Entren en funcionament en fase pedagògica els 17 nous radars de punt de l’interior de Barcelona : Servei de Premsa

Entren en funcionament en fase pedagògica els 17 nous radars de punt de l’interior de Barcelona

05/09/2022



Temps estimat de lectura: 3 minuts

12 dels radars estan situats en entorns escolars i 5 més en altres punts de la ciutat considerats de risc a causa de la circulació a velocitat inadequades. La mesura té com a objectiu reduir la sinistralitat a la capital catalana, garantint el compliment dels límits de velocitat

Durant el mes de setembre els nous radars funcionaran en fase pedagògica, a partir del mes d’octubre i durant tres mesos s’enviaran avisos a les persones que infringeixin la normativa i, passat aquest període, començaran les sancions

Un dels factors que més influeixen com a causa indirecta sobre els sinistres és l’excés de velocitat. A Barcelona el Govern municipal ha engegat una estratègia per consolidar una ciutat prioritàriament a velocitat 30km/h i garantir el compliment dels límits establerts

Avui entren en funcionament els 17 nous radars de punt de l’interior de la ciutat, 12 dels quals estan situats en entorns escolars i 5 més en ubicacions considerades de risc a causa de la circulació a velocitat inadequades. La mesura s’emmarca en el compromís de l’Ajuntament de Barcelona d’incrementar la seguretat viària i reduir els sinistres viaris a la capital catalana. Aquesta problemàtica s’aborda, per una banda, des de la conscienciació i la sensibilització de la ciutadania, i per l’altra, amb mesures concretes que permetin incidir i disminuir les conductes de risc.

Un dels factors que més influeixen com a causa indirecta sobre els sinistres, i que agreugen els seus efectes, és l’excés de velocitat. En aquest context, i com un element més per garantir el compliment dels límits en matèria de velocitat, l’Ajuntament de Barcelona ha fet una aposta per dotar-se d’un sistema de control automàtic dels excessos de velocitat a través d’una xarxa de radars a l’interior de la ciutat. La mesura respon als objectius que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024 i el Pla Local de Seguretat Viària de Barcelona 2019-22.

Amb aquesta finalitat avui es posen en marxa els 17 radars de punt situats en ubicacions específiques de l’interior de la capital catalana, fixades a través d’un grup de treball conjunt integrat per la direcció de Mobilitat, la Guàrdia Urbana de Barcelona i Model Urbà. Les ubicacions són les següents:

12 radars de punt en entorns escolars, dins del programa Protegim les Escoles (Velocitat màxima permesa 30km/h):

5 radars de punt situats en altres punts de la ciutat (Velocitat màxima permesa 50km/h)

Aquests 17 radars de punt entraran avui en funcionament però sense sancionar. La seva posada en servei definitiva es farà progressivament a través de 3 fases:

A banda, des del passat divendres i un cop finalitzat el període d’avisos, els radars de tram del túnel de la Rovira, Badal, Glòries i la Ronda Litoral estan funcionant de manera habitual per garantir el compliment dels límits de velocitat i la normativa.





Paraules clau

radars/