El Barcelona Fashion Forward dona a conèixer les 5 marques emergents de moda guanyadores de la tercera edició : Servei de Premsa

El Barcelona Fashion Forward dona a conèixer les 5 marques emergents de moda guanyadores de la tercera edició

25/07/2022



Temps estimat de lectura: 11 minuts

‘OWL’, ‘Zhannaona’, ‘KM by Lange’, ‘G·LEM’ i ‘Muro Collective’ són les cinc marques guanyadores d’aquest programa d’impuls de la moda que promou l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa i el Disseny Hub Barcelona, i que s’adreça a empreses de recent creació o persones autònomes del sector de la moda tèxtil, de calçat i complements

Des del seu inici, les cinc marques, seleccionades pel jurat entre un total de més de 30 per la seva aposta per la sostenibilitat i la innovació, accediran a un pla específic fet a mida segons les seves necessitats per millorar la seva comercialització, comunicació i digitalització

El programa ‘Barcelona Fashion Forward’, que en les seves tres edicions ja ha assessorat i format fins a 24 marques i professionals del sector de disseny de moda, s’inscriu en l’aposta estratègica del govern municipal per recolzar el talent i l’ecosistema creatiu de la ciutat

El ‘Barcelona Fashion Forward’, programa d’impuls de marques de moda emergents a la ciutat que promou l’Ajuntament de Barcelona a través de la Direcció de Promoció de Disseny i les Indústries Creatives de Barcelona Activa i el Disseny Hub Barcelona, ha donat a conèixer les cinc marques guanyadores de la seva tercera edició.

Es tracta d’’OWL’ d’Eduard Ballester, ‘Zhannaona’ de Zhanna Dymchenko i Manel Castro, ‘KM by Lange’ de Kateryna Lanhe Chala, ‘G·LEM’ d’Elena Moreno i Álvaro Esteve i ‘Muro Collective’ d’Alex Bravo, Aleix Martin i Marcel Barrés.

Seleccionades pel jurat entre un total de més de 30 marques per la seva aposta per la sostenibilitat i la innovació, aquestes marques ja havien passat a una primera fase del programa, juntament amb 5 marques més, en la qual durant cinc mesos han rebut formació en diferents àmbits d’un negoci del sector de la moda i mentories individualitzades per aprendre a professionalitzar la seva empresa.

Les altres marques que han participat en aquesta primera fase són Magno Montero, MÃÄD Cycling, Poems, This Light Garment i LĒF Lingerie.  Les marques guanyadores accediran a una segona fase del programa que es desenvoluparà durant sis mesos – entre octubre de 2022 i març de 2023 – i en la qual rebran un pla de serveis a mida que inclou un showroom de comunicació, showroom de vendes, agència de màrqueting digital i comercialització a públic final.

L’objectiu del ‘Barcelona Fashion Forward’, que s’inscriu en l’aposta estratègica del govern municipal per recolzar el talent i l’ecosistema creatiu de la ciutat i que en les seves tres edicions ja ha assessorat i format fins a 24 marques i professionals, és impulsar i acompanyar a dissenyadors, dissenyadores i marques de moda emergents, especialitzades en el disseny, confecció i comercialització de productes tèxtils acabats de dona, home, infantil, calçat o accessoris.

El programa està orientat a cobrir les necessitats d’aquest col·lectiu i a donar-los suport en l’optimització de processos i mètodes, incorporant metodologies per a la millora en la seva professionalització, i en les àrees de comercialització, comunicació i digitalització.

Per aconseguir-ho, el programa proporciona sessions formatives, acompanyament personalitzat i finançament de serveis. Els tutors i tutores són persones expertes del sector de la moda amb una sòlida trajectòria en l’àmbit de la gestió empresarial i l’emprenedoria.   El jurat d’aquesta edició està format per Mireia Escobar, directora del Disseny Hub Barcelona; Xavier Dumont, cap d’emprenedoria de Barcelona Activa; Jordi Puig, director de Plus Value Marketing Services (consultora gestora del BFF); Daniel Aristondo, Deputy Retail Marketing Director de Value Retail (La Roca Village i Las Rozas Village); Alex Estil·les, director d’XXL Comunciación; Núria Mora, Presidenta de ModaFAD; Laia Moret, sotsdirectora d’Escola de la Dona; Gemma Armengol, directora de White Line Showroom; Sílvia Ventosa, cap de les col·leccions de moda de Museu del Disseny i Estermaria Laruccia, Private Client Services Director de Value Retail (La Roca Village i Las Rozas Village).

 

Les marques seleccionades: moda sostenible, sense gènere i amb consciència social 

‘OWL’ d’Eduard Ballester 

Aquesta marca de roba urbana responsable i sense gènere basa la seva producció en l’upcycling, reutilitzant parapents rebutjats provinents d’un productor de teles d’aeronaus i reconvertint-los en jaquetes i peces d’exterior. D’aquesta manera aprofiten les característiques del niló – resistent, lleuger i capaç de protegir del vent i de la pluja – i li donen un nou ús en forma de peces úniques i de gran valor ecològic.

L’aposta d’OWL per la sostenibilitat també es reflecteix en l’ús d’altres materials reciclats i vegans, i en una producció responsable km.0 i zero waste. El 85% dels seus proveïdors i tallers de confecció es troben a menys de 100 quilòmetres de distància: des del taller propi al Poblenou (Barcelona) fins a localitats com Mataró (Maresme) o La Cellera (La Selva).

A més a més, col·laboren amb tallers socials amb persones sense recursos i en procés d’integració social i laboral.  A banda de roba urbana OWL també compta amb una línia de roba interior elaborada amb materials biodegradables, ecològics i còmodes, com el cotó orgànic i sostenible.

 

 ‘Zhannaona’ de Zhanna Dymchenko i Manel Castro 

Per a Zhannaona, cada peça de roba és una obra d’art en sí mateixa. Aquesta firma de moda d’autor es defineix com una marca avantgarde que confecciona peces atemporals i ètnico-futuristes a través de volums, drapejats, asimetries amb tall minimalista i teixits pintats a mà.  Al seu darrere hi ha la dissenyadora ucraïnesa Zhanna Dymchenko i Manel Castro, que s’inspiren en la música electrònica, l’art abstracte i les arts escèniques per confeccionar peces i complements sense gènere amb línies fines i elegants que destaquen per la seva comoditat i versatilitat.

La marca aposta per la producció local sostenible i treballa sempre amb tallers artesans situats a Barcelona i rodalia. Les peces, fetes amb materials ecològics i de gran qualitat, es fabriquen sota demanda per tal de minimitzar l’impacte mediambiental.

 

‘KM by Lange’ de Kateryna Lanhe Chala  

KM by Lange és un estudi creatiu de moda sostenible confeccionada a mà per dones i per a dones que treballa entre Barcelona i Kíev. Creada per la dissenyadora ucraïnesa Kateryna Lanhe Chala, aquesta marca aposta per la producció justa i per donar suport a l’economia local i familiar ucraïnesa. Per això, el 85% de les seves peces estan dissenyades i confeccionades a Ucraïna per petits col·lectius de dones artesanes, mentre que el 15% restant s’elabora a Espanya.

La sostenibilitat marca la filosofia de KM by Lange, que vetlla per una producció responsable en tots els aspectes del negoci. Per això, a banda de treballar amb proveïdors i col·laboradors locals i artesans, KM by Lange elabora cadascuna de les seves peces amb el menor impacte ambiental possible. El 85% dels teixits són orgànics, reciclats o material sobrant. Destaca l’ús del lli, la llana, el cànem i el cotó orgànic.

A més a més, la marca vol preservar la tradició i l’herència de les comunitats d’artesans a Ucraïna. Per això, algunes peces es confeccionen a través de tècniques artesanals, com el brodat a mà o el ganxet, que duen a terme artesanes ucraïneses majors de 60 anys.

 

‘G·LEM’ d’Elena Moreno i Álvaro Esteve 

Darrere dels vestits i peces de festa per a dona que confecciona ‘G·LEM’ hi ha tot un projecte social i una escola pròpia de costura. El seu origen es remunta al 2019, quan els seus dos creadors, l’Elena Moreno i l’Álvaro Esteve, van viatjar a Uganda i van descobrir un petit taller-escola de costura a la ciutat de Mbarara. Moguts per una gran connexió humana amb la comunitat ugandesa, van tirar endavant la col·lecció Butare Capsule.

A partir de llavors, va néixer la marca ‘G·LEM’ i la G·LEM Fashion School, un projecte educatiu d’empoderament de joves locals per formar futurs treballadors i emprenedors de la moda.  La marca es caracteritza per les seves peces festives amb identitat pròpia i amb una estètica clarament africana. Amb la racionalitat, la sostenibilitat i la tradició com a valors, produeixen a demanda i sense perdre la seva essència: fabricació artesanal feta per dones i per a dones. Des de Barcelona s’encarreguen del patronatge, tall i confecció de les peces, i destinen el 10% dels ingressos de les seves col·leccions a desenvolupar la seva escola de costura a Uganda.

 

‘Muro Collective’ d’Àlex Bravo, Aleix Martin i Marcel Barrés 

‘Muro Collective’ és un estudi de disseny i moda situat a Sabadell (Barcelona) que impulsa una comunitat creativa i explora les seves inquietuds artístiques. El resultat són peces de roba urbana sense gènere amb motius gràfics que produeixen, dissenyen i serigrafien a mà una a una.

Aquest estudi impulsat per l’Àlex Bravo, l’Aleix Martin

El ‘Barcelona Fashion Forward’, programa d’impuls de marques de moda emergents a la ciutat que promou l’Ajuntament de Barcelona a través de la Direcció de Promoció de Disseny i les Indústries Creatives de Barcelona Activa i el Disseny Hub Barcelona, ha donat a conèixer les cinc marques guanyadores de la seva tercera edició.

Es tracta d’’OWL’ d’Eduard Ballester, ‘Zhannaona’ de Zhanna Dymchenko i Manel Castro, ‘KM by Lange’ de Kateryna Lanhe Chala, ‘G·LEM’ d’Elena Moreno i Álvaro Esteve i ‘Muro Collective’ d’Alex Bravo, Aleix Martin i Marcel Barrés.

Seleccionades pel jurat entre un total de més de 30 marques per la seva aposta per la sostenibilitat i la innovació, aquestes marques ja havien passat a una primera fase del programa, juntament amb 5 marques més, en la qual durant cinc mesos han rebut formació en diferents àmbits d’un negoci del sector de la moda i mentories individualitzades per aprendre a professionalitzar la seva empresa.

Les altres marques que han participat en aquesta primera fase són Magno Montero, MÃÄD Cycling, Poems, This Light Garment i LĒF Lingerie.  Les marques guanyadores accediran a una segona fase del programa que es desenvoluparà durant sis mesos – entre octubre de 2022 i març de 2023 – i en la qual rebran un pla de serveis a mida que inclou un showroom de comunicació, showroom de vendes, agència de màrqueting digital i comercialització a públic final.

L’objectiu del ‘Barcelona Fashion Forward’, que s’inscriu en l’aposta estratègica del govern municipal per recolzar el talent i l’ecosistema creatiu de la ciutat i que en les seves tres edicions ja ha assessorat i format fins a 24 marques i professionals, és impulsar i acompanyar a dissenyadors, dissenyadores i marques de moda emergents, especialitzades en el disseny, confecció i comercialització de productes tèxtils acabats de dona, home, infantil, calçat o accessoris.

El programa està orientat a cobrir les necessitats d’aquest col·lectiu i a donar-los suport en l’optimització de processos i mètodes, incorporant metodologies per a la millora en la seva professionalització, i en les àrees de comercialització, comunicació i digitalització.

Per aconseguir-ho, el programa proporciona sessions formatives, acompanyament personalitzat i finançament de serveis. Els tutors i tutores són persones expertes del sector de la moda amb una sòlida trajectòria en l’àmbit de la gestió empresarial i l’emprenedoria.   El jurat d’aquesta edició està format per Mireia Escobar, directora del Disseny Hub Barcelona; Xavier Dumont, cap d’emprenedoria de Barcelona Activa; Jordi Puig, director de Plus Value Marketing Services (consultora gestora del BFF); Daniel Aristondo, Deputy Retail Marketing Director de Value Retail (La Roca Village i Las Rozas Village); Alex Estil·les, director d’XXL Comunciación; Núria Mora, Presidenta de ModaFAD; Laia Moret, sotsdirectora d’Escola de la Dona; Gemma Armengol, directora de White Line Showroom; Sílvia Ventosa, cap de les col·leccions de moda de Museu del Disseny i Estermaria Laruccia, Private Client Services Director de Value Retail (La Roca Village i Las Rozas Village).

 

Les marques seleccionades: moda sostenible, sense gènere i amb consciència social

‘OWL’ d’Eduard Ballester 

Aquesta marca de roba urbSespnsable i sense gènere basa la seva producció en l’upcycling, reutilitzant parapents rebutjats provinents d’un productor de teles d’aeronaus i reconvertint-los en jaquetes i peces d’exterior. D’aquesta manera aprofiten les característiques del niló – resistent, lleuger i capaç de protegir del vent i de la pluja – i li donen un nou ús en forma de peces úniques i de gran valor ecològic.

L’aposta d’OWL per la sostenibiliat també es reflecteix en l’ús d’altres materials reciclats i vegans, i en una producció responsable km.0 i zero waste. El 85% dels seus proveïdors i tallers de confecció es troben a menys de 100 quilòmetres de distància: des del taller propi al Poblenou (Barcelona) fins a localitats com Mataró (Maresme) o La Cellera (La Selva)

A més a més, col·laboren amb tallers socials amb persones sense recursos i en procés d’integració social i laboral.  A banda de roba urbana OWL també compta amb una línia de roba interior elaborada amb materials biodegradables, ecològics i còmodes, com el cotó orgànic i sostenible.

 

 ‘Zhannaona’ de Zhanna Dymchenko i Manel Castro 

Per a Zhannaona, cada peça de roba és una obra d’art en sí mateixa. Aquesta firma de moda d’autor es defineix com una marca avantgarde que confecciona peces atemporals i ètnico-futuristes a través de volums, drapejats, asimetries amb tall minimalista i teixits pintats a mà.  Al seu darrere hi ha la dissenyadora ucraïnesa Zhanna Dymchenko i Manel Castro, que s’inspiren en la música electrònica, l’art abstracte i les arts escèniques per confeccionar peces i complements sense gènere amb línies fines i elegants que destaquen per la seva comoditat i versatilitat.

La marca aposta per la producció local sostenible i treballa sempre amb tallers artesans situats a Barcelona i rodalia. Les peces, fetes amb materials ecològics i de gran qualitat, es fabriquen sota demanda per tal de minimitzar l’impacte mediambiental.

 

‘KM by Lange’ de Kateryna Lanhe Chala  

KM by Lange és un estudi creatiu de moda sostenible confeccionada a mà per dones i per a dones que treballa entre Barcelona i Kíev. Creada per la dissenyadora ucraïnesa Kateryna Lanhe Chala, aquesta marca aposta per la producció justa i per donar suport a l’economia local i familiar ucraïnesa. Per això, el 85% de les seves peces estan dissenyades i confeccionades a Ucraïna per petits col·lectius de dones artesanes, mentre que el 15% restant s’elabora a Espanya.

La sostenibilitat marca la filosofia de KM by Lange, que vetlla per una producció responsable en tots els aspectes del negoci. Per això, a banda de treballar amb proveïdors i col·laboradors locals i artesans, KM by Lange elabora cadascuna de les seves peces amb el menor impacte ambiental possible. El 85% dels teixits són orgànics, reciclats o material sobrant. Destaca l’ús del lli, la llana, el cànem i el cotó orgànic.

A més a més, la marca vol prrdervar la tradició i l’herència de les comunitats d’artesans a Ucraïna. Per això, algunes peces es confeccionen a través de tècniques artesanals, com el brodat a mà o el ganxet, que duen a terme artesanes ucraïneses majors de 60 anys.

 

‘G·LEM’ d’Elena Moreno i Álvaro Esteve 

Darrere dels vestits i peces de festa per a dona que confecciona ‘G·LEM’ hi ha tot un projecte social i una escola pròpia de costura. El seu origen es remunta al 2019, quan els seus dos creadors, l’Elena Moreno i l’Álvaro Esteve, van viatjar a Uganda i van descobrir un petit taller-escola de costura a la ciutat de Mbarara. Moguts per una gran connexió humana amb la comunitat ugandesa, van tirar endavant la col·lecció Butare Capsule.

A partir de llavors, va néixer la marca ‘G·LEM’ i la G·LEM Fashion School, un projecte educatiu d’empoderament de joves locals per formar futurs treballadors i emprenedors de la moda.  La marca es caracteritza per les seves peces festives amb identitat pròpia i amb una estètica clarament africana. Amb la racionalitat, la sostenibilitat i la tradició com a valors, produeixen a demanda i sense perdre la seva essència: fabricació artesanal feta per dones i per a dones. Des de Barcelona s’encarreguen del patronatge, tall i confecció de les peces, i destinen el 10% dels ingressos de les seves col·leccions a desenvolupar la seva escola de costura a Uganda.

 

‘Muro Collective’ d’Àlex Bravo, Aleix Martin i Marcel Barrés 

 

‘Muro Collective’ és un estudi de disseny i moda situat a Sabadell (Barcelona) que impulsa una comunitat creativa i explora les seves inquietuds artístiques. El resultat són peces de roba urbana sense gènere amb motius gràfics que produeixen, dissenyen i serigrafien a mà una a una.

 

Aquest estudi impulsat per l’Àlex Bravo, l’Aleix Martin i el Marcel Barrés també crea tot tipus de material audiovisual i de disseny gràfic, així com estilismes i dissenys d’espais per a diferents projectes.

 

Més informació sobre el programa ‘Barcelona Fashion Forward’.:

https://empreses.barcelonactiva.cat/es/web/es/barcelona-fashion-forward

 

 

i el Marcel Barrés també crea tot tipus de material audiovisual i de disseny gràfic, així com estilismes i dissenys d’espais per a diferents projectes.

Més informació sobre el programa ‘Barcelona Fashion Forward’.:

https://empreses.barcelonactiva.cat/es/web/es/barcelona-fashion-forward

 

 





Paraules clau

Barcelona Fashion Forward/