaderies, autobusos urbans, escolars i camions pesa.





Paraules clau

dgt/ nova senyalització d’angles morts/