El Consell General de Turisme de Barcelona aprova el pressupost de la recuperació del sector i el Pla de treball del 2023 : Servei de Premsa

El Consell General de Turisme de Barcelona aprova el pressupost de la recuperació del sector i el Pla de treball del 2023

19/12/2022



Temps estimat de lectura: 6 minuts

El Consell General ha donat curs a l’aprovació inicial del pressupost del Consorci que creix en 2M i se situa en 44.3M€

El Consell aprova el conveni interadministratiu pel qual el Consorci es compromet a desplegar el pla de promoció internacional de la Copa Amèrica

Els nous comptes certifiquen l’aposta pel model públic-privat de finançament doble per part del sector públic i del sector privat

S’acorda realitzar un esforç en promoció que es concreta amb un increment del 22%, per accions adreçades en aquells mercats emissors més estratègics com el nord-americà, el Midle-East, Turquia o alguns dels mercats del sud est asiàtic que supleixin el mercat rus

Cultura i esport marquen l’agenda del 2023, amb projectes al voltant de la Copa Amèrica, la Vuelta Ciclista a España, l’enogastronomia i les efemèrides de Picasso i Domènech i Montaner, juntament amb la promoció de continguts culturals als districtes, la ciència i la creativitat

El Consell General de Turisme de Barcelona ha celebrat avui a l’Ajuntament de Barcelona la reunió anual per aprovar el Pressupost 2023.

En una sessió que ha estat presidida pel regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, i que ha comptat amb l’assistència i participació del president del comitè executiu de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, i del vicepresident segon,  Jordi Clos, a més dels vocals designats per l’Ajuntament de Barcelona, la Cambra i la Fundació Barcelona Promoció. Després de fer un breu repàs de l’activitat realitzada el 2022 de la qual es donarà compte més detalladament quan es presenti la memòria de tancament de l’exercici, s’ha aprovat un pressupost per l’any 2023 de 44.352.000€.  Es tracta d’un pressupost que creix respecte el 2022 en un context que deixa enrere la pandèmia ja que suposa un increment de gairebé 2M, sense incloure els 1,48 milions d’euros de l’Ajuntament de Barcelona per accions finalistes i que contempla la recuperació de l’activitat de comercialització de productes i experiències i un increment de l’activitat congressual per part del Barcelona Convention Bureau. Tot plegat en un any que s’espera l’obertura completa de les fronteres a nivell mundial, amb l’única incògnita de saber exactament el moment en què es produeix l’obertura total d’Àsia, en especial de la Xina. De la mateixa manera, la tendència d’augment de la demanda i despesa dels visitants dels Estats Units, en un escenari de paritat Euro-Dòlar fa preveure que el flux de visitants d’aquest mercat continuï evolucionant a bon ritme.

Pel regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, “iniciem un any 2023 ple d’optimisme i amb grans canvis en la transformació del turisme: la preparació del programa de gestió dels fons europeus que rebrà la ciutat l’any 2022, destacant els vuit milions d’euros dedicats a la digitalització i el treball en la tecnificació digital dels fluxos turístics, la negociació de nous acords amb el Port per l’arribada de creueristes de trànsit a la ciutat i sobretot, la preparació d’un programa de promoció turística, clarament segmentat, vinculat als interessos de sectors concrets com la cultura, la ciència, la gastronomia, entre altres i molt adreçats a targets específics, són mostres clares que estem davant d’una gran oportunitat pel sector turístic”.

El president del Comitè Executiu del Consorci Turisme de Barcelona, Eduard Torres s’ha mostrat satisfet i optimista per uns comptes que reflecteixen la represa de l’activitat i la recuperació del sector i ha destacat que “aquest pressupost, que es finança principalment a través de l’activitat generada pel propi Consorci, la membresia i les diferents aportacions públiques, millora en alguns aspectes per incidir en determinats perfils i segments per caminar cap a l’objectiu compartit de tenir un model de turisme de qualitat que necessita elements com la sostenibilitat i la digitalització de tot el sector”. El president del Comitè executiu ha assegurat en aquest sentit que “la digitalització que es podrà desplegar amb els fons europeus es presenta com una oportunitat per fer un salt d’escala en la tasca del Consorci per poder escollir el turisme que podem i volem tenir mitjançant la microsegmentació i en aquest punt, ha expressat el seu agraïment a l’Ajuntament de Barcelona pel seu esforç”.  Igualment, ha subratllat el caràcter publico privat d’uns comptes que mantenen la previsió de 36 milions dels seus ingressos per activitat comercial i 8’4M de finançament públic, principalment de l’Ajuntament i de l’impost turístic, sense tenir en compte algunes importants aportacions finalistes com la Copa Amèrica i els Next Generation. Així, en el pressupost aprovat, caldrà afegir els 1.48 milions d’euros de l’Ajuntament de Barcelona per accions finalistes que es materialitzaran el 2023.

 

La promoció com a via per reforçar l’estratègia de la segmentació

La  promoció continua sent una de les prioritats i en aquest sentit s’incrementarà durant el 2023 un 22% respecte a la promoció de l’any 2022. Així, el departament de Promoció treballarà mercats estratègics i d’interès per Barcelona sota el criteri de la qualitat i sostenibilitat de la destinació i d’acord amb la situació i l’anàlisi de cada país emissor. Pren importància el mercat americà,  nord-americà i Àsia focalitzant l’acció a Hong Kong, Tokio o Japó a l’espera de l’obertura de la Xina.  També es faran accions a LATAM, Middle East i Turquia  a més de treballar els mercats de més proximitat com el mercat espanyol i els europeus com Regne Unit, França o Suïssa.  Tot plegat, fixant la mirada en perfils i targets al voltant del turisme de reunions MICE, el públic Premium, LGTBIQ+, famílies i mil.lenials. Es continuarà treballant en accions segmentades avançant en la micro-segmentació de públics turístics, potenciant la participació directa de les empreses membres de Turisme de Barcelona a través de workshops, jornades de formació.

En la sessió d’avui, s’han traçat les principals línies que marcaran els temes de l’agenda de l’activitat promocional del Consorci amb diferents esdeveniments que succeiran a la ciutat i amb iniciatives de nova creació per impulsar continguts sota l’estratègia de reactivar, diversificar i descentralitzar l’economia del visitant i promoure nous pols econòmics.

En aquest sentit, el paquet d’esports i cultura tindrà un protagonisme especial i un pla de promoció específic per esdeveniments com la Copa Amèrica de vela, la Vuelta Ciclista a España, l’Any Picasso o l’Any Domènech i Montaner, a més de donar suport a esdeveniments puntuals de ciutat com és la celebració dels 200 anys del Passeig de Gràcia.  Igualment, es donarà continuïtat i impuls a la gastronomia a través d’esdeveniments de gran projecció internacional i iniciatives de màrqueting en diferents formats i canals. El Consorci desplegarà a més, el seu pla per posicionar Barcelona com a referent de Turisme Sostenible i la digitalització, tant interna a nivell de Consorci, com del sector. Altres àrees d’atenció del Consorci son la Membresia i el cercle d’empreses entorn Turisme de Barcelona,  que aquest any celebrarà els 30 anys de la seva creació.

En definitiva, el Consorci s’ha marcat com a objectius més immediats potenciar el seu rol com a instrument de desenvolupament econòmic, social i cultural de Barcelona; potenciar l’espai relacional amb els membres per reforçar la interlocució amb el sector; renovar les eines digitals per promoure la digitalització de l’ecosistema turístic de Barcelona; promocionar la destinació Barcelona a través dels valors i els continguts compartits; intensificar la part privada per la generació de recursos propis i privats reforçant el partenariat públic-privat i posicionar Barcelona com a destinació de turisme sostenible, amb un programa de legacy i turisme regeneratiu.

 

Turisme de Barcelona, responsable de la promoció de la Copa Amèrica

El Consell també ha aprovat avui el Conveni a signar entre l’Estat, la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona pel quan Turisme de Barcelona es compromet a ser l’òrgan acordat entre totes les administracions (Estat-Generalitat i Ajuntament de Barcelona) per assumir la promoció internacional de la 37a edició de la Copa Amèrica de vela que tindrà lloc el 2024. Aquesta edició de la Copa Amèrica cedeix, per primera vegada a la seva història, més protagonisme a la ciutat amfitriona, que apareix en el logotip, i comptarà amb 5 esdeveniments de caràcter esportiu amb una regata femenina i una regata juvenil i les tres eliminatòries. Serà un esdeveniment en obert que es podrà veure gratuïtament des del litoral, habilitat especialment per això, i amb importants novetats perquè sigui la Copa Amèrica més important de la seva història i tingui el major impacte possible en espectadors quan es calcula que ho podran seguir més de 950 milions d’espectadors i superar els 1.000 milions d’impacte econòmic. En aquest sentit, Eduard Torres ha tornat a agrair a l’Ajuntament de Barcelona per cedir protagonisme a Turisme de Barcelona en aquest esdeveniment.  Torres ha explicat que el conveni interadministratiu pel qual es donarà la facultat de la interlocució amb els organitzadors a Barcelona Capital Nàutica i que regula el finançament,  també contempla que Turisme de Barcelona assumeixi la promoció arreu del món i tenir un paper important d’amfitrionatge amb els equips, patrocinadors i clients de patrocinadors. “Això ens posicionarà molt en el mercat anglosaxó”.

Com ha explicat el secretari del Consell, l’aprovació de la signatura d’aquest conveni interadministratiu reconeix i dóna plena capacitat a Turisme de Barcelona per promocionar aquest esdeveniment com ho va fer amb els Jocs Olímpics del 92. A partir d’aquí, el Consorci ha quedat constituït com l’òrgan apoderat per iniciar i liderar la negociació amb els neozelandesos perquè pugui desplegar i concretar els diferents accions de promoció en un Pla específic.





Paraules clau

turisme/