Servei de Premsa
21/01/2025
Barcelona inicia prop de 500 propostes de sanció a comerços que no compleixen amb la gestió correcta de residus
17/11/2022
Temps estimat de lectura: 2 minuts
Des de principi del mes de setembre s’ha iniciat una acció de detecció d’incomplidors i propostes de denúncia als comerços dels barris on es va portar a terme la campanya informativa sobre la gestió correcta dels residus
Els equips d’informació van visitar els comerços després de detectar-se un fort volum de desbordaments a la recollida domèstica provocats per comerços, que disposen d’un sistema de recollida comercial
La sanció per gestionar incorrectament els residus comercials és de 300 euros
L’Ajuntament de Barcelona iniciarà en les properes setmanes 497 propostes de sanció a comerços de la ciutat després de verificar males pràctiques i incompliments en la gestió dels residus. La sanció per gestionar incorrectament els residus comercials és de 300 euros.
En aquest sentit, a principi del mes de setembre es va iniciar una acció de detecció d’incomplidors i propostes de denúncia per part d’inspectors municipals en aquelles zones de la ciutat on ja s’havia realitzat la campanya informativa als comerços sobre la gestió dels residus. Aquesta actuació es porta a terme en el marc de la campanya de corresponsabilització del Pla Cuidem Barcelona, després de detectar-se un alt volum de desbordaments en els contenidors de recollida domèstica provocats per comerços què compten amb un sistema de recollida comercial i de realitzar un total de 732 visites prèvies als comerços d’aquestes zones i detectar un 34,4% d’establiments incomplidors.
Prèviament des de l’Ajuntament de Barcelona es va portar a terme una acció comerç per comerç en els cinc districtes en què es va desplegar la primera fase del contracte de neteja al març (Ciutat Vella, Eixample, Gràcia, Sant Andreu i Sant Martí). En aquestes visites un equip d’informadors va explicar als comerços de les zones amb recollida de residus específica i individualitzada de quina manera s’han de gestionar els residus i el cartró comercial (horaris, dies, llocs on dipositar-lo, etc).
Els equips d’informació van visitar els comerços fins a dues vegades per tal d’explicar-los l’ampliació territorial i de freqüència del servei de recollida comercial de residus. Les visites es van complementar amb el lliurament d’un material infogràfic i en diverses llengües per recordar aspectes tan rellevants com la separació de les diferents fraccions, la deposició dels residus dins els contenidors i la prohibició d’abandonar els residus a la via pública.
En total es van fer més de 40.000 visites per reforçar la informació relativa a la gestió correcta de residus i per corregir les males pràctiques i l’incivisme.
Actualment aquesta campanya informativa també es porta a terme en els cinc districtes en que s’ha iniciat la segona fase del desplegament del contracte (Sants-Montjuïc, Les Corts, Sarrià-Sant Gervasi, Horta-Guinardó i Nou Barris).
Paraules claucomerç/ gestió dels residus/