Demà comencen a sancionar els quatre nous radars de tram : Servei de Premsa

Demà comencen a sancionar els quatre nous radars de tram

01/09/2022



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Un cop finalitzat el període d’avisos durant el qual han estat funcionant sense multar, a partir de demà els radars de tram del túnel de la Rovira, Badal, Glòries i la Ronda Litoral començaran a sancionar a aquelles persones que se saltin la normativa

La mesura té com a objectiu reduir la sinistralitat a la capital catalana, garantint el compliment dels límits de velocitat. Precisament, a Barcelona un dels factors que més influeixen com a causa indirecta sobre els sinistres és l’excés de velocitat

Els radars clàssics controlen la velocitat en un punt però el radar de tram incorpora una tecnologia de càmeres i lectura de matrícules que permet calcular la velocitat mitjana a la qual ha circulat un vehicle a tot l’àmbit que es controla, identificant aquells vehicles que superen el límit de velocitat de manera continuada

A partir de demà els quatre nous radars de tram situats al túnel de la Rovira, al túnel de Badal, a la Ronda Litoral (Moll de la Fusta) i al túnel de les Glòries iniciaran la fase de sancions. La seva activació arriba després d’un període previ durant els quals els quatre aparells han estat enviant avisos als conductors recordant l’obligatorietat de complir amb el límit de velocitat.

Els nous radars de tram estan instal·lats a les següents ubicacions:

Els radars clàssics controlen la velocitat en un punt però el radar de tram incorpora una tecnologia de càmeres i lectura de matrícules que permet calcular la velocitat mitjana a la qual ha circulat un vehicle a tot l’àmbit que es controla. D’aquesta manera el sistema identifica aquells vehicles que superen el límit de velocitat de forma continuada.

El radar de tram permet estudiar els moviments i els fluxos circulatoris i obtenir dades per a posteriors anàlisis en l’àmbit de la mobilitat; també evita l’efecte frenada-accelerada que sovint es produeix davant de la instal•lació d’un punt de control de velocitat fix. Amb aquesta tecnologia el conductor té la possibilitat de corregir al llarg del tram un excés de velocitat puntual.

La utilització del radar de tram està esdevenint una tecnologia habitual pels bons resultats que ofereix. Aquesta tecnologia no és nova a la ciutat, atès que Barcelona compta des de l’any 2016 amb un radar de tram a la Ronda de Dalt, a l’àmbit comprès entre Karl Marx i el Nus de la Trinitat, que ha permès augmentar significativament el respecte al límit de velocitat en aquest àmbit.

L’Ajuntament de Barcelona té entre les seves prioritats la reducció de l’accidentalitat i dels sinistres viaris a la capital catalana i, en aquest sentit, treballa de manera transversal per aplicar polítiques i mesures concretes que permetin reduir els sinistres de trànsit a la ciutat. En aquest context, i com un element més per garantir el compliment dels límits en matèria de velocitat, l’Ajuntament de Barcelona ha fet una aposta per dotar-se d’un sistema de control automàtic dels excessos de velocitat a través d’una xarxa de radars a l’interior de la ciutat.





Paraules clau

radars/ radars de tram/