Servei de Premsa
14/08/2024
La limitació a 30km/h en entorns escolars situats en carrers de xarxa bàsica deixarà d’aplicar-se fora de l’horari lectiu
13/07/2023
Temps estimat de lectura: 3 minuts
- L’Ajuntament de Barcelona ha pres aquesta decisió amb l’objectiu de continuar garantint la seguretat dels infants quan entrin i surtin dels centres escolars, però flexibilitzant la mesura quan els accessos als centres romanguin tancats
- En paral·lel, aquest mes de juliol s’ha iniciat la instal·lació de 28 radars pedagògics que estaran situats a l’interior de la ciutat. Els nous aparells es posen per conscienciar de la importància de respectar els límits de velocitat i recollir dades per analitzar el grau de compliment de la normativa
L’Ajuntament de Barcelona modificarà la senyalització de limitació a 30km/h en aquells entorns escolars que estiguin situats en carrers principals, i la deixarà sense efecte fora de l’horari lectiu. D’aquesta manera els vehicles que circulin per entorns escolars situats en carrers de xarxa bàsica fora de l’horari i el calendari escolar podran fer-ho a la velocitat màxima permesa en aquestes vies: 50 km/h. La limitació a 30km/h passarà a estar vigent de dilluns a dissabte entre les 7 i les 22 hores i quedaran exceptuades les nits, els diumenges i festius i el mes d’agost.
El Govern municipal ha pres aquesta decisió amb l’objectiu de continuar garantint la seguretat dels infants quan entrin i surtin dels centres escolars i, alhora, flexibilitzar la mesura quan aquests centres romanguin tancats. La nova mesura s’aplicarà a partir del proper 1 d’agost.
Actualment la ciutat de Barcelona compta amb 33 trams de carrers de xarxa bàsica que passen per davant de centres escolars. En aquests 33 trams la velocitat màxima permesa està limitada a 30km/h. Això s’indica amb senyalització vertical i horitzontal i en 12 d’aquests trams, es reforça amb control de radar.
Durant les properes setmanes aquesta senyalització es canviarà per indicar que la limitació a 30km/h no s’aplicarà fora dels horaris i el calendari escolar. Pel que fa als trams que compten amb radars, aquests s’adaptaran al límit de velocitat vigent, en funció de si és o no horari escolar. Fora de l’horari lectiu es sancionarà quan els vehicles superin els 50km/h.
Instal·lació de 28 nous radars pedagògics
En paral·lel, durant aquest mes de juliol s’han començat a instal·lar un total de 28 nous radars pedagògics a l’interior de la ciutat que està previst que entrin en funcionament el segon semestre. Els nous aparells estaran limitats a 50km/h, excepte en tres ubicacions, on el màxim permès serà 30 km/h.
L’objectiu de la mesura és sensibilitzar als conductors i a les conductores i donar a conèixer la velocitat a la qual estan circulant. Alhora, els radars també permetran que l’àrea de Mobilitat pugui recollir informació sobre el grau de compliment els límits de velocitat a la ciutat de Barcelona. Les ubicacions on es posaran són les següents:
- Pau Claris-Urquinaona (Via Laietana).
- Paral.lel- c/Palaudàries
- Gran Via de les Corts Catalanes 159
- Carrer A (Zona Franca)
- Ronda General Mitre, 40 (Interior del túnel)
- Balmes, 371
- Ronda del General Mitre, 79
- Isaac Newton, 24
- JV Foix-Ramon Miquel i Planas
- Vallvidrera, 68
- Vallvidrera 25
- Anglí, 33
- Travessera de Dalt 25-27-Verdi
- Travessera de Dalt 16-Verdi
- Estatut-Jorge Manrique
- C. Piferrer, 72-74
- Passeig de Fabra i Puig, 408
- c/Santander, 61
- Felip II s/n
- Ferran Junoy, 12
- Meridiana-Sant Antoni Maria Claret
- Aragó, 609
- Litoral 40
- Gran Via de les Corts Catalanes, 1060-1062
- Litoral entre c/Jaume Vicens Vives
- Carrer de Rocafort, 61 (velocitat 30 km/h)
- Carrer de la Creu Coberta, 54 (velocitat 30 km/h)
- Carrer d’Iradier s/n (velocitat 30 km/h)
La primera prova pilot de radars pedagògics es va fer al 2013 a l’avinguda Foix, sota el pont de Reina Elisenda. Els radars pedagògics consten d’uns panells electrònics que mostren als conductors la velocitat a la qual estan circulant i, alhora, els alerten si superen els límits de la via. La particularitat d’aquests radars és que només mesuren i informen de la velocitat, però no sancionen.
Aposta per la seguretat viària
La mesura d’implantar un sistema de control automàtic dels excessos de velocitat a través d’una xarxa de radars a l’interior de la ciutat, s’emmarca en el compromís de l’Ajuntament de Barcelona d’incrementar la seguretat viària i reduir els sinistres viaris a la capital catalana.
Un dels factors que més influeixen com a causa indirecta sobre els sinistres, i que agreugen els seus efectes, és l’excés de velocitat. En aquest context, i com un element més per garantir el compliment dels límits en matèria de velocitat, l’Ajuntament de Barcelona ha fet una aposta per dotar-se d’aquest sistema de control, d’acord amb els objectius que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024 i el Pla Local de Seguretat Viària de Barcelona 2019-22.
Paraules clauradars/