Servei de Premsa
25/11/2024
S’inicia la col·locació d’un paviment asfàltic reciclat a la Via Júlia, a Nou Barris
13/04/2024
Temps estimat de lectura: 2 minuts
- L’actuació, que s’emmarca en el Pla de Manteniment Integral, comporta afectacions de trànsit durant dos caps de setmana, el 13 i 14 d’abril i el 20 i 21 d’abril
- Es tracta d’una prova pilot amb un nou paviment asfàltic que es fa amb residus de la fabricació de ferro i pols de neumàtics
- La fabricació del paviment és a una temperatura molt menor de l’habitual en asfalts tradicionals i això permet reduir les emissions de CO2 i un estalvi energètic durant la fabricació
Aquest cap de setmana l’Ajuntament de Barcelona ha començat la pavimentació de la calçada de la Via Júlia, al districte de Nou Barris, entre la plaça de Francesc Layret i la Via Favència. Aquesta actuació de pavimentació forma part del Pla de Manteniment Integral en el marc del Pla Endreça Barcelona.
Les obres de pavimentació es duran a terme durant dos caps de setmana, avui 13 i demà 14 d’abril, en que restarà tallada la circulació de Via Júlia en sentit baixada i també el cap de setmana del 20 i 21 d’abril en que restarà tallada la circulació de vehicles en sentit pujada. Els vehicles es desviaran i l’àrea d’aparcament en calçada quedarà anul·lada mentre durin les tasques.
Aquest paviment que s’instal·la a la Via Júlia incorpora novetats destacades en matèria de sostenibilitat. En primer lloc es tracta d’un paviment que es fabrica de forma íntegra amb àrid siderúrgic reciclat (és a dir, residus de la fabricació del ferro) i pols de neumàtics vells, uns materials que difícilment es podrien tornar a fer servir. De fet, les estimacions realitzades indiquen que en la fabricació del nou paviment per asfaltar la Via Júlia s’han utilitzat un total de 850 neumàtics al final de la seva vida útil i que no es podien reciclar, als quals se’ls hi ha donat un últim ús.
Aquest tipus de paviment es fabrica a 20 graus menys que un asfalt tradicional i, per tant, també disminueix la quantitat de CO2 que s’emet durant la fabricació i suposa un estalvi energètic en treballar a menor temperatura. L’Ajuntament ha posat en marxa aquesta pavimentació en col·laboració amb l’empresa desenvolupadora OHLa – AMSA i les enginyeries SOCOTEC i IM3.
Pavimentació del passeig de Santa Coloma
En l’àmbit de les pavimentacions, en el marc del Pla de Manteniment Integral, també s’ha realitzat i ja ha finalitzat al passeig de Santa Coloma, que ha renovat el paviment entre la carretera de Ribes i l’avinguda Meridiana, al districte de Sant Andreu.
El paviment que s’ha posat al passeig de Santa Coloma també té com a objectiu contribuir a la millora de la sostenibilitat de l’aglomerat dels carrers de la ciutat. En aquest cas el paviment incorpora residus de plàstic no reciclables, un paviment també més resistent que ja s’ha provat en altres punts de la ciutat.
Paraules clauNou Barris/ Via Júlia/