“Digital Impact” una exposició sobre el present i el futur de l’art i el disseny digital al Disseny Hub Barcelona : Servei de Premsa

“Digital Impact” una exposició sobre el present i el futur de l’art i el disseny digital al Disseny Hub Barcelona

27/04/2023



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Del 28 d’abril al 27 d’agost Digital Impact obre les portes al Disseny Hub Barcelona amb peces d’alguns dels artistes més innovadors i potents de l’escena local i internacional com Refik Anadol, Quayola, Domestic Data Streamers, Alba G. Corral o Universal Everything

L’exposició, amb 4.000 m² d’art i disseny digital, apropa el paradigma digital a tots els públics i experimenta, a través de les tecnologies més avançades, el present i el futur d’aquest art amb 16 obres, la majoria especialment creades per Digital Impact

A més, comptarà amb activitats paral·leles realitzades en col·laboració amb agents impulsors de la creació digital a Barcelona com Hac Te, Casa Batlló, Sónar+D i el Liceu

Digital Impact és l’exposició d’artistes digitals que es podrà veure a partir del 28 d’abril fins al 27 d’agost al Disseny Hub Barcelona i la gran cita dins de la seva programació 2023. Dirigida per Pep Salazar i comissariada per Héctor Ayuso (amb Oriol Pastor a la comissaria tècnica), comptarà amb 16 artistes digitals de renom internacional que presentaran 16 obres, la majoria exclusivament creades per a l’ocasió.

L’exposició vol aproximar l’art digital a la ciutadania i integrar en la consciència col·lectiva la idea que l’element digital, lluny de la fredor amb què sovint se l’associa, pot provocar reaccions i emocions en el públic que s’hi endinsa.

 

 

 

4.000 m² d’art i disseny digital

El visitant es podrà submergir i reflexionar posant sobre la taula qüestions sobre l’art del futur i el paradigma digital a través de setze obres en les quals la realitat física i la virtual s’entortolligaran per crear peces úniques, efímeres i canviants.

Setze artistes digitals de diferents àrees presentaran les seves obres, la majoria especialment creades per l’exposició, per transformar el Disseny Hub Barcelona en un pati de joc on el públic podrà experimentar a través de tecnologies avançades, elements visuals, videogràfics (CGI), algoritmes i codis, entre d’altres.

Com a artistes internacionals, destaquen Refik Anadol amb la seva obra Machine Memoirs: Space, on utilitza dades provinents d’arxius de la NASA oberts al públic i IA per crear un univers de dades de formes abstractes per explorar la relació entre memòria i tecnologia. Universal Everything, un col·lectiu d’art i disseny que està especialitzat en la producció d’obres d’art en pantalles combinant CGI, simulacions i gràfics de videojoc, presenten dues peces: una d’elles és Infinity, una peça de videoart sense final on desfilen interminables i úniques personalitats creades a partir de codis.

També forma part de l’exposició Quayola amb Storms, la sèrie de videowalls basats en mars tempestuosos creats a través de tecnologies avançades; Passengers: BCN, l’obra de Brendan Dawes que mostra l’efecte de la pandèmia a través del flux de passatgers per l’aeroport de Barcelona entre 2019 i 2021 creada amb impressió 3D; o Web Observatory, la peça de State que és un viatge per la web en forma de pel·lícula d’animació amb una narrativa visual molt potent.

Pel que fa als artistes nacionals, trobem Domestic Data Streamers, amb els A Cartography of Human Connection un grup de criatures mecàniques que cartografien les interaccions online ( per exemple a Tinder, Wikipedia, etc..) a l’espai físic. LOWKEYMOVES amb Digital Humans, on han creat ‘meta humans’ amb l’objectiu de ser un punt de contacte amb el públic que el dugui a la reflexió o debat sobre la relació que tenim amb la tecnologia, l’art digital, la intel·ligència artificial i el metavers.

Antoni Arola forma part de Digital Impact per partida doble: amb la peça Oasi i també amb la creació del projecte expositiu de l’exposició. Aquest, s’ha conceptualitzat com un paisatge entre fantàstic i urbà amb la intenció de separar cada una de les obres per fer més pura l’experiència. Les cúpules contenen les obres que en la majoria dels casos desprenen llum i moviment propis, i creen una ciutat orgànica.

També formen part de Digital Impact Six N.Five & Someform Studio, amb Artificial Spaces, on es pregunten ‘podem automatitzar la creació d’allò que els humans considerem bell?’ explorant a través de diverses disciplines; Alba G. Corral, que ha creat Mercuri, una peça immersiva, contemplativa i abstracta creada amb algoritmes i codi generatiu tant en la part visual com sonora, fent servir eines de codi obert  per explorar elements estètics digitals.

 

Digital Impact tindrà lloc del 28 d’abril al 27 d’agost del 2023 al Disseny Hub Barcelona. L’horari serà de dimarts a diumenge de 10:00h a 20:00h i els preus seran d’entre 15€ i 13,5€. Entrades aquí .

 

Més informació a www.digitalimpact.art

 

Descarregueu la nota de premsa i  el dossier de premsa aquí





Paraules clau

art/ art digital/ Digital Impact/ Disseny/ disseny hub barcelona/ exposició/