Servei de Premsa
23/11/2024
Entren en servei els carrils bici de l’avinguda Vallcarca i del carrer Mallorca
31/03/2023
Temps estimat de lectura: 3 minuts
A l’avinguda Vallcarca s’ha implantat un nou carril bici unidireccional i segregat en sentit ascendent, en el tram comprès entre el carrer d’Esteve Terradas i la plaça de Lesseps. La nova infraestructura permetrà connectar la Vila de Gràcia amb el passeig de la Vall d’Hebrón i la plaça d’Alfonso Comín
Al carrer Mallorca, entre el carrer Clot i el carrer Cartagena, també s’ha construït un nou tram de carril bici segregat i unidireccional. Així, s’ha configurat un nou eix horitzontal que creua la ciutat en sentit Llobregat
El Govern municipal també està ampliant els aparcaments per bicis a la ciutat. Des de principis de mandat s’han incrementat en un 17% arribant fins a les 41.052 unitats en forma d’ “U” invertida a la via pública
L’Ajuntament de Barcelona avança cap als objectius marcats al Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024, que contemplen mesures per potenciar els desplaçaments a peu, en transport públic i en bicicleta. En aquest sentit, el Govern municipal està donant un impuls important a la millora i l’increment de la xarxa de carrils bici de la ciutat, amb l’objectiu d’arribar als 272,6 quilòmetres d’infraestructura per la bicicleta. Els eixos principals d’intervenció passen per actuacions per baixar carrils bici de vorera a calçada, afavorir la permeabilitat de la xarxa i millorar l’amplada dels carrils.
Avui ha entrat en servei un nou tram de carril bici a la ciutat. Es tracta del tram de carril situat a l’avinguda Vallcarca, entre el carrer d’Esteve Terradas i la plaça de Lesseps. En aquest àmbit s’ha afegit un nou carril unidireccional i segregat en sentit ascendent a tocar de la vorera, amb semaforització específica. La implantació d’aquest nou carril ha comportat, segons el tram, l’eliminació d’un carril de circulació o un cordó de serveis. En sentit descendent les bicis tindran un carril compartit amb el bus i els vehicles.
Aquesta intervenció permet completar l’itinerari ciclista a l’avinguda Vallcarca, connectant la plaça de Lesseps amb el tram de carril bici ja existent a la pròpia avinguda Vallcarca i amb el carril bici d’Esteve Terradas. D’aquesta manera crea una connexió entre la Vila de Gràcia i el passeig de la Vall d’Hebron i la plaça d’Alfonso Comin, configurant-se un important corredor de micromobilitat que discorre entre el turó de la Creueta del Coll i el turó del Putxet, comunicant la ciutat amb l’àmbit de Collserola.
També avui ha entrat en funcionament el carril bici del carrer Mallorca, entre el carrer Clot i el carrer Cartagena. Aquest nou carril bici segregat i unidireccional discorre per la banda mar del carrer i uneix el carril bici procedent del carrer Clot amb el tram del carril bici del carrer Mallorca, ja en funcionament, a partir de la cruïlla del carrer Cartagena. Així s’ha configurat un nou eix horitzontal que creua la ciutat en sentit Llobregat. La secció del carrer ha passat a ser de de dos carrils de circulació més carril bus, a banda muntanya, i carril bicicleta a banda mar, tots en sentit Llobregat.
Ambdues intervencions s’han finançat amb els fons europeus Next Generation. En paral·lel a la construcció d’infraestructura ciclista el Govern municipal també està ampliant el nombre d’aparcament per a bicicletes a la via pública. Des de principis de mandat fins ara s’han afegit 5.867 places d’aparcament en forma d’”U” invertida a la via pública, passant de les 35.185 que hi havia a l’abril del 2019, fins a les 41.052 a dia d’avui. La intervenció suposa un increment del 17%.
Paraules claubicicleta/ carrils bici/ mobilitat/