Servei de Premsa
23/01/2025
Barcelona destina 1 milió d’euros per a la transformació digital de comerços de proximitat i la restauració
10/03/2023
Temps estimat de lectura: 3 minuts
Les subvencions cobriran el 50% del projecte amb un import màxim de 3.500 euros i el termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el proper 3 d’abril
Els projectes subvencionables han de respondre a estratègia de negoci, comunicació digital, màrqueting digital i canals de venda en línia i omnicanalitat
L’any 2022 es van invertir 940.000 euros per impulsar un total de 362 projectes
L’Ajuntament de Barcelona ha obert el període de presentació de sol·licituds per a beneficiar-se de les subvencions per a la transformació digital del comerç de proximitat i la restauració de barri. En total, es destinarà 1 milió d’euros per ajudar el teixit comercial i el sector de la restauració per seguir millorant el nivell de maduresa digital dels establiments i poder donar resposta a les noves necessitats de la ciutadania.
La quantia de la subvenció serà del 50% del projecte, amb un import màxim de 3.500 euros per sol·licitud. Les peticions s’hauran de fer telemàticament, a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona, i el termini estarà obert fins el proper 3 d’abril.
Aquesta línia de subvencions està dirigida als establiments comercials individuals de venda al detall situades en planta baixa i/o planta carrer en trama urbana i a les parades de mercats municipals. També establiments que prestin serveis com: tallers mecànics, serveis fotogràfics i audiovisuals, copisteries i arts gràfiques, serveis de reparacions, agències de viatges i detallistes, tintoreries i bugaderies, perruqueries, salons d’estètica i bellesa, servei de menjar preparat i càtering, bars i restaurants, i clíniques veterinàries amb botiga física.
Les accions subvencionables són:
- Estratègia de negoci: elaboració de plans de negoci i transformació digital, i elaboració de plans de màrqueting i comunicació digital.
- Comunicació digital: creació de continguts digitals, i gestió i publicació de continguts a Internet (bloc, community manager o newsletters).
- Màrqueting digital: publicitat a cercadors (SEM, Display, etc.); posicionament a cercadors (SEO); publicitat a xarxes socials (Social Ads); butlletins de notícies (newsletters); analítica web i de xarxes socials.
- Canals de venda en línia i omnicanalitat: canal de venda en línia propi (implementació de web de venda en línia (e-commerce), implementació d’aplicació de venda en línia (m-commerce), digitalització, gestió i publicació de catàlegs de productes, integració amb operadors de logística i distribució, passarel·les de pagament i sistemes d’informació de l’establiment, i integració de l’e-commerce amb Google Shopping, Facebook i Instagram); canal de venda en línia a través de plataformes existents (Marketplaces, Apps, i d’altres) mitjançant subscripció a plataformes de venda en línia o gestió i publicació de catàlegs en plataformes de venda en línia.
Aquests ajuts econòmics formen part d’un paquet de mesures més ampli impulsat conjuntament per la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum i Barcelona Activa, que inclou també l’assessorament necessari per crear un pla de digitalització i l’accés a un catàleg formatiu de més de 50 cursos per seguir en línia.
362 projectes subvencionats l’any 2022
L’any 2022 es van destinar més de 940.000 euros per a subvencions en matèria de transformació digital. Aquestes van servir per impulsar 362 projectes. D’aquests, 190 van rebre entre 3.000 i 3.500 euros, 62 van estar subvencionats amb entre 2.000 i 3.000 euros, 61 entre 1.000 i 2.000 euros, i 49 amb menys de 1.000 euros.
Paraules claucomerç de proximitat/ restauració/ transformació digital/