S’inicia la reforma del carrer Cortit per a millorar-ne l’accessibilitat i guanyar espai per als vianants : Servei de Premsa

S’inicia la reforma del carrer Cortit per a millorar-ne l’accessibilitat i guanyar espai per als vianants

04/02/2023



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Aquesta es una actuació llargament reivindicada pel veïnat de La Sagrera al llarg dels anys

El projecte de reurbanització contempla la renovació completa dels paviments que passen a ser una plataforma única, la introducció de vegetació i la implantació d’un sistema de reg

Quan no hi ha circulació, l’espai queda 100% a la disposició del vianant i altres modes de transport no motoritzat

L’Ajuntament de Barcelona, a través de BIMSA, iniciarà aquesta setmana les obres del carrer Cortit, al districte de Sant Andreu per tal de millorar-ne l’accessibilitat i guanyar espai per a l’ús dels vianants. L’actuació, llargament reivindicada pel veïnat de La Sagrera, consistirà a incorporar plataforma única per pacificar el trànsit rodat de la via. La reforma es durà a terme entre el carrer Portugal i la plaça Masadas, al barri de la Sagrera, i també inclou els espais contigus dels carrers del Pacífic i Açores, així com un tram de vorera del carrer Portugal per tal de poder resoldre efectivament les trobades i cruïlles. En concret, el projecte de reurbanització contempla la renovació completa dels paviments de l’àmbit que passa a ser una plataforma única; la introducció de vegetació a l’àmbit; la implantació d’un sistema de reg; la renovació de l’enllumenat; la renovació del desguàs de pluvials – embornals- afectant mínimament el col·lector unitari; el soterrament de travesses aèries, i la previsió d’un prisma de telecomunicacions municipals al llarg de l’àmbit.

 

 

Tenint en compte la reduïda amplada del carrer, els accessos als immobles i garatges, i les demandes del veïnat al llarg dels darrers anys de disposar d’espais amb preferència per als vianants, s’ha optat per un disseny a partir d’una plataforma única, de manera que el vehicle privat perd la prioritat en el seu pas al llarg de l’àmbit.

En aquest sentit, dels 7,5 metres d’amplada de carrer, actualment gairebé 5 metres d’amplada estan destinats a circulació i aparcament de vehicles motoritzats. Amb aquest projecte, l’espai compartit amb els vehicles motoritzats es reduirà a una franja de 3,5 metres. A més, amb la desaparició de l’estacionament, l’ocupació de l’espai per part de vehicles motoritzats no només es redueix en superfície, sinó que quan no hi ha circulació, l’espai queda 100% a la disposició del vianant i altres modes de transport no motoritzat.

 

Un paviment amb dues dimensions

En la formalització del carrer Cortit s’ha optat per la utilització d’un únic tipus de paviment per reforçar aquesta prioritat del vianant. Els canvis en les dimensions de les peces es deuen a criteris purament tècnics: allà un hi ha una major possibilitat de pas de trànsit rodat s’han col·locat llambordes, mentre en les zones d’ús exclusiu per a vianants s’ha optat per posar lloses de major dimensió.

En un costat se situa l’alineació d’arbrat, llumeneres i mobiliari urbà, alhora que és en aquest costat on se situa el recorregut accessible del carrer amb una amplada lliure mínima d’1,80 metres en tota la seva longitud. En aquest costat se situa una franja de 40 centímetres de marcatge podotàctil amb botonera alineat per la part posterior dels escocells, per tal de limitar la zona rodada exclusivament per a vianants.

En el costat oposat, i per tal d’encaminar un recorregut lliure d’obstacles d’1’50 metres al llarg de tot el recorregut, se situa una franja de 40 centímetres de paviment amb botonadura. L’arbrat, les llumeneres i el mobiliari es van alternant en els diferents trams del carrer, de manera que l’alineació d’aquests elements no es troba sempre al mateix costat del carrer.





Paraules clau

Cortit/ Sant Andreu/