Turisme de Barcelona presenta a B-Travel el programa “BCN X 10” per promocionar les “Experiències de ciutat” : Servei de Premsa

Turisme de Barcelona presenta a B-Travel el programa “BCN X 10” per promocionar les “Experiències de ciutat”

24/03/2023



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Turisme de Barcelona estrena aquesta setmana en el marc del saló B-Travel la imatge de les “Experiències de ciutat” presentades per l’Ajuntament de Barcelona per descentralitzar i donar a conèixer l’activitat cultural als districtes

L’estand, compartit amb la Diputació de Barcelona, porta en cartell l’activitat dels barris “BCN x 10” i els principals esdeveniments de Barcelona amb la Copa Amèrica, La Vuelta o l’Any Domènech i Montaner, entre altres

Turisme de Barcelona presenta aquest cap de setmana en el marc de B-Travel la nova promoció de les “Experiències de ciutat” que l’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa a través de l‘impost d’estades turístiques per ampliar i consolidar el calendari d’activitats i esdeveniments amb potencialitat de projecció internacional. Un programa que pretén promoure la descentralització i la desconcentració territorial ampliant els atractius oferts al visitant posant en valor nous continguts als barris i difonent nous atractius entre la ciutadania i els visitants amb activitats esportives, gastronòmiques i culturals que tenen lloc durant tot l’any a diferents espais i promoguts per entitats locals

La nova campanya del Consorci porta per títol “BCN X 10” en al·lusió a  les diferents activitats dels 10 districtes i difondre altres centralitats de Barcelona.  La idea és posar de manifest que Barcelona són 10 districtes, i que recórrer-los i conèixer-los potencia l’experiència de visitar la ciutat: la multiplica per 10. El naming BCNx10 és igual en els quatre idiomes (català/castellà/francès/anglès), cosa que facilita la penetració de marca.  La utilització de traços gestuals (pintura, brotxa) vol transmetre la idea de que allò que és autèntic i “fet a mà” o artesanal que caracteritza molts d’aquests esdeveniments.  La utilització del signe “X” substitueix també el “per” i així es reforça la idea del passeig pels diferents districtes (passeja X Sant Martí…).

Per això, s’ha fet una pàgina especial dins de la Web del Visitbarcelona amb les 18 propostes o experiències seleccionades per Ciutat Vella, amb el festival de Cultura Raval(s) o el Buskerai d’artistes al carrer;  l’Eixample amb la 17a Fira modernista, Sants, amb la mostra de comerç tradicional Tradicat; Les Corts, amb el festival de circ Circorts; Sarrià, amb l’exposició  de la Fundació Rocamora “Negre: del dola la seducció”  o la jornada de flora i fauna a Can Calopa; Gràcia amb les Diades de Castellers; Horta-Guinardó, amb la cursa Cros3 Turons-la Diablada i el pessebre vivent de la Torre del Suro; Nou Barris amb la mostra Roquetes fashion, food &Wood Week o el festival de Sopes del Món Mundial o el Campament Reial; Sant Andreu amb el festival de jazz Jazzing que ja ha arribat a la 10a edició i a Sant Martí, amb el Festival Escena Poblenou d’arts escèniques contemporànies.

Aquesta és una acció pensada, en primer terme, per el públic resident per tal de difondre i apropar l’activitat dels barris al públic local. El portal web Visitbarcelona  adreçat al visitant que viatja a Barcelona per conèixer experiències i llocs d’interès, ha vist incrementar el públic local un 46% durant el darrer any, respecte el 2019, arribant a un 20% del total de visites, un fet que confirma l’apropament de la oferta de les experiències cap el públic local, tendència que es va començar a detectar durant la pandèmia.  Igualment és destacable que entre el públic internacional que visita la ciutat hi hagi prop d’un 10% que fan excursions fora de la ciutat, un 16,7% més que fa 5 anys la qual cosa confirma la tendència a conèixer altres parts del territori més enllà del centre ciutat.

El saló de turisme B-Travel se celebra cada any durant el cap de setmana del 24 al 26 de març al recinte de Montjuïc, amb el focus posat a les experiències. Aquest any el saló reuneix més de 30 destins participants i 120 expositors que donaran a conèixer les seves millors ofertes i promocions entorn la gastronomia, la música i cine, en una edició que té l’objectiu de satisfer la demanda del mercat català, principal emissor de viatgers de tot Espanya.

L’estand de Turisme de Barcelona a la B-Travel és compartit amb Ajuntament de Barcelona i Diputació de Barcelona, i porta com a lema “Barcelona the place to be”. L’espai mostrarà totes les experiències i novetats de l’any com ara la Copa Amèrica, l’any Domènech i Montaner, l’Any Picasso i La Vuelta ciclista, entre d’altres.

Amb aquest saló, destinat al públic final, arrenca la campanya turística on totes les comunitats autònomes i destinacions internacionals presenten les seves novetats perquè els visitants puguin organitzar i contractar les properes vacances en un moment en què tornen les oportunitats per viatjar. Organitzada per Fira de Barcelona, la B-Travel, que té lloc al recinte de Montjuïc, preveu superar els 20.000 visitants de l’edició anterior.





Paraules clau

B-Travel/ BCN X 10/ turisme/