Servei de Premsa
22/11/2024
S’incrementen en un 45% les atencions i assessoraments a joves en els serveis d’informació juvenil municipals
12/08/2023
Temps estimat de lectura: 4 minuts
- El nou impuls i la campanya de comunicació ‘Joves de Barcelona’ han comportat un increment dels usos dels serveis municipals adreçats al col·lectiu, registrant durant aquest curs gairebé 180.000 atencions, un 24% més que el curs anterior
- Destaca l’impacte a través de les xarxes socials, des d’on s’han augmentat les consultes en un 198%
- La proposta Estiu Adoles100! ha estat un èxit amb 166 activitats proposades i ha comptat amb la participació de més de 1.500 joves, un 73% més que l’estiu passat
L’Ajuntament de Barcelona va estrenar el passat mes de març la nova imatge dels serveis d’informació juvenil municipals: ‘Joves de Barcelona’ per adequar els canals i la comunicació al públic més jove. Amb l’objectiu de visibilitzar el servei com la porta d’entrada a tots els recursos municipals existents per als i les joves de la ciutat, i de poder atendre les seves demandes de manera clara i àgil, el consistori va engegar una campanya de comunicació i difusió i una estratègia digital que han comportat un destacable increment dels usos del servei.
La finalitat de ‘Joves de Barcelona’ és informar, orientar i acompanyar a les persones joves en els processos de transició vinculats al seu projecte vital, així com facilitar el coneixement i l’accés als recursos del seu entorn. D’aquesta manera, arran d’una iniciativa sorgida a través del Fòrum Jove BCN, es va proposar una nova identitat per interpel·lar directament als i les joves, a més d’una explicació directa i clara del servei: “Recursos gratuïts per a gent de 12 a 35 anys”.
Des de l’inici de la campanya ‘Joves de Barcelona’ s’han registrat 79.874 usos, el que suposa un increment del 45% respecte al mateix període del curs anterior. Aquests usos representen el 45% del total del curs 2022-2023, en el qual s’han recollit un total de 178.538 usos, dada un 24% superior en relació amb el curs 2021-2022.
‘Joves de Barcelona’ es troba desplegat a tots els districtes de la ciutat, amb 18 punts d’atenció -incloent el Centre d’Assessorament Acadèmic per a Joves (CAAJ), i el Centre d’Informació i Assessorament per a Joves (CIAJ)- i també amb presència estable a 85 instituts de secundària. A més, pel que fa al món digital, es concentra tota la informació i comunicació en el web joves.barcelona i el compte @joves_barcelona és present a les xarxes socials TikTok, Instagram i Twitter, des d’on s’ha adaptat el to, el llenguatge i el contingut per arribar més fàcilment als i les més joves.
Per tant, pel que fa a canals d’atenció, en el 69% dels casos el jovent es va apropar personalment a algun d’aquests punts, fet que suposa un increment del 20% respecte a les atencions presencials durant el curs 2021-2022. No obstant això, l’increment més destacat i significatiu ha estat l’augment de consultes a través dels nous canals telemàtics, principalment a través de WhatsApp i les diferents xarxes socials, on s’ha incrementat el seu ús en un 198%. Destacable que, des que es va posar en marxa la nova campanya, han tingut lloc el 49% de les atencions presencials i el 83% de les telemàtiques, fet que demostra l’efectivitat de la nova imatge i l’estratègia comunicativa del servei.
Seguin en la línia dels nous canals telemàtics, des de la posada en marxa del nou web joves.barcelona s’han registrat un total de 130.398 visites. Pel que fa al compte d’Instragram, s’ha incrementat en un 70% els seguidors i seguidores, arribant fins a gairebé 10.000. Per últim, el canal de TikTok ha registrat gairebé 21.000 likes gràcies a la participació de diferents influencers que han donat a conèixer, a través dels seus vídeos, els serveis municipals més enllà de les xarxes socials municipals.
Més joves gaudeixen de l’Estiu Adoles100!
L’Ajuntament de Barcelona ofereix cada estiu una programació d’activitats específica per als i les joves d’entre 12 i 18 anys a tots els districtes de la ciutat. Enguany, entre el 26 de juny i el 14 de juliol, la campanya Estiu Adoles100! ha presentat una proposta adaptada als interessos dels i les adolescents, equitativa i inclusiva amb un total de 166 activitats i tallers gratuïts per a tots els gustos.
A banda de les temàtiques habituals com esports, dansa, cuina, sostenibilitat o graffiti, en aquesta edició també s’hi ha incorporat noves disciplines a demanda dels més joves, com tallers de paddle surf, quidditch, acrobàcies, taller de producció musical o activitats per la diada de l’Orgull LGTBI.Aquesta oferta tan diversa ha comportat que hagin participat i gaudit de la proposta un 73% més de joves que l’estiu passat, arribant a 1.513 joves, principalment d’11 a 15 anys (67%). La valoració general dels participants ha estat molt positiva, ja que el 74% han expressat el desig de continuar fent-les l’estiu vinent.
Paraules clauserveis d’informació juvenil municipals/