Endolla Barcelona impulsa una prova pilot per programar la recàrrega de vehicles : Servei de Premsa

Endolla Barcelona impulsa una prova pilot per programar la recàrrega de vehicles

16/11/2022



Temps estimat de lectura: 3 minuts

La xarxa d’electromobilitat de Barcelona de Serveis Municipals (B:SM), Endolla Barcelona, testeja un sistema per planificar la recàrrega de vehicles elèctrics als Aparcaments B:SM i aprofitar les hores de menys demanda energètica

Aquesta mesura de gestió intel·ligent de l’energia s’emmarca en la voluntat d’Endolla Barcelona de contribuir a una transició energètica més sostenible i eficient

Endolla Barcelona compta amb més de 650 punts de recàrrega distribuïts per tota la ciutat i a inicis del 2023 en tindrà una cinquantena més

 

 

La xarxa d’electromobilitat de Barcelona de Serveis Municipals (B:SM), Endolla Barcelona, impulsa una prova pilot per programar la recàrrega de vehicles elèctrics a la Xarxa d’Aparcaments B:SM i aprofitar les hores de menys demanda energètica. Aquesta iniciativa s’emmarca en la doble voluntat d’Endolla Barcelona d’acompanyar el desenvolupament de l’electromobilitat de forma sostenible i fomentar projectes d’innovació que posin la mirada en reptes com la gestió eficient i intel·ligent de l’energia.

La prova pilot es durà a terme, properament, a l’aparcament B:SM Porta de Sarrià, ubicat al districte de Sarrià-Sant Gervasi. Quan la persona usuària d’un vehicle elèctric aparqui davant d’un dels punts de recàrrega d’Endolla Barcelona, haurà d’accedir a l’aplicació de serveis de mobilitat personal de Barcelona, SMOU i escanejar el codi QR del punt de recàrrega. Fet això, podrà escollir si vol recarregar el seu vehicle a l’instant o bé programar la recàrrega. En cas d’escollir la segona opció, haurà d’indicar quin dia i a quina hora té previst agafar de nou el vehicle i el nivell de recàrrega que desitja. D’aquesta manera, el vehicles es recarregarà aprofitant les hores vall. És a dir, les de menor demanda energètica.

A més de contribuir a un ús més eficient de l’energia, la recàrrega de vehicles en hores vall suposarà un estalvi econòmic per a les persones usuàries d’Endolla Barcelona. Actualment, les polítiques tarifàries del servei ja incentiven el seu ús en els moments de menor consum energètic.

Aquesta prova pilot forma part del programa eCharge4Drivers, un projecte europeu cofinançat per la Unió Europea en el marc del Programa d’Investigació i Innovació “Horizon 2020” i en el que Barcelona hi participa a través de la xarxa Endolla Barcelona. L’objectiu d’aquest projecte europeu és millorar l’experiència dels usuaris i les usuàries de vehicles elèctrics, reduint els temps de recàrrega, desplegant la infraestructura necessària d’una manera sostenible i desenvolupant punts de recàrrega intel·ligents i fàcils de fer servir.

Segons la regidora de Mobilitat, Laia Bonet, “aquest projecte és una mostra més del lideratge que Barcelona està exercint en l’àmbit de la mobilitat elèctrica amb Endolla Barcelona. A banda de crear una àmplia infraestructura a tota la ciutat, treballem en xarxa amb altres institucions i el sector en els reptes que cal afrontar per garantir una transició eficient i intel·ligent cap a l’electromobilitat”.

 

Barcelona, líder en electromobilitat al sud d’Europa amb Endolla

Amb més de 650 punts de recàrrega distribuïts amb un alta capil·laritat per tota la ciutat, Endolla Barcelona és la xarxa pública d’electromobilitat més gran de l’Estat espanyol. Aquesta xarxa continua creixent i a inicis de 2023, haurà posat en marxa una cinquantena de nous punts de recàrrega amb una inversió de 600.000 euros.

Actualment, la xarxa disposa de 6,5 punts per km2 distribuïts per tots els barris, amb un punt de recàrrega per cada 11,4 vehicles elèctrics existents i una disponibilitat del servei del 97%. Aquestes xifres, sumades a la resta de punts d’ús públic, converteixen Barcelona en la segona ciutat europea amb major nombre de punts de recàrrega per km2, per darrera d’Estocolm, i la quarta per nombre de punts per habitant, precedida per Estocolm, Göteborg i Oslo.

Amb la voluntat de contribuir a una transició energètica sostenible i eficient, el 75% dels punts de recàrrega d’Endolla Barcelona són de recàrrega lenta i es troben als Aparcaments B:SM, un fet que permet alliberar l’espai públic i promoure les recàrregues planificades en hores vall off-street, oferint una xarxa eficient a aquelles persones que no disposen de punts de recàrrega als seus domicilis o llocs de treball. El 25% restant dels punts al carrer són de recàrrega ràpida per a promoure usos esporàdics, no planificats i de baixa ocupació de l’espai públic.





Paraules clau

endolla barcelona/