Barcelona, protagonista de l’espot de La Vuelta 23 al ritme de ‘Corazón sin salida’ dels Estopa : Servei de Premsa

Barcelona, protagonista de l’espot de La Vuelta 23 al ritme de ‘Corazón sin salida’ dels Estopa

29/06/2023



Temps estimat de lectura: 3 minuts

 

La sala Luz de Gas de Barcelona ha acollit aquest dijous la presentació de l’espot oficial de La Vuelta 23 amb la presència de David Escudé, regidor d’esports de l’Ajuntament de Barcelona; José i David Muñoz, d’Estopa; Arsenio Cañada, director d’esports d’RTVE i Javier Guillén, director general de la cursa. L’edició d’enguany pedalarà al ritme del tema Corazón sin salida.

La Vuelta viurà una sortida oficial històrica a Barcelona i els encarregats de posar música a la prova seran els germans Muñoz, dos dels artistes amb més èxit i més estimats del panorama nacional en les últimes dècades. Corazón sin salida és un tema que pertany a Fuego, el seu darrer àlbum d’estudi, i que destil·la frescor, enginy, lirisme, imaginació, humor, en definitiva, els trets que han caracteritzat al grup català des de les seves primeres cançons. “Com a grans amants del ciclisme ens fa molta il·lusió que ens hagin triat amb aquesta cançó i formar part d’aquest gran viatge que és La Vuelta, una de les tres grans”, han explicat.

Corazón sin salida és un tema energètic que compara la lluita contra el temps de qualsevol persona amb una contrarellotge o amb una etapa de muntanya, com a qualsevol etapa de La Vuelta, per la qual cosa enllaça a la perfecció amb l’esperit de la competició.

L’espot mostra la Barcelona del dia a dia amb un recorregut des de terra i des de l’aire per alguns dels espais que reflecteixen la seva cultura, esport, patrimoni i qualitat de vida. El Port Olímpic, lloc de partida de la carrera, el Parc d’Atraccions Tibidabo a Collserola, la Torre Glòries, l’anella olímpica a la muntanya de Montjuïc, la Sagrada Família, la Catedral o el barri del Born són alguns dels escenaris que il·lustren el vídeo.

David Escudé, regidor d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona, ha volgut destacar el protagonisme de la ciutat en l’espot de La Vuelta d’enguany. “Amb el grup Estopa i la seva positiva cançó Corazón sin salida com a sintonia, el vídeo mostra les mil cares de la nostra Barcelona, una ciutat esportista i amb gran tradició ciclista, però, alhora, oberta al mar, moderna, dinàmica, líder en disseny i gastronomia i abanderada d’un estil de vida que es desprèn d’aquestes imatges”.

“L’espot, com la cançó, destil·la frescor i reflecteix aquesta Barcelona que tant ens agrada, des de la platja a la muntanya, passant pel seu centre urbà. Aquests dos minuts de vídeo són un gran reflex de la seva cultura, la seva gent i d’allò que l’afició podrà gaudir al pas de la carrera per la Ciutat Comtal des del 26 d’agost”, ha explicat Javier Guillén, director general de La Vuelta.

La sintonia oficial de La Vuelta s’ha convertit en un dels senyals d’identitat de la carrera, amb una tradició musical i esportiva que compta amb més de 40 anys d’història. Des que el 1977 els francesos Sheila i B. Devotion, amb el seu Singing in the rain, posessin música a la primera sintonia oficial de La Vuelta, han estat molts els artistes nacionals i internacionals que han protagonitzat musicalment la carrera. Els integrants d’Estopa seran els primers artistes barcelonins protagonistes de la sintonia oficial.

L’estrena de l’espot de La Vuelta marca l’inici d’un intens estiu de ciclisme a RTVE. Com és habitual, la campanya comptarà amb 300 emissions en els diferents canals d’RTVE durant els pròxims tres mesos, començant dissabte 1 de juny amb l’arrencada del Tour de França des de Bilbao i finalitzant el 17 de setembre, amb la conclusió de La Vuelta. Així mateix, la sintonia oficial de la carrera acompanyarà la retransmissió diària que farà l’ens públic de les 21 etapes de la ronda espanyola.

 

Materials complementaris:





Paraules clau

esports/ La Vuelta/